پاس گل دادن برای استقلال روبه‌روی هوادار، اتفاقی نیست که گلزن دربی را به وجد بیاورد، اما مرور آنچه از ابتدای فصل بر ارسلان مطهری گذشته، اهمیت واقعی همین پاس ساده را مشخص می‌کند.

استقلال

به گزارش همشهری‌آنلاین، ارسلان برای ایستادن در این موقعیت و رساندن توپ به بهترین گلزن فصل باشگاه، رنج زیادی را تحمل کرده و با مدت‌ها نیمکت‌نشینی جنگیده است. مطهری در شروع فصل در آستانه ترک باشگاه قرار داشت اما مدیرعامل وقت استقلال، قرارداد این مهاجم را تمدید کرد. با وجود این، پر شدن فهرست تیم و بیرون‌ماندن کاوه رضایی از این فهرست، ارسلان را به لیست‌سیاه باشگاه برد. با وجود این، او حاضر به فسخ قراردادش نشد و فشار زیادی را تحمل کرد تا توانست در استقلال بماند.

مطهری که در نخستین هفته فصل برای دقایقی روبه‌روی سپاهان بازی کرده بود، خیلی زود مغضوب مدیران باشگاه و اعضای کادر فنی شد و در ۳ هفته بعدی حتی یک دقیقه هم برای این تیم به میدان نرفت. او روبه‌روی پیکان هم فقط ۶ دقیقه در زمین مسابقه حاضر شد و پس از آن ۴ بازی متوالی دیگر را هم روی نیمکت گذراند.

به‌نظر می‌رسید برای ارسلان، هر راهی برای خروج از این کابوس به بن‌بست خواهد رسید اما او بالاخره ۳۰ دقیقه روبه‌روی آلومینیوم به زمین رفت و سرمربی تیم را مجاب کرد که این مهاجم را از ابتدا در فهرست دیدار با هوادار قرار بدهد. نتیجه این تصمیم، یک پاس گل زودهنگام بود. و البته مهاجمی که حالا با اعتمادبه‌نفس روبه‌روی دوربین‌ها ‌گفت: «صبر، آتش را گلستان می‌کند».

شاید خود ارسلان هم در ماجرای دوری طولانی‌مدت از زمین مسابقه، بی‌تقصیر نبود. وقتی استوری خداحافظی منتشر می‌کرد و یا مصاحبه‌های ناخوشایندی علیه برخی اتفاق‌ها در باشگاه انجام می‌داد، قرارگرفتن‌اش در این موقعیت دور از انتظار نبود. با این حال، او در تیم ماند و از یک جایی به بعد، سیاستش را عوض کرد. ارسلان تصمیم گرفت به هر قیمتی در تیم ماندگار شود و بر سر جایگاهش بجنگد. جنگی که در ابتدای فصل، کمی نابرابر به‌نظر می‌رسید. استقلالی‌ها در تابستان آنقدر مهاجم خریده بودند که دیگر جایی برای کاوه رضایی هم نداشتند. با وجود این، ارسلان رفتاری انجام داد که کمتر در فوتبالیست‌های ایرانی دیده شده است. او با یک رفتار کمیاب، به تلاش‌اش ادامه داد و باشگاه بعد از چند آزمون و خطا با شهباززاده و بابایی، دوباره به این مهاجم برگشت.

مطهری بدشانس است که لیگ برتر درست بعد از نخستین نمایش ثابت و نخستین پاس گل فصل این بازیکن به تعطیلات می‌رود اما این عملکرد و البته این صبر مثال‌زدنی، چیزی نیست که ظرف چند هفته از ذهن سرمربی تیم پاک شود. فصل برای مطهری، تازه بعد از جام جهانی شروع خواهد شد؛ در گلستانی که روزی، سرشار از شعله‌های آتش بوده است.

کد خبر 716073
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha