گروه سیاسی: به نوشته روزنامه فلسطینی الحیات‌الجدیده، احمد ابوالغیط وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص ادعا کرده است:

 هفته گذشته در گفت‌وگویی اشاره کردم که برخی کشورهای خارجی با مشورت‌دادن به جنبش حماس ناآرامی‌ها در فلسطین را تشدید می‌کنند و الان تأکید می‌کنم که منظورم ایران بوده است.

روزنامه هاآرتص در حالی چنین ادعایی را به نقل از این وزیر مصری مطرح می‌کند که بستن مرز مصر با نوار غزه نقشی محوری در تشدید محاصره غزه در هفته‌های اخیر از جانب رژیم‌صهیونیستی داشته است.

البته در این میان نباید این نکته را که یک روزنامه صهیونیستی گفت‌وگو با ابوالغیط را منتشر کرده است، فراموش کرد.

ابوالغیط در این مصاحبه همچنین با تأکید بر اینکه هیچ شکی در تأثیرگذاری منفی ایران در غزه وجود ندارد، افزود: من این موضوع را به‌صورت علنی می‌گویم تا ایرانی‌ها آن‌را بشنوند و از دخالت در امور کشورهای عربی بپرهیزند.

وی پیش از این نیز چندین بار ایران را به سوءاستفاده از شرایط کشورهای عربی به نفع خود متهم کرده، اما هیچگاه پاسخ درخوری از جانب مقام‌های ایرانی دریافت نکرده است و تهران در عوض، همواره از علاقه خود برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با قاهره سخن به میان آورده است؛

البته موضوع احضار گاه و بیگاه مسئول دفتر حفاظت منافع ایران در مصر به وزارت امور خارجه این کشور را نیز باید به فهرست مواضع ضدایرانی قاهره در ماه‌های اخیر اضافه کرد که باز هم واکنش مناسبی از سوی ایران دریافت نکرده است.

این در حالی است که روزنامه القدس‌العربی روز گذشته به‌شدت از مواضع مصر و به‌ویژه ابوالغیط، وزیر امور خارجه این کشور در قبال بحران فلسطین انتقاد کرد.

کد خبر 71699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز