در حالی که تمامی لیگ‌‌های اروپایی در تعطیلات هستند، لیگ برتر انگلیس پرفشارتر از گذشته دنبال می‌شود. تیم فولام یکشنبه شب در خانه در یک دیدار حساس موفق شد چلسی را 2 بر 2 متوقف کند.

این در حالی است که آندرانیک تیموریان به دلیل مصدومیت، مدت‌هاست در ترکیب تیمش قرار نگرفته است.در آستانه سال نو میلادی آندرانیک تیموریان هافبک بااخلاق تیم ملی کشورمان آرزوهایی دارد. اما وی در اشاره به این خواسته‌ها از کریسمس، جشن و شادی و این مسائل سخنی به میان نمی‌آورد. آندو در حالی که در لندن به سر می‌برد از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و سرزمین‌های اشغالی را محکوم می‌کند.

او هم مثل تمام آزاد‌مردهایی که این روزها تپش قلب‌شان با تپش قلب‌های کودکان فلسطینی به شماره افتاده یک آرزو بیشتر ندارد؛ رهایی غزه از آتش و خون. او هم آرزو می‌کند که‌ای کاش شرایطی فراهم شود که مردم غزه هم مثل مردم دیگر کشورها روزهای آرامی را داشته باشند. وقتی می‌گوید که دیدن صحنه شهادت بچه‌ای سه ماهه قلب هر انسانی را آتش می‌زند، تازه متوجه می‌شوید که چرا آندو به گراندوی (به معنای آندوی بزرگ، لقبی که هواداران بولتون به تیموریان دادند) انگلیسی‌ها تبدیل شده است. آندوی دوست‌داشتنی اطمینان دارد که حمایتش از مردم فلسطین برایش دردسرساز نمی‌شود و می‌گوید که از هیچکس به جز خدا نمی‌ترسد.

وقتی حرف‌های آندرانیک تیموریان به پایان رسید که حرف مردم غزه و کشتار آنها به میان کشیده شد و آندو هم خیلی مشتاقانه بحث را ادامه داد و به ایسنا گفت: «متاسفم که در آستانه سال جدید، مردم گوشه‌ای از جهان زیر آوار گلوله هستند. من در اینجا (انگلیس) شبکه‌های تلویزیونی ایران را تما شا می‌کنم و در جریان اتفاقاتی که در غزه می‌افتد، هستم. متاسفم که این اتفاق در غزه افتاده و مردم بی‌پناه که بیشتر آنها کودکان و زن‌ها هستند اینچنین کشته می‌شوند. مردم غزه می‌توانستند مثل تمام مردم جهان بهتر زندگی کنند. فارغ از ملیت افراد، آرزوی تمام انسان‌های آزاده این است که روزی این اتفاقات در دنیا به پایان برسد اما، واقعا دیدن صحنه شهادت دختر‌بچه‌ای سه‌ماهه قلب هر انسانی را آتش می‌زند.»

وی ادامه داد: «دیدن این جنایت‌ها و کشتار مردم بی‌پناه غزه قلب‌ها را می‌شکند و امیدوارم شرایطی فراهم شود که این کشور هم روی خوشی و شادی به خود ببیند. من هم به عنوان یک کوچکتر و به عنوان یک بازیکن فوتبال مثل هزاران فوتبالیست دیگر در سراسر دنیا آرزو می‌کنم که روزی جنگ در غزه به پایان برسد.»

بازگشت به تمرینات

تیموریان که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته در ادامه گفت‌وگوی جالب خود درباره شرایطش گفت: «در یکی از بازی‌های دوستانه تیم که من همراه سه، چهار بازیکن اصلی تیم حضور داشتیم در دقیقه 02 بازی از ناحیه رباط پشت پای چپم دچار کشیدگی شدم و طی آزمایشی که انجام دادم مشخص شد که پایم نیازی به جراحی ندارد و پزشکان گفتند پس از سه، چهار ماه می‌توانم به شرایط قبلی بازگردم. خوشبختانه پس از دو ماه، دو ماه و نیم توانستم شرایط تمرین را پیدا کنم و از سه، چهار روز قبل تمریناتم را با تیم اصلی شروع کردم. این روزها تمریناتم را به صورت آرام انجام می‌دهم تا خدایی ناکرده مصدومیتم تجدید نشود.»

او درباره امیدواری‌اش به آینده می‌گوید: «من در این فصل تنها دو بازی برای فولام انجام دادم و پس از آن مصدوم شدم. روی‌هاجسون در مصاحبه‌ای که با سایت باشگاه انجام داد، گفت که از بازگشت من به تمرینات خوشحال است. با این حال می‌دانم شرایط سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی پیدا کرده‌ام. من قبل از مصدومیتم به ترکیب اصلی خیلی نزدیک شده بودم اما این آسیب‌دیدگی من را از ترکیب دور کرد. الان هم تیم خوب نتیجه می‌گیرد و هم پستی‌هایم جزو بهترین‌ها هستند.

دنی مورفی که از لیورپول آمده و دیگر هم‌پستی‌ام نیز جزو بهترین‌هاست. بنابراین باید برای رسیدن به ترکیب سخت تلاش کنم و همین انگیزه من را دو‌چندان می‌کند به هر حال حضور در تیمی که در لیگ برتر انگلیس تیم نهم جدول است برای من یک افتخار است و منتظر کوچکترین فرصت هستم که بیشترین استفاده را از این شانس ببرم و این روزها در انتظار شانس هستم.»

گراندو ادامه می‌دهد: «مصدومیت برای هر بازیکنی اتفاق می‌افتد. این را پذیرفته‌ام. تلاش می‌کنم دوباره به ترکیب برگردم. در این سه سالی که در انگلیس بوده‌ام، تجربیات زیادی کسب کرده‌ام و مطمئنم که می‌توانم از این تجربیات برای حضور در ترکیب فولام استفاده کنم. دو سال قبل در روزهای اول سال جدید توانستم به ترکیب اصلی بولتون برسم این بار هم خیلی امیدوارم این شرایط برایم تکرار شود تا به لحاظ فنی به تیمم کمک کنم.»  تیموریان در ادامه درباره موفقیت تیم ملی می‌گوید: «باید ابتدا از ابراهیمی سرپرست تیم ملی تشکر کنم که در این دوران مصدومیت‌ همواره با من در تماس بود و احوالم را می‌پرسید. بعد باید بگویم که خوشبختانه تیم ملی وضعیت خوبی در گروهش دارد.

ما در حال حاضر 5 امتیازی هستیم و نتایج خیلی خوبی کسب کرده‌ایم و بازی با کره جنوبی خیلی برایم مهم است. کره‌ای‌ها خاطره خوبی از بازی مقابل ایران ندارند و این چند ساله وضعیت آماری به سود ایران است. اگر بتوانیم کره جنوبی را در تهران شکست دهیم گام بزرگی برای صعود برداشته‌ایم و می‌توانیم به صدر جدول برسیم. با این حال بازی فوق‌العاده دشواری پیش‌رو داریم اما، می‌توانیم کره را در تهران شکست بدهیم.»

از بازگشت باقری خوشحالم

تیموریان اینچنین درباره بازگشت کریم باقری به تیم ملی واکنش نشان می‌دهد: «من با باقری تا به حال بازی نکرده‌ام اما دو بار برابر او زمانی که در ابومسلم حضور داشتم، قرار گرفتم. باقری بازیکن با‌تجربه و خوش‌اخلاقی است که گل‌های زیادی هم برای تیم ملی زده و از بازگشت او به تیم ملی خوشحالم. چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانیم همه دست به دست هم بدهیم تا تیم‌ملی برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کند و پرچم پرافتخار ایران در آفریقای جنوبی به اهتزار دربیاید. این موضوعی است که باید بازیکنان تیم‌ملی و رسانه‌ها را با هم متحد کند.»

کد خبر 71861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز