اظهار نظر اخیر رئیس‌جمهوری آذربایجان از جمله موضوعاتی است که خشم ایرانیان را به دنبال داشت. این مساله با واکنش برخی نمایندگان مجلس هم روبرو شده است. از سوی دیگر تصمیم مجلس برای برخورد با اغتشاشگران از سوی عده‌ای مورد سواستفاده قرار گرفت که یکی از نمایندگان در این باره توئیت کرده است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس امروز در توئیتر خود به دخالت‌های آذربایجان در امور منطقه و تحریک برخی عناصر تروریستی اشاره داشت و نوشت: «دولت و مجلس باکو سال‌هاست متاثر از صهیونیست‌ها، حسن همجواری را کنار گذاشته‌اند. سرکوب شیعیان، تخصیص پایگاه به اسرائیل، تبلیغات نژادگرایانه علیه ایران در رسانه‌های رسمی وتبدیل کشورشان به پایگاهی برای آموزش نیروهای داعش علیه ایران وشیعیان از آنجمله است. باید پاسخگوی عملیات شاهچراغ باشند.»

روح‌الله متفکرآزاد، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در یازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز درباره هدایت عملیات تروریستی شیراز از خاک جمهوری آذربایجان توئیت کرد. او در این باره نوشت: «هدایت عملیات تروریستی شاهچراغ و چند عملیات ناموفق توسط تروریست‌های اجاره‌ای تکفیری از خاک جمهوری آذربایجان علیه ملت ایران نتیجه حضور عوامل ضد منطقه‌ای صهیونیست در آنسوی ارس است.  برادران، بعد از آزادی قره باغ نوبت رسیده که خاکتان را از وجود نحس صهیونیست‌ها پاک کنید.»

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم درباره بازتاب تصمیم مجلس برای برخورد با اغتشاشگران هفته‌های اخیر توئیت و تاکید کرد: «حساب معترضان از اغتشاشگران جداست، آنکه به شیوه مدیریت و مدیران و عملکردها اعتراض دارد، معترض است اما آنکه اموال مردم را آتش می‌زند، معترض نیست، اغتشاشگر است.» او در ادامه توئیت نخست خود اینطور نوشت: «بیانیه مجلس دردفاع از جان و مال و ناموس مردم نوشته شده و خواستار برخورد با کسانی شده که با اسلحه به مردم حمله کرده‌اند. کاری به افراد مریض و مغرض ندارم اما پیشنهاد می‌کنم که سایرین آن را مطالعه کنند.»

اما سید محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود از تصویب دوفوریت طرحی برای تسهیل در اعطای وام ازدواج خبر داد و نوشت: «امروز به پیشنهاد بنده و با همت نمایندگان، دوفوریت طرحی تصویب شد که پس از اجرایی‌سازی، تمام محدودیت‌های گیرندگان وام ازدواج برطرف می‌شود. خبر خوب این که مشمولان غایب سربازی و سایر اقشاری که از این وام و وام فرزندآوری محروم شده بودند، بزودی می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.»

حجت‌الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تحقیق، فرهنگی و مجلس یازدهم هم استیضاح وزیر علوم در خانه ملت را مطرح کرد و نوشت: «سازمان سنجش با آبروی دانشجویان بازی نکن! چه حقی وجود دارد که با آبروی بچه‌های کنکور بازی می‌شود واتهام تقلب به همه آنها زده می‌شود؟ باید استیضاح وزیرعلوم مطرح شود که با سوءمدیریت در سازمان سنجش آبروی تعداد زیادی از نخبگان و دانش‌آموزان را برده است. آنانی که تخلف کرده‌اند را محروم کنید.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر هم در توئیت امروز خود به یکی از نکات مطرح شده دیدار دو روز قبل با دانشجویان دانشگاه شریف اشاره کرد و نوشت: «دیروز به دانشجویان دانشگاه شریف گفتم اگر فردی در این دانشگاه تنها بدلیل بیان اعتراض (نه خشونت یا توهین) بازداشت شده باشد حتما پیگیر آزادی او خواهیم شد. اسامی ۳دانشجو را دادند که امروز از نهاد امنیتی ذیربط خواستیم تا امکان ملاقات با آنها را فراهم و اتهاماتشان را به ما اعلام کند.»

کد خبر 718962

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha