به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قطعا و یقینا دغدغه شورا و شهرداری و تمام مسئولین بحث آلودگی هواست، گفت: دولت نیز به این موضوع توجه خاص و دقیقی دارد و تا آنجا که توانستند تلاش کردند که همکاری برای رفع مشکل داشته باشند. در دولتهای پیشین چنین چیزی وجود نداشته که تمام دستگاه ها در جلسه ای اقدامات خود را شرح دهند اما در این دولت انجام و مشخص شد که کدام دستگاهها اقدامات خود را پیگیری نکرده اند.
ماجرای بنهای رفاه که به اعضای شورای شهر تهران داده میشود، چیست؟ | سروری و کاشانی: بن را بین فقرا پخش میکنیم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی ۲۰ درصدی موتورسیکلتها گفت: مهمترین بخش در مقابله با آلودگی هوا وسایل حمل و نقل عمومی است. مترو و سپس اتوبوس در شهر ما جایگاه والایی دارند و ما همواره در این موضوع فشار لازم را وارد می کنیم. کارهایی انجام شده و کارهای زیادی نیز در پیش دارند. در مجموع همگامی عمومی در تمام مسائل مورد نیاز است و ما تلاش خود را در این زمینه می کنیم.
او افزود: اختصاص اعتبار برای مترو رقم کمی نیست. ما هنوز به نتیجه نهایی نرسیدهایم که خرید و عقد قرارداد با شرکت سازنده خارجی انجام شود. بخش عمدهای از واگن نیز در داخل کشور ساخته میشود. هم در سازمان برنامه و بودجه و هم در بانک مرکزی باید تلاش بیشتری برای این قراردادها انجام شود چرا که به آلودگی هوا برمیگردد و قرارداد عادی نیست.
چمران تاکید کرد: شرکتها در جلساتی که در مجلس برگزار شد اعلام کردند تا چه میزان اتوبوس تحویل خواهند داد که به نظر ۵۰۰ دستگاه تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.
او با بیان اینکه مدیرعامل جدید مترو یکی از کارکشتهترین مسئولان است، تصریح کرد: صلاح دیده شد که تغییر انجام شود و امیدواریم شرایط بهتر از این را شاهد باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختصاص بن به اعضای شورا یادآور شد: چنین رسمی از ابتدا وجود داشته و از جمله مواردی که شهرداری میتواند به مردم و سازمانها کمک کند، در اختیار اعضا نیز قرار گرفته تا در مراجعات مردمی این کمک صورت بگیرد. در شب عید مراجعات زیاد است و در پاییز نیز این بن اختصاص پیدا میکند.
نظر شما