شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: تحقیقات برای دستگیری عاملان جنایت در بزرگراه بسیج تهران، پلیس جنایی را به چند جوان رساند که با ایجاد تصادف صوری، برای تفریح و هیجان دست به سرقت خودرو می‌زدند.

ساعت 20 هفتم مهرماه گذشته، با گزارش یک درگیری خونین در سه‌راه‌ افسریه تهران، ماموران کلانتری 157 مسعودیه، تحقیقات خود را برای روشن شدن موضوع آغاز کردند.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد سرنشینان یک خودروی مدل بالای مشکی رنگ که 4 مرد سرنشین آن بودند بعد از گلاویز شدن با راننده یک خودروی پیکان، وی را با ضربه چاقو مجروح کرده‌اند.

در بازجویی از شاهدان حادثه، آنها گفتند که سرنشینان خودروی مشکی ‌رنگ، پس از این حادثه، شاهدان حاضر در صحنه را تهدید کرده و بعد از آنکه به سرعت پلاک‌های خودرو را کنده‌اند، به‌علت ترافیک سنگین، از روی جدول کنار خیابان عبور کرده و متواری شده‌اند.

مجروح بی‌گناه حادثه که  مردی  به نام علیرضا بود، توسط رهگذران به بیمارستان بعثت انتقال یافت اما به‌علت شدت جراحات در روی تخت بیمارستان جان باخت.

به‌دنبال خودروی فراری

با مرگ راننده، پرونده این جنایت در اختیار محمد حسین شاملو - بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران- قرار گرفت و با دستور قضائی وی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی (ویژه قتل)، تحقیقات خود را برای یافتن سرنخی از راننده خودروی مشکی رنگ که جنایت توسط سرنشینان آن رقم خورده بود آغاز کردند.

در تحقیق از شاهدان حادثه، ماموران دریافتند جنایت هنگامی رخ داده است که راننده پیکان آدرسی را از سرنشینان خودروی مدل بالای مشکی رنگ پرسیده است اما بعد از جروبحثی کوتاه، ناگهان 2 نفر از سرنشینان خودرو پیاده شده‌اند و در جریان درگیری با راننده پیکان، یک نفر از آنان با چاقو ضربه‌ای به راننده پیکان وارد کرده که باعث شد وی به‌شدت مجروح شود.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران پلیس به بازبینی دوربین‌های مداربسته پلیس که در نزدیکی محل حادثه وجود داشت پرداختند.

همزمان در شاخه دیگری از تحقیقات، با دستور بازپرس پرونده، رانندگان تمامی خودروهای مشکی رنگ با مدل خودروی جنایتکاران و معاملات این نوع خودروها، تحت کنترل قرارگرفتند.

دومین درگیری

در حالی که بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت، با گذشت یک هفته از این جنایت، کارآگاهان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی از تصادف  یک خودروی مدل بالای مشکی‌رنگ با یک خودروی پراید در  جاده خاوران اطلاع پیدا کردند.

از آنجا که مدل و رنگ این خودرو، با مشخصات خودرویی که تحت تعقیب پلیس قرار داشت یکسان بود، تیم پلیسی به‌سرعت به محل حادثه رفتند و در بررسی‌های خود دریافتند در این حادثه نیز سرنشینان خودروی مدل بالا با راننده پراید درگیر شده و پس از مصدوم کردن وی اقدام به فرار کرده‌اند.

از آنجا که تعدادی از شماره‌های پلاک خودروی مهاجمان، توسط یکی از شاهدان یادداشت شده بود، تحقیقات کارآگاهان وارد مرحله تازه‌ای شد.

در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان با توجه به آنکه مشخصات خودروی مشکی رنگ و مسیرهای درگیری در 2 حادثه با یکدیگر شباهت داشت، به تحقیقات خود ادامه دادند و سرانجام وقتی به کارآگاهان خبر رسید یک خودروی مشکی رنگ با مدل خودروی مهاجمان، چند روز قبل   سند زده شده است، محل سکونت مالک جدید خودرو شناسایی شد.

با بازجویی از مالک جدید، مشخصات جوان 91‌ساله‌ای که خودرو متعلق به او بود به دست آمد.

با مشخص شدن این موضوع، با دستور قاضی شاملو مرد جوان دستگیر شد و درحالی‌که آثار مربوط به زمان فرار متهمان از روی جدول خیابان، زیر گلگیر خودرو وجود داشت و پلاک خودرو نیز با پلاک خودرویی که از یک خودروی مدل بالا که در بوشهر ربوده شده ، تعویض شده  بود، مرد جوان سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: اگر چه در درگیری مرگبار حضور داشته است اما 3 نفر از دوستانش مرتکب جنایت شده‌اند.

جنایت را به گردن دیگری انداختند

با اعترافات مرد جوان، متهمان دیگر پرونده نیز بازداشت شدند اما هنگامی که 3 مرد جوان ادعا کردند جوان 19ساله این جنایت را رقم زده است، وی بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت که در این بازجویی‌ها بیان کرد: در جریان درگیری کارد میوه‌خوری‌ را که داخل خودرو بود برداشتم و یک ضربه به مقتول زدم و سپس فرار کردیم.

اعترافات این متهم درحالی مطرح می‌شد که بررسی‌های پلیسی روی پلاک تعویض شده خودرو، نشان می‌داد این جوان و دوستانش، دست به سرقت چند خودروی دیگر نیز زده‌اند.

تصادفات صوری

قاضی شاملو با اعلام این خبر درباره شگرد سرقت‌های اعضای این باند گفت: متهم و همدستانش اعضای یک باند سرقت خودرو هستند که با ایجاد تصادفات صوری اقدام به سرقت خودرو می‌کردند.

در یک درگیری‌ که ‌در خیابان خاوران رخ داد، آنها قصد ربودن خودروی پراید را داشتند که موفق به اجرای نقشه خود نشدند.

بازپرس دادسرای جنایی پایتخت در ادامه افزود: متهمان که دارای وضعیت مالی و خانوادگی مناسبی هستند تاکنون تفریح را انگیزه ارتکاب سرقت و شرارت‌های خود در شهرهای مختلف کشور عنوان کرده‌اند.

بررسی‌های تکمیلی روی ابعاد فعالیت این سارقان جنایتکار در اداره آگاهی تهران ادامه دارد.

کد خبر 72229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز