گروه ورزشی: از آنجایی که عملکرد وحید خواجه حسینی سرمربی تیم ملی کاراته در آخرین دوره مسابقه‌های جهانی مورد رضایت فدراسیون قرار نگرفته و تنها کسب یک مدال برنز و به دست آوردن مقام بیست و یکمی جهان در ژاپن نگرانی‌هایی را به‌وجود ‌آورده

با بازگشت بهزاد کتیرایی رئیس فدراسیون کاراته امروز در  این فدراسیون جلسه مهمی برگزار می‌شود که در آن قرار است در مورد برنامه‌های آینده کاراته ایران تصمیمات مهمی اتخاذ شود. این جلسه  با توجه به اتفاقات روزهای اخیر در کاراته می‌تواند دارای فضایی تازه و اتفاقات قابل توجهی باشد. به‌نظر می‌رسد که خروج آشوری دبیر سابق و غیبت چند ماهه رشیدی نایب رئیس فدراسیون هم از جمله اتفاقاتی است که نمی‌تواند در ارتباط با جلسه امروز بدون تاثیر باشد.

کتیرایی چند روز قبل گفته بود که معرفی اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کاراته و وضعیت دبیر کل از جمله مهم‌ترین اولویت‌های کاری این جلسه است. البته وی در رابطه با دبیری فدراسیون این را هم اضافه کرده که در مورد پذیرش این پست با هیچ گزینه‌ای صحبت نکرده است. او می‌گوید: «با هاشمی معاون توسعه ورزش قهرمانی وحرفه‌ای سازمان تربیت‌بدنی صحبت خواهم کرد و مطابق با نظر وی، مسائل مربوط به کادر اجرایی فدراسیون را سامان خواهم بخشید.»به‌نظر می‌رسد آنچه بیشتر از هر موضوع دیگری مورد توجه اعضای حاضر در جلسه امروز است انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی بزرگسالان باشد.

شواهد نشان می‌دهد که وحید خواجه حسینی، مسعود رهنما، علیرضا سلیمانی و غلامرضا دباغیان چهار گزینه جدی و مورد نظر نشست امروز مسئولان کاراته هستند. گفته می‌شود که گروهی از   اعضای کمیته فنی فدراسیون همچنان بر ادامه فعالیت خواجه حسینی نظر دارند و نمی‌خواهند در مقطع فعلی جانشینی برای او انتخاب کنند. اما نگاه دیگری هم وجود دارد که در راستای سیاست‌گذاری‌های دراز مدت این فدراسیون و تمرکز اصلی‌ آن حصول موفقیت در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو است. در چنین حالتی و از آنجایی که مسعود رهنما به عنوان سرمربی تیم امید موفقیت‌هایی به دست آورده، انتخاب و گزینش وی در اولویت بیشتری قرار می‌گیرد.

شرایط حال حاضر بسیاری از نامداران کاراته و وضعیت ضعیفی که آنها در آخرین دوره مسابقات جهانی از خود نشان دادند، امتیاز رهنما و شاگردانش را بالاتر می‌برد و این فرصتی است که دیگر گزینه‌های امروز از چنین شانسی برخوردار نیستند.

از سوی دیگر نشست امروز کاراته بی‌ارتباط با جلسه روز سه‌شنبه گذشته شورای سیاست‌گذاری این فدراسیون نیست. بحث و بررسی درخصوص ساختارهای تیم ملی مردان و زنان محور اصلی آن جلسه بود که حاضران به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با برگزاری مناسب اردوهای تیم‌های ملی و معرفی اعضای کادر فنی تیم‌های ملی پرداختند و حالا امروز باید جمع‌بندی نهایی از چنین بحث‌هایی حاصل شود.

در جلسه سه‌شنبه مجموع نظرات عنوان‌شده حاکی از آن بود که مدیر تیم‌های ملی باید با هماهنگی کمیته فنی انتخاب شود و در معرض گزینه‌های مربیگری و سرمربیگری تیم‌های ملی، رده‌های مختلف مدیر تیم‌های ملی از استقلال کافی برخوردار و با تایید کمیته فنی این افراد منصوب شوند.

از نوع اظهارنظر‌ها، نگاه‌ها و واکنش‌ها این استنباط وجود دارد که به‌رغم تمامی سفارش‌های انجام شده و قول‌ و قرارهای قبلی  هنوز هم در ارتباط با تصمیم‌گیری‌های نهایی در این زمینه شکاف‌هایی وجود دارد. واقعیت این است که به‌‌رغم حمایت‌های ظاهری از رئیس فدراسیون کاراته وی هنوز هم از سوی برخی صاحبان سبک‌ها فشارهایی را تحمل می‌کند که این فشارها  گاهی اوقات حتی کارهای روزمره فدراسیون را با مشکلاتی مواجه می‌سازد. شاید توجه به سخنان رئیس کمیته فنی فدراسیون کاراته که در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است:‌ «از نظر من، برخی سبک‌های تحت پوشش فدراسیون، سنخیتی با کاراته ندارند و باید با برگزاری جلساتی با نظر رئیس فدراسیون کاراته درباره آنها تصمیم‌گیری شود» بهترین دلیل بر این ادعا باشد.

کد خبر 72250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز