سی ان ان اعلام کرد سکوت کاخ سفید در برابر حملات اسرائیل به غزه در پایان دوران ریاست جمهوری جرج بوش تصادفی نیست و طرحی از پیش تعیین شده است

به گزارش این شبکه تلویزیونی، در حالی که اسرائیل به علت حمله به غزه با انتقادات گسترده جهانی مواجه شده است اما کاخ سفید در برابر این حملات سکوت کرده است و بسیاری معتقدند همزمانی سکوت کاخ سفید در برابر این اقدام با پایان دوران ریاست جمهوری جرج بوش اقدامی تصادفی نیست.

الین کیهانو خبرنگار سی ان ان در گزارشی در این باره گفت هرچند اسرائیل حمله زمینی به غزه را شروع کرد و جرج بوش خواهان خودداری اسرائیل از این اقدام نشد و تنها در این باره گفت تمایل اسرائیل برای دفاع از خود را می‌پذیرد و به نظر وی حماس مسئول وضعیت کنونی در غزه است.

خبرنگار سی ان ان افزود اظهارات جرج بوش درباره حمله زمینی اسرائیل به غزه به همه تردیدها پایان داد و مشخص کرد که وی اقدام اسرائیل در غزه را اقدامی در جهت دفاع از خود می‌داند و با متهم کردن حماس، اقدام این گروه را در پرتاب موشک به جنوب اسرائیل عامل حملات اسرائیل دانست.

خبرنگار سی ان ان گفت برخی از کارشناسان این اظهارات جرج بوش را حمایت جدی وی از اسرائیل می‌دانند.

الین کیهانو در ادامه گفت مساله پایان یافتن دوران ریاست جمهوری بوش و اعتماد مقامات اسرائیل به واکنش‌های دولت وی در قبال چنین اقدامی از یک سو و عدم اعتماد مقامات اسرائیل به باراک اوباما و مواضع وی درباره تنش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها از سوی دیگر مقامات تل اویو را به حمله به غزه تشویق کرده است.

خبرنگار سی ان ان در پایان گفت در حالی که تنها دو هفته به پایان دوران ریاست جمهوری جرج بوش و تحویل قدرت در امریکا به اوباما زمان باقی مانده است مقامات کاخ سفید همچنان بر اتش بس دوطرفه و پایدار تاکید می‌کنند که معنای ان تضعیف حماس به حدی است که دیگر نتواند به همسایه خود اسرائیل تعرض کند

کد خبر 72417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز