مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

با گسترش روزافزون دیجیتال مارکتینگ در ایران و اهمیت بسیاربالای ارتباط با مشتریان در امر بازاریابی دیجیتال، مدیران کسب‌وکارها به جستجو برای یافتن نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌پردازند.

images_1667808364.jpg

این نرم‌افزارها که به صورت مخفف با نام CRM شناخته می‌شوند، ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و درخواست‌های آن‌ها را مدیریت می‌کند. استفاده از این نرم‌افزارها، می‌تواند باعث موفقیت روز افزون کسب‌وکار شود.

CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) در تعریف به معنای تمامی فرآیندها، فناوری‌ها و منابع انسانی است که به جذب، توسعه و بقای مشتریان میانجامد. با استفاده از crm ، شناخت بهتر مشتریان و تعامل بهتر با آن‌ها موجب پیشرفت کسب‌وکار شما می‌شود. این سامانه یک نوع نرم افزار فاکتور هم هست و با استفاده از اون میشه فاکتور ها رو مدیریت کرد.

انواع سی‌آرام

در سازمان‌ها از چهار نوع مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود، که به شرح زیر است:

سی‌آرام استراتژیک

استراتژی کسب و کار شما را شکل می‌دهد و در جذب مشتریان و حفظ آن‌ها به شما کمک می‌کند.

سی‌آرام عملیاتی

عملیات و اتوماسیون فرآیندهای ارائه خدمات به مشتریان مانند فرآیندهای بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش را مدیریت می‌کند.

سی‌آرام تحلیلی

فرآیندی است که با استفاده از آن داده‌های عملیاتی که از بازاریابی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری جمع آوری شده است را برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و عملیاتی آماده‌سازی می‌کند.

سی‌آرام تعاملی

رابط میان شما و محیط بیرون (مشتریان و نمایندگان) است که به شما کمک می‌کند تا حس ارزشمندی بیشتری را برای مشتریان شما ایجاد کند.

نرم افزار CRM

نرم افزار crm کاربردی و ساده تحت وب

مدیرانی که به دنبال مدیریت ارتباط با مشتری هستند، به سراغ نرم‌افزارهایی ‌می‌روند که این امر را برای آن‌ها ساده‌تر کند. بنابراین نرم‌افزار CRM یک دستیار تمام عیار برای تیم فروش، پشتیبانی و… می‌باشد که به آن‌ها کمک می‌کند تا تعاملی بسیار باکیفیت و بی‌نقص را با مشتریان شرکت داشته باشند.

مزایای استفاده

استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، می‌تواند کاربردها و مزایای فراوانی برای کسب‌وکار شما داشته‌باشد، که به ۱۰ مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. هماهنگ‌سازی واحدهای مختلف کسب و کار مانند: بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش

۲. ثبت و استفاده از اطلاعات مشتریان برای تبلیغات هدفمند

۳. بررسی بازخورد کانال‌های تبلیغاتی برای افزایش و یا کاهش بودجه تبلیغاتی

۴. نظم بخشیدن به پیگیری‌های فروش، حل مشکلات و... مشتریان

۵. کمک به یافتن نقاط ضعف و قوت کسب و کار

۶. استفاده بهینه از زمان و منابع مالی و انسانی

۷. ارسال و دریافت SMS، فکس، ‌ایمیل و... از طریق نرم‌افزار

۸. بهبود خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتری

۹. ارائه آمار و گزارشات دقیق و آنی مد نظر از کسب و کار

۱۰. و نهایتاً این نرم‌افزارها به کاهش هزینه‌ها و افزایش فروش کمک می‌کند.

انواع نرم افزارهای CRM

نرم افزار crm کاربردی و ساده تحت وب

نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان را می‌توان از دو ملاحظه تقسیم‌بندی کرد. این نرم‌افزارها به صورت سورس بسته و سورس باز ارائه می‌شوند، که معمولاً شرکت‌های ارائه‌دهنده ترجیح می‌دهند محصولات خود را به صورت سورس بسته ارائه دهند. در نرم‌افزارهای سورس بسته، شما به کدهای برنامه‌نویسی نرم‌افزار دسترسی ندارید و امکان اعمال تغییر در کدهای برنامه برای شما وجود ندارد و سورس‌ها در انحصار تولیدکننده است. اما در نرم‌افزارهای سورس باز (Open Source)، شما بدون نیاز به شرکت توسعه‌دهنده آن، قادر به ایجاد تغییرات در نرم‌افزار خواهید بود.

در کنار این تفاوت، نرم‌افزارهای CRM به دو شکل نصبی و کلود (ابری) منتشر می‌شوند که تفاوت‌های آن‌ها به شرح زیر است:

۱. محل نصب و ذخیره‌سازی اطلاعات: در نسخه‌های نصبی بر روی سرور داخلی یا هاست‌های اینترنتی/ در نسخه‌های کلود بر روی سرورهای شرکت ارائه‌کننده نرم‌افزار.

۲. دسترسی به اطلاعات: در نسخه‌های نصبی از طریق اینترنت، شبکه داخلی و یا هر دو/ در نسخه‌های کلود فقط از طریق اینترنت.

۳. قابلیت توسعه و افزایش امکانات درخواستی: نسخه‌های نصبی به سیاست شرکت ارائه‌کننده بستگی دارند/ نسخه‌های کلود ندارند.

۴. نحوه بروزرسانی: نسخه‌های نصبی بسته به نوع نرم‌افزار متفاوت است. برخی ساده هستند و برخی نیاز به تخصص دارند/ نسخه‌های کلود بروزرسانی خودکار دارند.

۵. نحوه پرداخت هزینه: نسخه‌های نصبی یکبار برای همیشه نیازمند پرداخت هستند/ نسخه‌های کلود به ازای هر نفر و برای مدت مشخص تمدید می‌شود.

۶. نرم‌افزارهای نصبی برای تمامی شرکت‌ها مناسب‌اند، اما نرم‌افزارهای کلود بیشتر برای کسب‌وکارهای کوچک کاربرد دارند.

نرم‌افزار سی‌آرام کلود برای شرکت‌های کوچک که نیاز به امکانات کمی دارند، مناسب است.

نرم افزار فاکتور تحت وب

اکنون که با انواع نرم‌افزارهای CRM و کاربردها و مزیت‌های آن‌ها آشنا شدیم، قصد داریم یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری را به شما معرفی کنیم. سامانه مدیریت فرآیندهای فروش و صدور فاکتور همیار فروش نرم‌افزاری تحت وب برای مدیریت ارتباط با مشتری است که استفاده از آن باعث افزایش فروش، ساماندهی، بهبود عملکرد، افزایش بهره‌وری، مشتری‌مداری و مدیریت واحد فروش هر سازمان یا مجموعه‌ای می‌شود. صفر تا صد مراحل فروش را گام به گام می‌توانید مدیریت کنید، این سامانه دستیار تیم فروش است. مدیر سامانه می‌تواند بر عملکرد تمامی اعضای تیم فروش نظارت کامل داشته باشد.

برخی از کاربردهای حیاتی این نرم افزار را در زیر عنوان می‌کنیم:

۱. مشاهده تاریخچه خریدها و مذاکرات مشتری

۲. ثبت مذاکرات

۳. صدور پیش‌فاکتور و فاکتور فروش با قابلیت آپلود مهر و امضاء

۴. اعلان زمان پیگیری پیش‌فاکتورها از طریق آلارم

۵. صدور نامه اداری سربرگ‌دار همراه با مهر و امضاء و ذخیره و نگهداری نامه‌ها

۶. ذخیره اطلاعات مشتری در بانک اطلاعاتی

۷. امکان طراحی ظاهر فاکتور و پیش‌فاکتورها بر اساس نیاز و کاربردهای شغل شما

۸. جداسازی پیش‌فاکتورهای در حال پیگیری، در حال انجام، تبدیل شده به فروش و لغو شده همراه با تعداد و مبلغ کل

۹. گزارش‌گیری دقیق و کامل جهت تحلیل کسب‌وکار و میزان فروش

کلام پایانی

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان، شامل تمامی فرآیندها، فناوری‌ها و منابع انسانی می‌شود که به جذب، توسعه و بقای مشتریان میانجامد. بهره‌مندی از این قابلیت برای مدیران کسب‌وکارها با استفاده از نرم‌افزارها صورت می‌گیرد، که مزایا و کاربردهای آن نیز عنوان شد. یک نمونه نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، نرم‌افزار مدیریت فرآیندهای فروش و صدور فاکتور، نیز معرفی کردیم که محصولی تحت وب از گروه همیار فروش می‌باشد.  

کد خبر 726183

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز