طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۶۳ یعنی در شرایط قرمز و بازه ناسالم برای تمام همه جامعه قرار دارد.

آلودگي هواي مشهد

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۶۳ یعنی بازه ناسالم برای تمام افراد جامعه قرار دارد.

این در حالی است که صبح امروز شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۴۳ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص روی عدد ۱۳۶ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

بنا بر این گزارش، با توجه به وضعیت قرمز هوای تهران قرار است کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شود و احتمال تعطیلی مدارس برای فردا وجود دارد.

گفتنی است امروز ۲۲ آذر یکی از آلوده‌ترین روزهای تهران در ۹ ماه گذشته بوده و براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلاینده‌ها امروز روی عدد ١۴١ بوده و هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است. دیروز نیز شاخص روی عدد ١٣۶ و ناسالم بود. این هشتمین روز متوالی است که هوای تهران آلوده است.

آلودگی شدید هوا که خطر بسیار بزرگی برای سلامت و جان شهروندان محسوب می‌شود و سالانه جان ۲۰ هزار ایرانی را می‌گیرد، صدای خود مسئولان را نیز درآورده است. مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران امروز 22 آذر در تذکر پیش از دستور یکصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: دادستانی کل کشور به عنوان حافظ حقوق مردم باید از نظر حقوق شهروندی وارد موضوع آلودگی هوا شود و مردم باید علت هوای آلوده را بدانند.

اقراریان با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست ۴۶ وظیفه را در خصوص هوای پاک برعهده دارد، گفت: اما امروز محیط زیست غایب اول در حوزه آلودگی هوا است. وزارت نیرو، وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت کشور، سازمان ملی استاندارد و شهرداری تهران در کنار وزارت بهداشت، دولت، سازمان هواشناسی و سازمان برنامه و بودجه وظایفی را بر عهده دارند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه حق شهروندان است که بدانند چرا در هوای آلوده باید نفس بکشند، گفت: این هوای آلوده ضرر و زیاد بسیاری را به کشور وارد می‌کند تعطیلی راه حل کار نیست.

اقراریان گفت: پایتختی که بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد، نیازمند اهتمام ویژه است و تا زمانی که عزم ملی وجود نباشد، شاهد تکرار حوادث تلخ آلودگی هوا و مرگ و میر شهروندان خواهیم بود.

کد خبر 727721
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    4 0
    واقعا من فاز شمارو درک نمی کنم دیروز و امروز شاخص ۱۴۲ بوده تعطیل کردن بعد امروز که هوا آلوده تر هم شده و شاخص ۱۶۴ هست انقدر برای تعطیل کردن صبر میکنید تا بارون بیاد
  • Ff IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    هوای پاک یکی از اساسی ترین خواسته های هر ملت است.