شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : رئیس ستاد ششمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: کار سرشماری در کشور به خوبی پیش می‌رود.

محمد مدد افزود: چنانچه به دلیل مسائل اقلیمی کار سرشماری در فرصت 20  روز تعیین شده به اتمام نرسید، برای پوشش کامل تمامی خانوارها کشور ممکن است زمان سرشماری به صورت منطقه ای چند روز تمدید شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان زنجان با سرشماری 32.7 درصد خانوارها،بیشترین پیشرفت را در کار سرشماری داشته است و لرستان با 17.5 درصد، کمترین میزان پیشرفت را از آن خود کرده است.

 مدد روز شنبه 13 آبان 85 در جمع خبرنگاران روند برگزاری سرشماری را در کل کشور مطلوب ارزیابی کرد و از تمامی دست اندر کاران سرشماری به خصوص ماموران آمارگیر و دستگاه های اجرایی کشور تشکر و تقدیر کرد.

وی یکی از مشکلات عمده پیش آمده در بحث سرشماری ششم را در کلانشهرها میزان بالای خانوارهای غایب در مراجعات اولیه آمارگیران ذکر کرد و گفت: میزان خانواهای غایب در کلانشهرها حدود 9 درصد جامعه آماری در طول 6 روز اول سرشماری بوده حال آنکه در روستاها این میزان حدود 3 درصدگزارش شده است.

وی افزود: در 3 استان کشور بخصوص لرستان که امسال از میزان بالای بارندگی برخوردار بوده اند،‌کار سرشماری به علت این تغییرات اقلیمی یک کمی کند پیش رفته که طی روزهای آینده این عقب افتادگی جبران می شود.

کد خبر 7293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز