تبدیل گیربکس دستی به اتومات ماشین ها خواسته بسیاری از افراد است. در این مطلب نگاهی به مزایا و معایب این فرآیند و همچنین مرکز تخصصی برای انجام آن می‌اندازیم.

manual-to-auto-transmission.jpg

گیربکس‌های اتوماتیک به دلیل آن که امکانات و ویژگی‌های خوبی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهند همواره مورد توجه آن‌ها قرار دارند. اما به دلیل قیمت بالای خودروهایی که گیربکس اتومات در آن‌ها تعبیه شده، بسیاری توان خرید این خودروها را ندارند. راه حلی که در چنین مواقعی به ذهن این دسته از افراد می‌رسد، تبدیل گیربکس دستی به اتومات است. اما آیا این کار شدنی است و در صورت امکان‌پذیری صرفه لازم را دارد؟ آیا می‌توان همه انواع خودرو با دنده دستی را به اتوماتیک تبدیل کرد؟ این‌ها سوالاتی هستند که باید پیش از هرگونه اقدام در خصوص پاسخ آن‌ها اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید. به همین دلیل در این مطلب نگاهی دقیق به این موضوع مهم خواهیم داشت.

فهرست مطالب

تبدیل گیربکس دستی به اتومات و امکان آن

تبدیل گیربکس دستی به اتومات چه مزایای دارد؟

آشنایی با معایب تبدیل گیربکس دستی به اتومات

مرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک در تهران

تبدیل گیربکس دستی به اتومات و امکان آن

پیش از بررسی دقیق تبدیل گیربکس دستی به اتومات، باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا اصلا چنین کاری امکان انجام شدن دارد یا خیر؟ اکثر خودروهایی که دارای گیربکس دستی هستند را می‌توان با روش‌هایی به گیربکس اتوماتیک مجهز کرد. هزینه تبدیل و همچنین پیچیدگی این کار موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

گیربکس‌های اتومات به دلیل آن که راننده لازم نیست که به طور مداوم دنده را عوض کرده و از کلاچ استفاده کند، به خصوص برای رانندگی‌های طولانی مدت بسیار محبوب شده‌اند و همین مورد باعث شده که حتی آن‌هایی که توانایی خرید خودرو با گیربکس اتومات را ندارد، به فکر تعویض و تبدیل گیربکس دستی خودرو خود بیفتند.

البته باید گفت برخی افراد نیز لذت رانندگی را در تعویض دنده و کلاچ گرفتن می‌دانند و حتی برای خرید خودرو نیز به سراغ خودروهایی می‌روند که امکان تعویض دستی دنده را هم داشته باشد. اما روی صحبت ما با دسته افرادی است که تنها به فکر داشتن خودرو با گیربکس اتومات هستند. این که خودرو شما توانایی قرار گرفتن گیربکس اتومات در خود را دارد یا خیر باید توسط متخصصان و کارشناسان وارد در این حوزه تایید شود. همچنین اجرای صحیح این فرآیند پیچیده و قرار دادن گیربکسی مناسب خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر گیربکسی در خودرو تعبیه شود که هماهنگی لازم با اجزای دیگر ماشین را نداشته باشد، به طور حتم مشکلات دیگری برای خودرو رخ می‌دهد که ممکن است هزینه‌های بسیار بالایی را هم برایتان به وجود بیاورد. پس حتما برای انجام چنین تبدیلی به مرکزی معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

گفتنی است معمولا برای تبدیل گیربکس دستی به اتومات از گیربکس‌های اتومات دسته دوم و استوک استفاده می‌شود. التبه باید توجه شود که گیربکس توانایی عملکردی مناسب در خودرو را داشته باشد و مشکل و عیب اساسی در آن وجود نداشته باشد.

تبدیل گیربکس دستی به اتومات چه مزایای دارد؟

اما اگر می‌خواهید بدانید تبدیل گیربکس دستی به اتومات چه مزایایی دارد، در این بخش به معرفی ای مزایای خواهیم پرداخت. یکی از این مزایا آن است که شما بدون آن که هزینه بالایی را برای خرید خودروهای گران‌قیمت پرداخت کنید، می‌توانید از قابلیت اتومات آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین بالا رفتن دقت و تمرکز و راحتی در حین رانندگی نیز دیگر مزیتی است که با این تبدیل به وجود می‌آید.

اگر با خودرو خود مدت زمان زیادی را رانندگی می‌کنید و تعویض دنده‌ها و گرفتن کلاچ برایتان امری خسته‌کننده شده، تبدیل گیربکس ممکن است از این خستگی کاهش دهد و به علاوه عملکرد خود را نیز بهبود ببخشد.

آشنایی با معایب تبدیل گیربکس دستی به اتومات

اما بدون شک در کنار مزایایی که برای این تبدیل وجود دارد، معایبی هم وجود دارد که شاید برای بسیاری مهم باشد. بنابراین باید با بررسی دقیق این مزایا و معایب، تصمیم خود را برای تبدیل گیربکس‌ خودروتان بگیرید. یکی از این معایب، هزینه بالا این تبدیل است. اگر با صرف هزینه بالا این تبدیل نیز به خوبی در خودرو جواب ندهد هزینه شما هدر خواهد رفت و باید گفت احتمال جواب ندادن این تبدیل نیز همواره وجود دارد.

از دیگر معایب این تبدیل هم باید به بالا رفتن مصرف سوخت، بیشتر شدن استهلاک ماشین و بالا رفتن هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر اشاره کنیم.

تبدیل گیربکس دستی به اتومات و مزایا معایب آن

مرکز تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک در تهران

همانطور که گفته شد تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک کار پیچیده و تخصصی است که نمی‌توان آن را به هر مرکزی واگذار کرد. بنابراین اگر قصد جدی برای این تبدیل دارید و همه شرایط و مزایا و معایب آن را بررسی کرده‌اید، باید حتما به مرکزی معتبر برای انجام این کار مراجعه کنید. مرکز تخصصی تعمیرکار با تکیه بر دانش کارشناسان و متخصصان خود بهترین مرکز برای انجام این تبدیل خواهد بود. در این مرکز با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و بهترین متدها تبدیل انواع گیربکس صورت می‌گیرد. همچنین تعمیرات گیربکس اتوماتیک در این مرکز صورت می گیرد. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم نیز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت تعمیرکار، با کارشناسان این بخش در ارتباط باشید و بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

جمع‌بندی

تبدیل گیربکس دستی به اتومات موردی است که هر ساله افراد زیادی درگیر آن می‌شوند و می‌خواهند اطلاعات خوبی را در این خصوص به دست بیاورند. ما در این مطلب در مورد روند این کار و همچنین مزایا و معایب آن اطلاعات کاملی را ارائه کردیم. حال اگر شما قصد این کار را دارید باید حتما تمامی موارد را به دقت بررسی کنید.همچنین برای انجام این تبدیل حساس و مهم این امکان را دارید که به مرکز تخصصی تعمیرکار مراجعه کرده و از بهترین خدمات و مناسب‌ترین قیمت‌ها بهره‌مند شوید. تعمیرکار به هدف جلب رضایت مشتریان، خدماتی نوین و باکیفیتی را به آن‌ها ارائه می‌کند.

کد خبر 729346

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز