همشهری آنلاین: رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدامات رژیم صهیونیستی را در نوار غزه نسل کشی خواند

میگوئل دی اسکوتو بروکمن [Miguel d'Escoto Brockmann] همچنین در مصاحبه با الجزیره گقت که او هیچ گاه باور نداشته است که شورای امنیت سازمان ملل بتواند خشونت‌ها در نوار غزه را متوقف کند، زیرا اقدام ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهونیستی در تائید  ادامه حملات این رژیم درنوار غزه به آن معنا است که این رژیم به درخواست‌های سازمان ملل هیچگونه توجهی ندارد. [رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد]

دی اسکوتو که مقر سازمان ملل در نیویورک با خبرنگار الجزیره سخن می‌گفت، افزود: آمار کشته شدگان در غزه روزانه افزایش می‌یابد اوضاع در غزه غیر قابل دفاع است و آنچه در این منطقه رخ می‌دهد یک نسل کشی است.

مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده است که روز پنج شنبه 15 ژانویه یک اجلاس اضطراری برای بررسی اوضاع غزه تشکیل خواهد داد. جلسه قبلی مجمع عمومی سازمان ملل هفته قبل به دلیل رای گیری در شورای امنیت درباره اوضاع غزه به تعویق افتاده بود.

شورای امنیت هفته گذشته به قطعنامه‌ای رای داده بود که در آن خواسته شده بود، در نوار غزه آتش بس بر قرار شود. اما رژیم صهیونیستی با افزایش حملات خود به نوار غزه عملا این قطعنامه را نادیده گرفته بود.

از زمان آغاز تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی در 27 دسامبر سال 2008 به نواز غزه تا کنون 970 فلسطینی شهید و 4.300 نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کد خبر 72972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز