وزیر اقتصاد در نامه‌ای خطاب به قالیباف خواستار تسریع در تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه شد.

احسان خاندوزی - وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نامه اواسط شهریور ماه سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

همانطور که مستحضرید، با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «طرح مالیات بر عایدی سرمایه»، در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب و تقدیم صحن مجلس شورای اسلامی شده است. در خصوص اهداف طرح مذکور می‌توان به مواردی چون محدود کردن سوداگری در بازارهای دارایی‌های اصلی یعنی ملک، خودرو، طلا و ارز، بهبود عدالت اجتماعی و افزایش کارآیی اقتصادی اشاره نمود. بازدهی‌های بالای خرید و فروش در بازارهای فوق باعث کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری و کار در حوزه تولید می‌شود و یکی از موانع اصلی رونق تولید در کشور است و در نتیجه تصویب و اجرای این طرح موجبات رونق تولید را فراهم می‌کند.

همچنین با توجه به بستر طراحی‌شده برای این طرح، فعالیت‌های زیرزمینی، قاچاق و فرار مالیاتی نیز در اثر تصویب و اجرای آن به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت که این مسئله علاوه بر افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش کسری بودجه منجر به بهبود وضعیت مالیاتی فعالیت تولیدی در کشور خواهد شد. لذا خواهشمند است جهت تسریع در تصویب و پیشبرد طرح اشعاری و اجرای قانون دستور مساعدت صادر فرمایید.

درخواست ویژه وزیر اقتصاد از رئیس مجلس |  دلالان طلا،‌ ملک، ارز و خودرو نقره داغ می شوند؟

کد خبر 730367
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    اگر کل درآمد فروش نفت جهان را هم یکجا به ایران بدهند، تا زمانی که راه مناسبی برای توزیع درآمد نفت یا هرچیز مشابه دیگر وجود نداشته باشد، پولهای مردم به سمت چیزهایی مثل خانه و ماشین و سکه می رود که باعث تورم شده و همزمان باعث کاهش ارزش پول می گردد. باید از این درآمد برای قرارداد با شرکتهای چند ملیتی برای عرضه سهامشان در ایران و همچنین توسعه زیرساخت، پل و هتل و حمل و نقل عمومی و استادیم و جشنواره با مشارکت نیروی انسانی ایران در یک طرف و در طرف دیگر تولید مسکن و ماشین در ایران توسط شرکتهای بین المللی یا لااقل شرکتهای چینی و ترکی بهره گرفته شود و فروش سکه ممنوع و فردش ارز به مردم عادی نیز ممنوع شود تا هم شغل و درآمد ایجاد شود و هم عرضه بالا و کیفیت بین المللی و اما با قیمتهای پایین بین المللی رخ دهد. افزایش مالیات، فقط باعث افزایش قیمت توسط مغازه ها و حجره ها می شود و افزایش حقوق نیز بغیر از کاهش استخدام، اثر مشابهی با افزایش مالیات خواهد داشت. در زبان ساده، توزیع ثروت زمانی که تناسب داشته باشد باعث افزایش ارزش پول می گردد و این زمانی ممکن است که شرکتهای بزرگ جهانی که فساد مدیرانشان
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    5 0
    الان دلت به حال مردم سوخته یا جیب مردمو میخواین دوباره خالی کنین
  • مرتضی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    آقای وزیر؟ شما چطور وزیری هستید که متوجه این موضوع نیستید که طلاها و سکه های جامعه را خود مردم هستند که از ترس نا امنی اقتصادی ایجاد شده و ندیدن آینده روشن دارند میخرند (یا خودرو یا ساختمان و...) مگر وقتی سکه 5 میلیون شد سلطانش اعدام نشد ؟ پس باید الان قیمت زیر 5 میلیون میشد _ آقای وزیر شما با کل آحاد مردم روبرو هستید نه دلال و سلطانها ...