مدیرکل میراث فرهنگی تهران درخصوص سوءاستفاده‌ و کلاهبرداری اتباع برخی کشورها از ایرانی‌های دارای تمکن مالی هشدار داد.

توریست خارجی - توریسم - توریست های خارجی در ایران - گردشگری خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، در بخشنامه‌ای که براساس نامه مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و همچنین نامه معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب و با امضای پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به اطلاع تمام تشکل‌های گردشگری رسیده، به افزایش گزارش‌ها و پرونده‌های قضایی درباره کلاهبرداری از ایرانیان دارای تمکن مالی اشاره شده و آمده است: «برخی اتباع کشورهای خارجی، به‌ویژه از کشورهای آفریقایی، با شناسایی افراد ایرانی دارای تمکن مالی و اعلام این‌که قصد سرمایه‌گذاری در کشور ایران را دارند، نسبت به دریافت ریال از این افراد اقدام کرده و به ازای آن ارزهای جعلی ارائه می‌کنند.»

در ادامه از تشکل‌های گردشگری، به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی که مسئولیت اجرای سفرهای خارجی را دارند، درخواست شده برای جلوگیری از  وقوع احتمالی این نوع کلاهبرداری و صیانت از حقوق شهروندان  ایرانی، موضوع به اطلاع تمام واحدهای تحت پوشش رسانده شود تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع در اسرع وقت به مراجع انتظامی و قضایی گزارش شود.

کد خبر 731316
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    8 0
    سوز ستم خویشاوندان از زخم تیغ هندی دردناک‌تر است
  • ایمان GB ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    3 1
    چرا این آفریقایی راه میدین که این مشکل پیش بیاد این اتفاقات چند سال اخیر روخ داده بود این جماعت نون ندارن بخوره توریست هستن معلوم برای خلاف و کلاه گذاشتن سر هموطنان ميان
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    3 6
    رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند دولت برای ساکنان خانه‌هایی که خانه خود را با هیزم گرم می‌کنند شروع به پرداخت حواله‌های ۵۰ تا ۲۰۰ یورویی برای کمک به آنها در هزینه‌ها کرده‌ است.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    7 0
    تصویر سفید های اروپایی رو میندازین و درحالیکه خودتون میگین افریقایی. کیه که ندونه نیجریه و سومالی مرکز دزدیها و کلاهبرداریهای جهانی هستند!!! حالا چون نیجریه رفیقتونه اینقدر ... در تکنیک تصویری رسانه ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هموطن NL ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    9 0
    شنیده بودیم که در بعضی کشورها از توریستها کلاهبرداری می کنند، ولی اینکه یک توریست از یک کشور خارجی بیاد در مملکت خودمان کلاهبرداری کند، واقعا خیلی جسارت می خواهد.
  • کارگر IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 3
    سلام، به اطلاع مسئولین محترم کشور و استان مازندران می‌رسانم نبود کشتارگاه صنعتی دامی در منطقه را سودجویان بهانه کرده سالهاست خودرو یخچالدار شهرداری را غیرفعال کرده با خودرو یخچالدار شخصی در عرضه و توزیع و تغلب و کشتار در دامداری‌ها جولان می‌دهند. آیا دادرسی هست؟