همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بالاخره بعد از مدت‌ها که شاخص بورس تهران بر نوار نزول گام بر‌می‌داشت، روز شنبه ۲۸ دی بارقه امید در چشمان فعالان این بازار درخشید.

شاخص کل قیمت سهام پس از مدت‌ها امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد و با ۱.۲ واحد افزایش به ۸ هزار و ۴۵۸ واحد رسید.

شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز روند رو به رشد داشت و خود را در پایان معاملات این روز به ۶ هزار و ۸۶۷ واحد رساند و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم با رشد ۳.۵ واحدی کار معاملات امروز را به پایان رساند.

در این روز حجم تقاضای ملی صنایع مس بیش از سایر شرکت‌ها بود و ۱۳۹ نفر اقدام به خرید ۲.۲۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۶.۶۸ میلیارد ریال کردند.

مپنا امروز ۱۲۸ متقاضی داشت که برای ۴.۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۵.۳۷ میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

همچنین امروز در کفه عرضه ۹۷۶ نفر برای فروش ۲۳ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۹۴.۵ میلیارد ریال برگه دستور فروش پر کردند.

در جریان معاملات این روز ۵۳۰ نفر حدود ۲.۶ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۳۱ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

امروز در مجموع در بورس اوراق بهادار تهران ۶۹۸ میلیون سهم به ارزش ۵۰۴.۸ میلیارد ریال دادوستد شد. ارزش معاملات بورس تهران در مقایسه با روز چهارشنبه ۷.۵ برابر افزایش نشان داد.

طی معاملات امروز تعداد  ۵۶۵ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۷۲ سهم از سهام شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) به ارزش ۴۰۶.۹۴ میلیارد ریال از طرف سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از طرف شرکت مدیریت توزیع و انتقال و تولید نیروی برق به شرکت کارگزاری سهام عدالت واگذار شد.

کد خبر 73177

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز