با فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، مسافرانی که با قطار قصد عزیمت به مشهد مقدس را داشتند، مجبور شدند بلیت قطار راهآهن شرقی بنیاد را با چند برابر قیمت از برخی آژانسها خریداری کنند که با مشاهده امکانات ناچیز قطار عادی درجه2 بنیاد و قیمت اصلی بلیتها که 9هزار تومان و 7هزار و 500 تومان بود، مجبور شدند اعتراض خود را بارئیس قطار و مدیریت راهآهن شرقی بنیاد در میان بگذارند و با تماس با آژانسها خواهان بازپسگیری مابقی پول خود شوند.البته در این میان با تعویض رئیس قطار در شاهرود، عملا اعتراض مسافران به جایی نرسید چون براساس طرحی که از دهم دیماه اجرایی شده، روسای قطار در ایستگاه شاهرود جای خود را به رئیس دیگری میدهند که خود همین جابهجاییها، مشکلاتی را در پی دارد که از آن جمله میتوان به نداشتن اطلاعات از وضعیت مسافران و بیپاسخماندن شکایات آنان اشاره کرد.
امیری - مسئول فروش بلیت قطار راهآهن شرقی بنیاد- در گفتوگو با همشهری، علت بروز چنین مشکلاتی را ناشی از تخلف برخی آژانسهای مسافرتی دانست که طرف قرارداد با بنیاد نیستند.او گفت: ما برای آژانسهایی که طرف قرارداد با بنیاد هستند، بلیت صادر میکنیم و با هرگونه تخلف آنها نیز برخورد صورت میگیرد. این آژانسها نیز ممکن است تعدادی بلیت با قیمت مناسب در اختیار دیگر آژانسها قرار دهند که متأسفانه برخی از این آژانسها، بلیتها را بهصورت گروهی و با قیمتی چند برابر در اختیار مسافرانی قرار میدهند که به دلایلی، مجبور به خرید بلیت هستند.
امیری افزود: بنیاد، بلیتهای تکنفره را به قیمت 7هزار و 500تومان و بلیتهای مربوط به تورها را به قیمت 9هزار تومان صادر میکند؛ این در حالی است که قیمت بلیتهای فروختهشده توسط برخی آژانسها از 15 تا 20هزار تومان متغیر بود و همین موضوع اعتراض مسافران را در پی داشت.
امیری در پاسخ به این سؤال که با آژانسهای متخلف چه برخوردی صورت میگیرد، گفت: بنیاد هرگونه شکایت از سوی مسافران را پیگیری میکند اما بیشتر آژانسهای متخلف، طرف قرارداد با بنیاد نیستند و بنیاد نیز مسئول پاسخگویی نیست.مسئول فروش بلیت بنیاد اظهارداشت: متأسفانه مسافرانی که با قیمتی چند برابر، بلیت قطار راهآهن شرقی بنیاد را از آژانسهای متخلف خریداری کردهاند نمیتوانند مابقی پولشان را پس بگیرند چون مدرکی دال بر پرداخت پول بیشتر در اختیار ندارند و آژانسها نیز با زیرکی از این موضوع سوءاستفاده میکنند.او تاکید کرد: مسافران معترض میتوانند با دردستداشتن لاشه بلیتها و نام آژانسی که بلیت خود را از آن خریداری کردهاند به سازمان ایرانگردی و جهانگردی مراجعه کنند.