همشهری آنلاین: اجلاس سران برخی از کشورهای جهان که امروز با حضور دبیرکل سازمان ملل در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد، درخواست آتش‌بس پایدار در غزه را مطرح کرد

خبرگزاری آلمان از شرم‌الشیخ گزارش داد، نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه در اجلاس سران در مصر خواستار خروج فوری سربازان صهیونیست از نوار غزه شد.

آنگلا مرکل‌، صدراعظم آلمان هم در این اجلاس گفت برلین آمادگی دارد به صلح در غزه کمک کند. وی تاکید کرد: تنها راه حل مساله، ایجاد دو کشور است که در کنار هم در صلح زندگی کنند.

گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس هم با بیان اینکه آتش‌بس کنونی در نوار غزه شکننده است، گفت:‌ باید به قاچاق سلاح و پرتاب موشکها پایان داده شود.

وی همچنین خواستار ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه شد و در ادامه بر تلاش برای صلح بر اساس طرح صلح عربی تاکید کرد.

در همین حال، حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر بر مخالفت قاهره با استقرار ناظران بین المللی در داخل خاک این کشور در مرزهای نوار غزه تاکید کرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های سارکوزی اظهار داشت: ما امروز شاهد نشانه‌های حل بحران غزه هستیم. باید تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس و مرحله پس از آن یعنی برای تضمین عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه انجام شود. باید با پایان محاصره غزه، گذرگاه‌های این منطقه باز شود

کد خبر 73282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز