همشهری آنلاین: نظامیان رژیم صهیونیستی پس از بیست و دو روز تجاوز وحشیانه به نوار غزه که به شهادت بیش از یک هزار و سیصد فلسطینی بیگناه انجامید

عقب نشینی تدریجی خود را از مواضع کلیدی این منطقه آغاز کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی  با تائید این خبر گفت: اکنون می‌توانم بگویم که عقب نشینی تدریجی از منطقه نوار غزه آغاز شده است.

عقب نشینی نظامیان اسرائیلی از نوار غزه پس از آن صورت می‌گیرد که ایهود اولمرت نخست وزیر، شنبه شب 28 دی آتش بس یکجانبه اعلام کرد.

حماس نیز یک آتش بس یک هفته‌ای اعلام کرده است تا به نظامیان اسرائیلی فرصت دهد از نوار غزه خارج شوند.

 نماینده سابق عرب عضو کنست رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این رژیم در حمله به نوار غزه به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرده است.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری سوریه نوشت؛عزمی بشاره گفت: اعلام آتش بس یکجانبه ازسوی ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی مهر تاییدی بر شکست نیروهای اشغالگر اسرائیلی در تحقق اهداف اعلام شده و نشده آنها در نوار غزه بوده است.

وی افزود: اولمرت تلاش کرد به گونه‌ای سخن بگوید که خودش را از هرگونه بازخواستی مشابه بازخواست کمیته وینوگراد که پس از شکست اسرائیل در جنگ لبنان تشکیل شد؛ دور سازد.

در این حال تعدادی از گروه‌های فلسطینی ضمن مخالفت با اعلامیه رژیم صهیونیستی درباره آتش بس یک جانبه در نوار غزه تاکید کردند، مادامیکه اشغالگری و محاصره غزه ادامه یابد، مقاومت نیز ادامه می‌یابد.

سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، اگر این آتش بس بازگشایی گذرگاه‌ها، لغو محاصره نوار غزه و توقف تجاوزات این رژیم به فلسطینی‌ها را در غزه شامل نباشد، هر گونه آتش بس با نیروهای رژیم صهیونیستی غیر قابل قبول است.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری کویت از غزه به نقل از گردان‌های ابو علی مصطفی، شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد، تصمیم ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل برای اعلام آتش بس یک جانبه تاکتیکی است که تنها برای اهداف تبلیغاتی استفاده      می‌شود.

این گردان‌ها تاکید کردند، اسرائیل ماسک قربانی به چهره زده است و اکنون به منظور کاهش فشارهای رسانه‌ای علیه خود این پیشنهاد را مطرح کرده است.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین تاکید کردند، آنها در مواجهه با تجاوزات اسرائیل قوی و متحد هستند و آتش بس را بدون عقب نشینی نیروهای اسرائیل از غزه، گشایش گذرگاه‌های مرزی و لغو محاصره نمی پذیرند.

کد خبر 73310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز