معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی پایه یازدهم دانش آموزان هم ایجاد می‌شود و تأثیر سوابق تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد قطعی است، بنابراین در خرداد ۱۴۰۳، همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت.

کنکور 1401

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه سلام صبح خیر شبکه سوم درباره مصوبه شورای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور گفت: این مصوبه مربوط به سال ۱۴۰۰ است و ابلاغ هم شده و از طریق جراید و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد؛ البته ابهاماتی هم بود مثلا اگر یک دانش‌آموز یک عنوان درسی را جزو سوابق تحصیلی نداشت طبیعتا هیچکدام از سوابق تحصیلی برایش منظور نمی‌شد. یا اینکه حتما باید سوابق تحصیلی مرتبط می‌بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ابهاماتی در آن مصوبه وجود داشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات ۸۵۵ و  ۸۶۳ مجددا نسبت به بازنگری این مصوبه اقدام کرد و اصلاحات را انجام داد و اطلاع‌رسانی هم تا قبل از شروع سال تحصیلی در شهریور انجام شد.

او با اشاره به اقتصاد حول کنکور، گفت: یکی از اهداف این مصوبه، ایجاد عدالت آموزشی بیشتر بود. ولی برخی افراد این موضوع را به‌گونه‌ای دیگر جلوه می‌دادند. نکته دیگر این است که دو آزمون در سال وجود دارد ولی پذیرش یکبار انجام می‌شود؛ دانش‌آموزان برای پذیرش در دانشگاه یک نمره کل دارند که مشتمل بر دو بخش است.

کاظمی ادامه داد: این دو بخش شامل آزمون اختصاصی کنکور سراسری در دروس تخصصی و همچنین سوابق تحصیلی است که اینها نمرات تراز شده چه در آزمون تخصصی چه در سوابق تحصیلی است. سوابق تحصیلی هم مجموع دروس امتحانات نهایی است که به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه سابقه تحصیلی برای سال ۱۴۰۲ عدد ۴۰ درصد قطعی است، گفت: نکته قابل توجه این مصوبه نسبت به مصوبه قبلی مجلس شورای این است که در گذشته تأثیر مثبت داشتیم و صرفا در پایه دوازدهم بود اما اکنون ۴۰ درصد قطعی است؛ برای کنکور ۱۴۰۳ نیز این تأثیر ۵۰ درصد قطعی و برای پایه دوازدهم است. برای سال ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی پایه یازدهم هم ایجاد می‌شود و سوابق یازدهم و دوازدهم با تأثیر ۶۰ درصد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در خرداد ۱۴۰۳، همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت. چون در سال ۱۴۰۵ سابقه تحصیلی برای پایه دهم باید داشته باشیم. سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۵ در سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم تأثیر ۶۰ درصد قطعی است.

کد خبر 733315
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha