مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همهشری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور در دفتر سامانه 1888در مورد پروژه‌های مهم شهر به مردم توضیح داد.

احمد دنیا مالی گفت که تا پایان سال جاری حداقل 4 پروژه عمرانی به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که تا پایان سال به بهره برداری می‌‌رسد میدان شهید کلاهدوز در محور افسریه است که اگر شرایط جوی و سرما در عملیات آسفالت آن خللی وارد نسازد تلاش خواهیم کرد این پروژه را تا پایان بهمن ماه به اتمام برسانیم.

پل مهم تقاطع باکری با نیایش و 2 پروژه جمع‌آوری آب های سطحی در شرق تهران دیگر پروژه‌هایی هستند که طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدوار هستیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی در خصوص بزرگراه صیاد شیرازی این پروژه را در یک ماه اخیر بسیار فعال دانست و بیان داشت: حدود 800 متر مسافت در منطقه 8 برای احداث ادامه این اتوبان تملک شده و هم اکنون در حال آسفالت است. مشکلات تاسیساتی این پروژه نیز در حال رفع است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دنیا مالی افزود: ‌آن قسمت که مشکل تملک وجود دارد باید با مردم توافق شده و جابه جایی آن‌ها انجام شود بخش‌های آزاد نیز مشکلی نداشته و در حال انجام است.

پیشرفت تونل توحید از مرز  50 درصد گذشته است
معاون شهردار در پاسخ به سوال خبرنگاری که نظر وی را در خصوص اظهارات بیادی از اعضاء شورای شهر مبنی بر توقف پروژه‌های عمرانی شهرداری به دلیل وجود مشکلات مالی، ‌جویا شد اظهار داشت:‌ نمی‌دانم منظور آقای بیادی کدام پروژه است اما با همه مشکلات مالی که داشتیم،‌ نگذاشتیم پروژه‌ای متوقف شود.

وی با طرح این پرسش که در کجا مشکل مالی وجود ندارد ، تصریح کرد : ‌در کار یکی از مشکلات بحث منابع است اما به هر صورت نگذاشتیم پروژه‌ای متوقف شود. به عنوان مثال هم اکنون 3 هزار نفر در سه شیفت در تونل توحید مشغول به کار هستند.

احداث 95 درصد از ‌2 هزار و 800 شمع موجود در این تونل انجام شده، حدود 10 هزار قطعه بتنی نیز نصب و عملیات نهایی آن انجام شده است، پیشرفت این پروژه از مرز 50 درصد گذشته و سرعت خوبی دارد. همچنین طبق زمان‌بندی صورت گرفته حدود 10 ماه دیگر عملیات به پایان خواهد رسید.

سهمیه قیر از وزارت کشور دریافت نکرده‌ایم
دنیا مالی همچنین در مورد دریافت سهمیه قیر از وزارت کشور گفت: هیچ سهمیه قیری از وزارت کشور دریافت نکرده و  قیر را از بورس تهیه می‌کنیم و به هیچ وجه از ابتدای بحث یارانه‌ها، هیچ یارانه‌ای  تا امروز به شهرداری تعلق نگرفته است.

وی در خصوص پل جوادیه با بیان اینکه این پل به سرعت در حال انجام است گفت: ‌تمام شمع‌های آن نصب و تمام ستون‌ها نیز تا زیر عرشه انجام شده است. 8 شمع نیز در محور فعلی است که باید انحراف ترافیک آن انجام شود که امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم اجازه این انحراف ترافیک را از پلیس بگیریم البته قرارمان این بود که این انحراف ترافیک 2 ماه قبل انجام شود. بخش اعظم سازه پل در کارخانه ساخته شده و کابل‌ها نیز در حال ورود است.

معاون شهردار تهران همچنین گفت: ‌برای تونل صدر - نیایش نیز در پلان کلی 11 کارگاه در نظر گرفته شده که تعداد قابل توجهی از این کارگاه‌ها در حال تجهیز بوده و محصور کردن آن شروع شده است. بحث فاینانس آن نیز توسط پیمانکاران در حال حل شدن است در این  پروژه پیمانکار باید 100 میلیارد تومان فاینانس بیاورد که این موضوع در حال نهایی شدن کارها با بانک است که امیدواریم به زودی پرداخت پول از طرف بانک‌ها شروع شود.

احداث بزرگرا‌ها مشکل ترافیک تهران را حل نمی‌کند
دنیامالی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکل ترافیک تهران سالانه چند کیلومتر بزرگراه در شهر احداث می‌شود گفت:‌ سالانه به طور متوسط 50 کیلومتر بزرگراه با در نظر گرفتن رمپ و لوپ‌ها، ‌دسترسی‌ها و راست گردها و چپ گردها احداث می‌شود البته مشکل ترافیک تهران بیش از آنکه سخت افزاری باشد نرم افزاری است.

وی ادامه داد: ترافیک ارتباط مستقیم با افزایش جمعیت، ‌افزایش تقاضای سفر و حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومی دارد. هرچقدر مترو و اتوبوس را به صورت شبکه‌ای توسعه دهیم و هرچقدر که سیستم اداری را به گونه‌ای تنظیم کنیم که شهروندان در حداقل زمان بتوانند کارهایشان را انجام دهند و تقاضای سفر کاهش یابد و شهر الکترونیک داشته باشیم  به تبع آن کاهش سفر خواهیم داشت.

دنیامالی افزود:‌ بحث ترافیک در تهران باید حل شود. هر چقدر اتوبان هم احداث کنیم اگر بحث‌های نرم افزاری و فرهنگ رانندگی در داخل شهر و خصوصا بحث توانمندی‌هایی که باید ایجاد کنیم در شهر مانند انضباط اجتماعی که توسط پلیس باید اعمال شود، اگر انجام نشود با همه کارهای زیر زمینی که ما انجام می‌دهیم نمی‌توانیم پاسخگوی همه مشکلات ترافیک باشیم اما به هر حال بخشی از این مشکلات را به صورت احداث تقاطع‌های غیر همسطح، افزایش سطح بزرگراه‌ها و.. انجام می‌دهیم اما این مساله یک کار همه جانبه است.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در خصوص بزرگراه امام علی ( ع) نیز گفت: پیمانکار هم اکنون مشغول اجرای عملیات در قطعه‌ای از اتوبان است که در منطقه 14 قراردارد و امیدواریم به همین شکل کار فاز به فاز جلو برود.

عمده‌ترین مشکلات عمرانی
وی در پاسخ به این سوال که بیشترین مشکل موجود در طرح‌های عمرانی چیست و چند طرح به دلیل مواجه شدن با مشکلات متوقف شده است گفت:‌ مشکل بزرگ ما در پروژه‌های عمرانی قرار داشتن آن‌ها در بافت ارگانیک شهر است، بحث تملک و معارضان تاسیاتی از مشکلات عمده ماست.

دنیامالی افزود: اگر قرار باشد پروژه‌ای متوقف شود اصلا آن را شروع نمی‌کنیم، بنابراین با تدابیر مهندسی بخش عمده‌ای از آنها را حل کرده و بخشی نیز زمان‌بر است و نیاز دارد که زمان آن طی شده تا تملک نیز انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همچنین در خصوص جلسه امروز 1888، ‌تعدادی از درخواست‌ها و مشکلات مطرح شده توسط شهروندان را غیر مرتبط با حوزه شهرداری دانست و افزود: برخی درخواست‌ها مربوط به شهرک‌‌هایی است که ساخته شده که کار عمومی آن باید توسط مدیریت آنجا انجام شود اما شهرداری نیز به بعضی از این شهرک‌ها کمک کرده است اما بعضی شهرک‌ها نیز مسائله‌شان عمیق‌تر است و در حوزه زیر بنایی قرار دارد و برای آنهایی که محدوده ‌شان آزاد شده و در بافت شهری قلمداد می‌شوند باید کاری ویژه انجام شده است.

کد خبر 73373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز