رئیس پلیس راهور گفت: تصادفات کشور عراق ۳/۵ برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات این کشور نصف ایران است.

سیدکمال هادیانفر

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا امروز در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک اظهار کرد: همه ۳ عامل انسان، راه و وسیله را دخیل در تصادفات می‌دانند اما باید بگویم که ۵ عامل دخیل در تصادفات است؛ مدیریت و آموزش را هم باید به ۳ عامل دیگر اضافه کرد.

او افزود: سیاست‌گذاری‌ها، نقش‌ها و تامین منابع را در قانون لحاظ کرده‌اند اما کافی نیست. در قانون پیش‌بینی شده است شورای عالی ایمنی به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

رئیس پلیس راه تصریح کرد: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هر کسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند. تصادفات کشور عراق ۳ و نیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌هاست و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند.

هادیانفر متذکر شد: سالانه در تصادفات بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند. اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد ۸.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

کد خبر 733959
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • 💀💀💀 IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    پراید تصادف کنه خود طرف و ماشین را با کاردک باید جمع کرد ۲۹۹ میلیون ۳۰۰ رندش کنید🤣
  • Borzoo NO ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 3
    مگه میشه در عراق گواهینامه رانندگی نباشد ؟؟ هست و اسمش هم ( رخصــة القیاده) یا سائقه السیاره است در ضمن ماشین های آنها هم فولاد نیست که تصادفات کمتر خسارت جانی داشته باشد..این رئیس ترافیک گویا هنوز چیزی نمی داند..
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 0
    باید تلفات رابه نسبت جمعیت دوکشورمقایسه کرد.
  • سینا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 1
    با خودروهای که ایران تولید میکند انتظاری بیشتر از این نیست ..وقتی کسی به این شرکتهای ماشین سازی نظارت ندارد نه بر قیمت نه بر کیفیت .هر کسی را هم میکنند مسئول برای کنترل کیفیت و قیمت متاسفانه از طرف شرکت با پول اون طرف را میخرن و شرکتها هر کاری دل خودشون بخواهد میکنید