خبرگزاری‌های روسیه امروز یکشنبه گزارش دادند که انفجار مهمات در منطقه بلگورود روسیه در مرز با اوکراین، سه سرباز را کشت و ۱۶ نفر را زخمی کرد.

جنگ روسیه- اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ خبرگزاری‌های دولتی به نقل از سرویس‌های اورژانس محلی گزارش دادند که این انفجار در یک مرکز فرهنگی که برای نیروهای مسلح روسیه برای ذخیره مهمات تغییر کاربری داده شده بود، رخ داد.

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد که هشت پرسنل خدماتی دیگر تا عصر یکشنبه مفقود شده‌اند. 

نیروهای اورژانس محلی گفتند: در نتیجه انفجار ناخواسته نارنجک دستی توسط یک گروهبان در یک خوابگاه  آتش سوزی رخ داد. ۱۶ سرباز از جمله مقصر به بیمارستان منتقل شدند. سه نفر دیگر جان خود را از دست دادند."

منابع می‌گویند کشته‌ها و مجروحان سربازانی هستند که برای جنگ در اوکراین تحت یک حرکت بسیج عمومی فراخوانده شده‌اند.

منطقه بلگورود با شمال شرق اوکراین هم مرز است، جایی که شهر خارکیف از زمان تهاجم به اوکراین در فوریه گذشته هدف حملات موشکی متعدد روسیه قرار گرفته است.

در ماه اکتبر یک مرد مسلح به یکی از چندین پایگاه نظامی در منطقه بلگورود تیراندازی کرد و ۱۱ سرباز را کشت. انبارهای سوخت و مهمات در آنجا نیز توسط انفجارهایی که مسکو گفته است حملات اوکراین بوده است، لرزیده است. کی‌یف، بدون اینکه مسئولیتی را بر عهده بگیرد، آنها را «کارمای» تهاجم روسیه توصیف کرده است.

کد خبر 735163
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha