۳دستگاه اتوبوس برای استراحت و خواب کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌هایی که حاضر به رفتن به گرمخانه‌ها نیستند، در منطقه۱۲ مستقر شد.

گرمخانه سیار

به گزارش همشهری آنلاین، در این منطقه ۲گرمخانه ثابت برای اسکان خانم‌ها و آقایان وجود دارد تا شب‌ها به‌جای ماندن در خیابان‌ها و بوستان‌ها، در آنها استراحت کنند و از خدماتی مثل معاینه، استحمام و پذیرایی شام و صبحانه برخوردار شوند. حالا شهردار منطقه۱۲ خبر داده برای خدمات‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در شب‌های سرد، ۲دستگاه اتوبوس هم به عنوان گرمخانه سیار در میدان شوش و یک دستگاه در ایستگاه محمدیه مستقر شده است.

«امیر یزدی» اعلام کرده این کار در ادامه اجرای طرح زمستان گرم در این منطقه انجام شده تا آسیب‌دیده‌های اجتماعی از جمله معتادها و کارتن‌خواب‌ها که به هر دلیل قصد حضور در گرمخانه‌ها را ندارند، شب را در این اتوبوس‌ها سر کنند.
طرح ساماندهی معتادان متجاهر با استقرار این اتوبوس‌ها در میدان‌های شوش و محمدیه، تا پایان سال ادامه دارد و یکی دیگر از کارهایی که در این منطقه انجام می‌شود، جمع‌آوری معتادهای متجاهری است که در کوچه‌ها و خیابان‌ها رفت‌وآمد می‌کنند. این افراد با همکاری نیروهای شهرداری و کلانتری‌های ۱۱۳بازار و ۱۱۶مولوی جذب و در کلانتری‌ها نگه‌داری می‌شوند تا به‌دلیل برودت هوا دچار سرماخوردگی یا خدایی ناکرده مرگ نشوند.

البته یزدی به حمایت خیّران هم در این طرح اشاره کرده که غذای نذری بین مددجویان توزیع می‌کنند. افرادی هم که دوست دارند در خصوص نحوه ارسال یا توزیع پتو، البسه، دارو و غذا بین درراه‌مانده‌ها و بی‌خانمان‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنند، می‌توانند با شماره ۹۶۰۲۸۷۳۰ (اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه۱۲) تماس بگیرند.

کد خبر 735369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha