رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به وقوع سالانه ۲۰ هزار و ۸۰۰ مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور، گفت: ۶۴۰۰ نفر از این متوفیان تهرانی هستند.

وضعیت قرمز آلودگی هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین، عباس شاهسونی به مناسبت "روز ملی هوای پاک" اظهار کرد: بر اساس پژوهش‌های وزارت بهداشت در ۲۷ شهر کشور با جمعیت تقریبی ۳۵ میلیون نفری، برآورد شده که سالانه ۲۰ هزار و ۸۰۰ مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور رخ می‌دهد.

او ادامه داد: طبق نتایج این بررسی، حدود ۱۲.۶ درصد از مرگ‌هایی که سالانه در کشور رخ می‌دهد، منتسب به آلودگی هوا است.

شاهسونی بیماری‌های ایسکمیک قلبی، سکته مغزی،‌ سرطان ریه و بیماری‌های مزمن انسداد ریوی را شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا عنوان و خاطرنشان کرد: آلودگی هوا سالانه ۸.۲ میلیارد دلار هزینه اقتصادی به کشور تحمیل می‌کند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت درباره وضعیت هوای تهران در دو سال اخیر متذکر شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در سال جاری تهران، هوای پاک نداشته و در سال گذشته نیز در پایتخت فقط به مدت دو روز، شاهد هوای پاک بودیم.

مرگ ۶۴۰۰ شهروند تهرانی بر اثر آلودگی هوا

او افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در تهران ۶۴۰۰ نفر بوده است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران هستند، تصریح کرد: عمده موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که در کلانشهرها به ویژه تهران تردد می‌کنند، فرسوده هستند؛ طبق آمارها ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های کشور فرسوده‌اند و بیش از ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران دچار فرسودگی است که این مسئله منجر به بروز و تشدید آلودگی هوا می‌شود.

گروه‌های در معرض خطر آلودگی هوا

وی گفت: ورزشکاران، کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار، سالمندان، افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های تنفسی، بیماران قلبی ـ عروقی، مبتلایان سرطان و افراد سیگاری جزو گروه‌هایی هستند که از آلودگی هوا، آسیب‌ بیشتری را می‌بینند.

کد خبر 735927
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha