همه مدارس استان‌ تهران (به استثناء دماوند و فیروزکوه) در روز شنبه (فردا) غیرحضوری شد

استانداری تهران

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا روز جمعه با حضور اعضا برگزار شد، بر اساس مصوبات این کارگروه، روز شنبه مورخ یکم بهمن ماه در همه شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند، فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.

همچنین آزمون های المپیاد های علمی دانش آموزی در روز شنبه یکم بهمن ماه طبق برنامه برگزار خواهند شد.

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح زوج و فرد برای روز شنبه یکم بهمن ماه از درب منزل اجرا خواهد شد. فروش روزانه مجوز طرح ترافیک برای روز شنبه از سوی شهرداری تهران ممنوع است.

پلیس راهور و پلیس فانی نیز باید از تردد شبانه کامیونها به جز کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی جلوگیری کند. مچنین فعالیت کلیه واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت و بتن آماده و کلیه معادن شرکت سیمان تهران ممنوع خواهد بود.

همچنین شهرداری ها باید نسبت به جلوگیری از روشن ماندن و درجا کار کردن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها اقدام کنند. واحدهای اورژانس نیز باید نسبت به استقرار در میادین اصلی اقدام کنند.

از شهروندان تقاضا می شود از تردد غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک مناسب N95 استفاده کنند.

همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

کد خبر 736128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    12 0
    ستاد اضضضطططرررار آلودگی هوا اینو گفته؟؟؟!!!
  • کارمند IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    12 3
    وقتی رییس درک نداره چطور موافقت کنه. بچه های ما بیسواد میان بالا شما فکری به حال مردم کنید که این آلودگی ها تموم بشه تاکی تعطیل شن بچه ها بیسوادمیان بالا والا بچه هاگناه دارن بیان مدرسه مریض میشن بمونن توخونه هیچی یادنمیگیرن مخصوصا بچه هایی که مادراشون کارمیکنن فکرمیکنی روساموافقت می‌کنند خیرمیگن باموافقت رئیسه نه چیزی که شما میگید
  • ناشناس IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    18 3
    چرا یه روز یه روز تعطیل اعلام میکنین یه بار بگین یه هفته تعطیل ما هم تکلیفمون رو بدونیم و بریم شهرستان
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    20 4
    اگه نمیتونید معضل آلودگی هوا رو حل کنید حداقل کنار بکشید. خودمون هم میتونیم تعطیل کنیم. اینکه نشد کار!
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    6 0
    قزوین - ایرنا - مدارس برخی نقاط استان قزوین فردا شنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل و غیرحضوری شد. به گزارش ایرنا، کمیته اضطرار آلودگی هوا مدارس شهرهای قزوین، تاکستان، محمودآباد نمونه و اقبالیه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در روز شنبه اول بهمن ماه را تعطیل اعلام کرد. همچنین بر اساس اعلام این کمیته فعالیت تمامی مدارس شهرستان البرز از جمله شهر الوند نیز در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر غیرحضوری است. کلاس های درس در مدارس این شهرها به شکل مجازی دنبال خواهد شد.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 0
    کرمانشاه -ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه از تعطیلی و غیرحضوری شدن فعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس ۱۰ شهرستان استان به دلیل سرمای شدید هوا در روز شنبه اول بهمن خبر داد و گفت: این تعطیلی شامل ۲ نوبت صبح و بعدازظهر خواهد بود. افشین یگانه روز جمعه به ایرنا افزود: تعطیلی مدارس استان شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود و فعالیت مدارس و ادارات در این چهار شهرستان به روال عادی خواهد بود. به گفته وی، فعالیت مدارس استان در روز شنبه به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می یابد.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 0
    اصفهان - ایرنا- طبق تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، فعالیت کلیه مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی برخی از شهرستان های این استان روزهای شنبه و یکشنبه (یکم و دوم بهمن) به صورت غیرحضوری و فعالیت اداره ها، دستگاه های اجرایی و بانک ها در این مناطق روز شنبه (فردا) به صورت دورکاری خواهد بود. به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، شامگاه جمعه به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: کلیه دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف آباد و شهر سجزی در روزهای شنبه و یکشنبه غیرحضوری شدند و امتحانات دانشگاه ها مطابق برنامه قبلی برگزار می شود. منصور شیشه فروش اضافه کرد: دورکاری کلیه اداره ها، دستگاه های اجرایی و بانک ها در روز شنبه یکم بهمن در مناطق یاد شده از دیگر مصوبه های کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان است.
  • علی اصغر از تهران IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    12 0
    یک زمانی یک برنامه خنده بازار تلویزیون داشت تواین برنامه میگفت یک تومانی را میخریم ۵ تومان وقتی علت را از خریدار سئول کردند گفت جنس این یک تومانیها از نیکل است ارزش فلز جنس ان از ارزش پول ان زیادتر است حال در حال حاضر دولت به این نتیجه رسیده است اگر کارمندانش سر کار نروند و آب و برق و گاز مصرف نکنند مقرون به صرفه است و بیش حقوقشان در آمد زایی دارد
  • مری PL ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 2
    اره غیر حضوری بهتر
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 1
    چرا فقط باید مدارس تهران تعطیل باشد با توجه به ویروس کرونا باید کل مدارس ودانشگاه ایران تعطیل شود