همشهری آنلاین: وزارت کشور عراق از دستگیری مرد شماره دو تشکیلات القاعده در این کشور خبر داد

به گزارش ایسنا عبدالکریم خلف، رییس مرکز فرماندهی ملی وزارت کشور عراق شنبه (5 بهمن) اظهار داشت: نیروهای امنیتی وزارت کشور، اسماعیل عبدالستار الربیعی، امیر تشکیلات القاعده  را که مرد شماره دو این تشکیلات در عراق محسوب می‌شود دستگیر کردند.

وی افزود: فرد مذکور مسئول اصلی حملات تروریستی اخیر در بغداد است که طی عملیاتی در منطقه‌ زیونه در مرکز بغداد دستگیر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت، یک مقام پلیس عراق نیز اعلام کرد: بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیک مرکز ایست و بازرسی پلیس عراق در منطقه‌ الکرمه واقع در شرق فلوجه که توسط یک عامل انتحاری هدایت می‌شد، 5 افسر پلیس عراق کشته و 13 تن زخمی شدند.

یک مقام بلند پایه‌ ارتش عراق در استان دیوانیه نیز از اصابت 5 موشک به پایگاه نظامی ایکو وابسته به نیروهای آمریکایی در غرب دیوانیه خبر داد.

وی اظهار داشت: پس از اصابت این موشک‌ها در داخل پایگاه مذکور آتش‌سوزی ایجاد شده است.

سخنگوی اتاق عملیات پلیس بصره نیز اظهار داشت: از امروز طرح امنیتی جهت حمایت از روند انتخابات شورای استانی عراق و برگزاری آن دربصره آغاز شده است.

وی افزود: نیروهای مشترک ارتش و پلیس عراق با استقرار در مسیر راهها در بصره و ایجاد پایگاه‌های ایست و بازرسی سعی دارند تا شرایط مناسبی را جهت برگزاری انتخابات شوراهای استانی و تضمین جان شهروندان عراقی فراهم کنند.

این مقام عراقی تاکید کرد: طرح مذکور به طور کامل توسط نیروهای عراقی اجرا خواهد شد و نیروهای چند ملیتی تنها نقش حمایت از این نیروها را در صورت ضرورت ایفا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ رویارویی با هر گونه نقض امنیتی احتمالی هستیم و نیروهای سیاسی برای تحقق این هدف کاملا آماده‌اند و سعی دارند تا طی برگزاری انتخابات تجربه‌ی موفقیت‌ آمیزی را رقم بزنند

کد خبر 73780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز