دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما در مورد بحث تغییرات جوی سیاست‌های مخالف جورج بوش را انتخاب کرده است.

به گزارش رویترز، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا سیاست‌هایی را درمورد بحث تغییرات جوی زمین به کار گرفته است که دقیقا بر خلاف روش جرج بوش رئیس‎جمهوری سابق این کشور است.

با گذشت یک هفته از حضور اوباما در کاخ سفید وی قدم‌هایی را در مورد بالا بردن بازدهی سوخت‌ها با ایجاد استانداردهای بالاتر و همچنین محدود کردن گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط خودروها در ایالات مختلف و با نظارت فرماندهان این مناطق صورت داده است.

یک مقام دولتی عنوان کرده که اوباما از آژانس حمایت از محیط زیست می‌خواهد تا درخواست کالیفرنیا مبنی بر مالیات بستن به خودروهای تولید کننده گاز دی ‌اکسید کربن را بازبینی کند.

درخواست کالیفرنیا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش رد شده بود و با وجود عکس‌العمل اخیر اوباما در مورد این موضوع ممکن است تا چند ماه دیگر این طرح اجرا شود.

اگر آژانس حمایت از محیط زیست با طرح فوق موافقت کند دست کم 12 ایالت آمریکا می‌توانند برنامه‌هایی را برای محدود کردن دی اکسید کربن اجرا کنند.

اوباما در برنامه‌های انتخاباتی خود نیز از تغییر دادن سیاست‌ها برای جلوگیری از تغییرات جوی خبر داده بود و "استیون چو" وزیری که برای وزارت نیرو و انرژی در کابینه خود انتخاب کرده در تلاش برای رسیدن به اهداف اوباماست.

کد خبر 73885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز