همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تعدادی از عوامل انتظامی دیشب در کمین اشرار و قاچاقچیان مسلح قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

به گزارش  مهر، سردار غلامعلی نکویی فرمانده انتظامی و قرارگاه فتح سیستان و بلوچستان دوشنبه (7 بهمن)  در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: یک دستگاه خودرو حامل تدارکات برای پاسگاههای مرزی که در محور مرزی میرجاوه تردد می‌کرد در کمین گروهی از اشرار مسلح قرار گرفت و تعدادی از همکاران ما به شهادت رسیدند.

پیشتر همشهری آنلاین خبری در این زمینه منتشر کرده بود. [عملیات خرابکارانه اشرار در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان]

وی افزود: اشرار از خاک کشور پاکستان وارد شده بودند و پس ازاین اقدام که در نزدیکی نوار مرزی صورت گرفت به آن سوی مرز گریختند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این چندمین بار است که اشرار و قاچاقچیان مسلح از خاک پاکستان وارد ایران شده و پس از اقدام به ناامنی دوباره به آن کشور باز می‌گردند.

سردار غلامعلی نکویی بیان کرد: مدتی است خاک پاکستان به حیاط خلوت اشرار و قاچاقچیان تبدیل شده و متأسفانه هیچ اقدامی از جانب پاکستان در این زمینه انجام نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه فتح سیستان و بلوچستان ادامه داد: این در حالی است که بر اساس پروتکل بین‌المللی و مرزی دو کشور باید همکاری برای ایجاد امنیت دوطرفه باشد.

سردار غلامعلی نکویی تصریح کرد: چنانچه کشور پاکستان موافقت کند آمادگی داریم با همکاری نیروهای پاکستانی وارد عمل شده و مقابله با اشرار و قاچاقچیان را قاطعانه انجام دهیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اعتراض خود را پس از حادثه دیشب به مرزبان پاکستان اعلام کردیم و گروهی از مرزبانی پاکستان به محل آمدند و مسیرهای تردد اشرار را به آنان نشان دادیم.

سردارغلامعلی نکویی تأکید کرد: درخواست برخورد، دستگیری و تحویل اشرار مسلح را از پاکستان داریم و انتظار است در این زمینه همکاری لازم از سوی مرزبانی پاکستان با جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد.

 پیکر پاک شهیدان محمد دلشاد و یونس غلامی فرجاد دو سرباز شهید نیروی انتظامی که از برادران اهل تسنن می باشند و شب گذشته در جریان این حادثه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند امروز از مقابل مسجد جامع زاهدان تشییع شد.

تشییع‌کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر اشرار و مرگ بر قاچاقچی برخورد قاطع مسئولان را با اشرار و قاچاقچیان مسلح خواستار شدند. پیکر این دو شهید پس از تشییع بر دستان مردم شیعه و سنی زاهدان در گلزار شهدای مصطفی (ص) زاهدان به خاک سپرده شد.

 پیکر یکی دیگر از شهدای این حادثه به نام شهید سید عباس هاشمی مقدم برای خاکسپاری به شهرستان زابل انتقال یافت.

به گزارش همشهری آنلاین، میرجاوه یکی از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان و در 75 کیلومتری جنوب شرقی شهر زاهدان است.

کد خبر 73956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز