همشهری آنلاین: مدیر امور استان های مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

 امسال 14 میلیارد تومان جهت کمک به موسسات قرآنی کشور و برنامه ههای آموزشی و برگزاری نمایشگاه علوم  قرآنی کشور خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری،حجت الاسلام و المسلمین رحیم جعفری روز دوشنبه در جمع مدیران فرهنگ و ارشاد  اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود : توسعه موسسات قرآنی در مناطق مختلف کشور یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: دولت نهم در حوزه قرآن ایثارگرایانه عمل نموده است و لازم است فعالیتهای قرآنی نهادینه و با حمایت و برنامه ریزی لازم تقویت شود.

وی ادامه داد: اخذ مجوز قانونی مهمترین رمز ماندگاری و نهادینه نمودن فعالیت های قرآنی از طریق موسسات قرآنی است و در مرکز امور قرآنی وزارتخانه در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوز برای موسسات قرآنی اقدام می شود.

وی یادآور شد فعالان قرآنی می توانند به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استانها مراجعه و با راه اندازی موسسات قرآنی از حمایت های مالی این مرکز بهره مند شوند.

وی به نقش آموزه های دینی و قرآنی در ترویج فرهنگ ناب اسلامی اشاره کرد و گفت:  ادارات ارشاد اسلامی شهرستان ها نقش موثری در توسعه فعالیت های قرآنی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در خصوص تامین اعتبار و مربی برای موسسات قرآنی گفت: وزارت ارشاد در این راستا حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد با وجود مراکز فعال قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری این مرکز بزودی در قالب موسسات قرآنی مجوز لازم جهت حمایتها اخذ می نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از فعالیت های این اداره کل توجه به ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد نهضت قرآنی بوده است .

داریوش رضوانی افزود: در موسسات قرآنی استان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان داوطلبانه  با انگیزه بالا و بدون هیچ چشمداشت  مادی درجهت ترویج  قرآن فعالیت می کنندو بزودی بیش از 20 موسسه قرآنی در استان شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به تشکیل کلاس های قرآنی در کانون های مساجد استان گفت: بحث صدور مجوز برای موسسات قرآنی با اولویت از سوی این اداره کل و شهرستان ها دنبال خواهد شد.

وی کمبود مربی متخصص و اعتبار را ازجمله مشکلات فعالیت موسسات قرآنی دانست و افزود: باید مراحل تشریفات صدور مجوز برای موسسات مورد بازنگری قرار گیرد.

در این نشست، راه های کمک به توسعه فعالیت های قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 74049

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز