همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بیشترین افزایش قیمت در بازار سهام تهران، روز چهارشنبه ۹ بهمن مربوط به سهام بهنوش ایران بود.

در این روز بهنوش ایران تنها سهامی بود که رشد قیمت ۳ درصدی داشت و  دارویی لقمان، ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، سیمان کارون و صنعتی بهشهر هم در مقابل کاهش ۳ درصدی قیمت هر سهم خود را در معاملات امروز تجربه کردند.

طی خرید و فروش‌های امروز بورس اوراق بهادار تهران شاخص باز هم کاهش یافت تا به رقم ۸ هزار و ۴۹۶  واحد برسد. میزان افت شاخص کل قیمت سهام در معاملات امروز ۱۳ واحد ثبت شد.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) هم امروز ۹.۲ واحد و شاخص بازارا دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۲۸.۵ واحد کاهش را به ثبت رساندند.

فعالان بازار سهام امروز بیشترین دستور خریدها را برای سهام پالایش نفت اصفهان صادر کردند. در این روز ۱۰۸ نفر به کارگزاری‌ها مراجعه کردند تا برگه دستور خریدهای مربوط به ۲.۵ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش ۹.۵۶ میلیارد ریال را پر کنند.[مفاهیم: کارگزار بورس]

حجم تقاضا برای خرید سهام مپنا هم امروز از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر و در حدود ۳.۴۳ میلیون سهم به ارزش ۵.۳۸ میلیارد ریال بود.

از سوی دیگر حجم عرضه سهام مدیریت سرمایه‌گذاری امید امروز هم بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود و از این جهت باز هم جایگاه این شرکت در صدر جدول عرضه قرار گرفت.

در این روز دو هزار و ۴۹۸ نفر حدود ۲.۴۹ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۸ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

در مجموع معاملات امروز بورس تهران ۴۱ میلیون سهم بین سهامداران این بازار رد و بدل شد که ارزش این سهام در حدود ۵۴.۵ میلیون سهم برآورد شد.

کد خبر 74146

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز