مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همزمان با آغاز پربارش و سردترین هفته سال از آماده باش کامل نیروهای سازمان متبوع خود به صورت شبانه روزی برای رصد شهر و اسکان افراد بی خانمان خبر داد.

کارتن خواب

به گزارش همشهری آنلاین، احمدی صدر همزمان با ورود جبهه هوای سرد و پر بارش به آسمان پایتخت گفت: از روز شنبه تا پایان برودت هوا، تمامی نیروها و گشت‌های حامی شهر به صورت ۲۴ ساعته در حال گشت زنی در مناطق ۲۲ گانه هستند تا افراد بی‌خانمان و معتادین متجاهر اسکان یابند.

او با تاکید بر اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان اطلاعات مکانی و زمانی را به اپراتورهای سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران اعلام و تا پایان ماموریت گشت‌های حامی شهر از وضعیت این افراد باخبر شوند، افزود: نیروهای مناطق ۲۲ گانه پایتخت و سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به صورت شبانه روزی در تلاش خواهند بود تا شاهد وقوع حادثه تلخی برای افراد بی‌خانمان نباشیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۲۵ دستگاه مددسرای سیار جهت اسکان موقت شبانه در حال فعالیت هستند.

او افزود: ۴۰ گشت حامی شهر به همراه ۲۰ گرمخانه در سطح پایتخت با ظرفیت ۲هزار و ۵۰۰ نفر، با مشارکت دلسوزانه شهروندان آماده ارائه خدمات به افراد بی خانمان و معتادان متجاهرند.

ساماندهی بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ بی‌خانمان در روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه

همچنین پیمان ضیایی معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درباره آمار شناسایی و پذیرش و اعزام گشت فوریت های خدمات اجتماعی (حامی شهر) اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در روز یکشنبه ۲۳ بهمن، گشت‌های فوریت‌های اجتماعی و حامی شهر در روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن نسبت به شناسایی و پذیرش افراد بی‌خانمان و کارتن خواب‌ها اقدام کردند.

او درباره تعداد گشت‌ها و افراد شناسایی و پذیرش شده توضیح داد: در بخش فوریت های خدمات اجتماعی طی روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن با ۵۶ اعزام انجام شده مجموعا ۴۳۸ نفر، در بخش حامی شهر که مربوط به اقدامات شهرداری های مناطق است در ۴۴ اعزام انجام شده ۲۸۶ نفر، در بخش گرمخانه ها در ۲۰ اعزام، سه هزار و ۳۵۵ نفر، در حوزه اسکان موقت طی ۴۱ اعزامی که انجام شد، یک هزار و ۱۹۹ نفر و در بخش مراکز ماده ۱۶ نیز در ۹ اعزام انجام شده ۵ هزار و ۱۱۳ نفر شناسایی و پذیرش شدند.

ضیایی در توضیح پذیرش افراد بی خانمان و کارتن خواب در گرمخانه ها در روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن عنوان کرد: افراد پذیرش شده در گرمخانه ها اغلب به صورت خود معرف بودند و با این وجود هنوز ظرفیت خالی در گرمخانه ها وجود دارد.

کد خبر 741515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    بیایید یه سر خیابان مولوی ببینید چه خبره زنگ هم میزنیم جمع نمیکن