رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان گفت: ۲۶ بهمن به عنوان روز گز اصفهان در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین،  علی سرشوقی رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: ۲۶ بهمن به این مناسبت همایش گزاصفهان به عنوان میراث ناملموس برگزار و در آن از ترانه گز که یکی از خوانندگان اصفهانی خوانده و سمفونی گز رونمایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه گز قدیمی‌ترین سوغات اصفهان است اظهار کرد: این رهاورد دوره صفویه، ظرفیت کارآفرینی و ثروت آفرینی حتی در سطح بین المللی را دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان با بیان اینکه گز از ظرفیت غذایی بالایی نسبت به شکلات و سایر شیرینی‌ها برخوردار است تصریح کرد: صنعت تولید گز منحصرا ایرانی است و مانند شکلات و سایر شیرینی‌ها از غرب گرفته نشده و باید گفت گز یک محصول دانشی است و توانایی ساخت بدون قند و فراسودمند را دارد و حتی مهندس تولید گز تربیت می‌شود.

سرشوقی افزود: سعی می‌شود از استاندارد تشویقی به سمت دریافت استاندارد اجباری حرکت کند تا کیفیت اصیل خود را حفظ کند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی نیز در این نشست گفت: بدون کمک دولت ۵۰ میلیون کیلوگرم ظرفیت تولید بالفعل در صنعت گز وجود دارد و این یعنی ۱۰ همت گردش مالی که متأسفانه به آن توجهی نمی‌شود.

گوهریان با یادآوری زیان‌های صنعت گز در دوران کرونا گفت: در این صنعت ۱۰ هزار نفر مشغول کار هستند و بیشتر مشتری‌های آن گردشگرانی هستند که سفرهایشان در دوران کرونا محدود شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه گز و شیرینی گفت: گز اصفهان بدون مواد نگهدارنده است و ماندگاری خوبی دارد و در واقع گز در اصفهان به سبک صنعتی تهیه می‌شود.

سید مهدی دردشتی با تاکید بر ضرورت بازارسازی برای صادرات گز گفت: گز اصفهان به ۲۸ کشور صادر می‌شود.

کد خبر 741565
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha