کاخ سفید تایید کرد که اندکی پیش از سفر سرزده رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین، با روسیه تماس گرفته شده تا از وقوع حادثه جلوگیری شود.

زلنسكي و بايدن

به گزارش همشهری آنلاین، شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه نوشت: خبرگزاری «آسوشیتد پرس» آمریکا (AP) بعد از ظهر امروز (دوشنبه) گزارش داد که مقامات واشنگتن اندکی پیش از سفر «جو بایدن»، رئیس جمهوری این کشور به شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، با مقامات مسکو تماس گرفتند تا از بروز حوادثی که امکان دارد به درگیری میان آمریکا و روسیه به عنوان دو کشور دارای سلاح هسته ای منجر شود، جلوگیری کنند.

بنا بر گزارش آسوشیتد پرس، سفر امروز بایدن به اوکراین، از موارد نادری به شمار می آید که رئیس جمهوری آمریکا به یک منطقه درگیری سفر می کند در حالی که حریم هوایی آن منطقه خارج از کنترل واشنگتن و هم پیمانانش قرار دارد.

در همین حال، کاخ سفید نیز بدون اشاره به جزئیات، تایید کرد که اندکی پیش از سفر رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین، با مقامات روسیه تماس گرفته شده تا از عدم وقوع حادثه اطمینان حاصل شود و از هر گونه محاسبه اشتباه که امکان دارد به درگیری مستقیم میان این دو قدرت هسته ای بینجامد، جلوگیری به عمل آید.

یادآور می شود که رئیس جمهوری آمریکا امروز در یک سفر کوتاه و از پیش اعلام نشده، وارد شهر کی‌یف شد و با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 743276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    برای اینکه از دست این آلزایمری راحت بشن خودشون اونجا نکشنش و یه شری راه بندازند از اینا برمیادها قبلا هم از این کارها کردند
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    لعنتی اونجا چیکار میکنی زودتر برگرد تا یه خار تو پات نرفته شرت دامن همه رو بگیره