همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در دیدار با رئیس دفتر سیاسی حماس ایمان به خدا و مقاومت را عوامل اصلی پیروزی در غزه دانست.

به گزارش مهر احمدی‌نژاد در دیدار با خالد مشعل همه پیروزی‌ها، آرامش مردم و ساکنان غزه و رعب و وحشت صهیونیست‌ها را از ناحیه خداوند و فضل الهی برشمرد و تصریح کرد: ایمان به خدا و ایستادگی و مقاومت به عنوان عوامل اصلی در کسب پیروزی عظیم در غزه، باید برای پیروزی نهایی و تحقق آرمان فلسطین حفظ و تقویت شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بازسازی و کمک به مردم غزه و باز شدن راه‌ها باید به سرعت پیگیری شود، اظهارداشت: محاکمه سران رژیم صهیونیستی باید با همه توان دنبال و کالاهای صهیونیست‌ها تحریم شود و فشار سیاسی جهان علیه رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور آمادگی کامل مقاومت در شرایط پس از پیروزی را بسیار ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: صهیونیست‌های شکست خورده و زبون حتی در نقطه پایانی شکست نیز دست از فتنه بر نمی‌دارند و ممکن است دوباره دست به تجاوز بزنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه ضربات حیثیتی، سیاسی و نظامی شدیدی در مقاومت 22 روزه به رژیم صهیونیستی وارد شده است، تاکید کرد: امروز مقاومت پرچمدار و پیگیر آرمان اصلی و به حق فلسطین است و پیروزی در مقاومت ایمانی و شجاعانه 22 روزه مقدمه پیروزی‌های بعدی و بزرگتر است.

رئیس جمهور پیروزی در غزه را دارای ابعاد و دستاوردهای گوناگون و بی‌شمار دانست و گفت: افشا شدن چهره منافقان و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی تنها بخشی از دستاوردهای فراوان مقاومت 22 روزه است.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه مردم و مقاومت در غزه، به نمایندگی از همه دنیا در برابر مستکبران عالم ایستادند، خاطرنشان کرد: با ادامه مقاومت، جبهه مقاومت در جهان بسیار گسترده می‌شود.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارش کاملی از مقاومت و نبرد 22 روزه غزه و پیروزی مقاومت اسلامی و تحولات سیاسی مربوط به این جنگ، تصریح کرد: مردم غزه، ملت فلسطین و دولت مردمی اسماعیل هنیه همواره شکرگزار خداوند و قدردان حمایت‌های معنوی و سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهور، دولت و ملت ایران هستند و قطعاً جمهوری اسلامی ایران در پیروزی مردم غزه، سهم بزرگی دارد و در این پیروزی شریک است.

رئیس دفتر سیاسی حماس جنگ 22 روزه در غزه را پیروزی بزرگ و معجزه خداوند ارزیابی کرد و اظهارداشت: خداوند در جنگ 22 روزه به مقاومت، ملت فلسطین، کشورهای حامی مقاومت و فلسطین عزت بخشید و آمریکا، رژیم صهیونیستی و سران برخی کشورها را خوار و ذلیل کرد.

خالد مشعل با بیان اینکه باید هر فرصتی برای حمله و تکرار جنایات از رژیم صهیونیستی گرفته شود، تاکید کرد: امروز همه فلسطینیان معتقدند مقاومت تنها راه نجات فلسطین و پیروزی بر صهیونیست‌ها است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: دولت مردمی و قانونی فلسطین و مقاومت درصدد رفع محاصره از غزه، باز شدن گذرگاه‌ها از جمله رفح، کمک به خانواده شهدا، زخمی‌ها و آسیب‌دیدگان، بازسازی اماکن و زیربناها و محاکمه جهانی سران رژیم صهیونیستی هستند.

کد خبر 74465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز