سریال مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم، تهران، بروجرد و چند شهر دیگر کشور به حدی خطرناک شده است که کمیسیون امنیت ملی مجلس، وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و پلیس به آن ورود کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، داستان عجیب و مبهم مسمومیت دانش‌آموزان در قم از چهارشنبه ۹ آذر کلید خورد و در آن روز ۱۸ دانش آموز دختر هنرستان نور مسموم شدند. این اتفاق تلخ طی روزهای بعد در مدارس دیگری ادامه پیدا کرد و دامنه آن وسیع شد. سپس این اتفاق مرموز در مدارس بروجرد و حالا هم تهران رقم خورده است. حالا کار به جایی رسیده است که وزارت اطلاعات و پلیس کل کشور نیز بعد از گزارش‌های وزارت بهداشت نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

آخرین اظهار نظرها درباره این بحران را بخوانید: 

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت: خودم شخصا به قم رفتم و همه بیماران بیمارستان شهید بهشتی را ویزیت کردم و مدتی طولانی این کار طول کشید.مسمومیت ایجادشده بسیار خفیف بود و الحمدالله هیچ‌گونه عارضه برای کسی ایجاد نکرده بود و تنها چند ساعتی دچار علائم ضعف عضلانی، بیحالی و حالت تهوع بودند.

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس: این جور که معلوم است، می‌توانیم بگوییم با اتفاقاتی که برای دانش ‎آموزان در چند شهر و به ویژه قم رخ داده است، به این نتیجه می‌رسیم دست‌هایی باید در کار باشد. چرا  که آب و مواد غذایی به  خودی خو که باعث مسمومیت نخواهد شد و چرا فقط دانش‌آموزان درگیر آن هستند در حالی که همه مردم از همان آب و مواد غذایی استفاده می‌کنند.

احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس: معاون وزیر بهداشت گفته که مسمومیت دانش‌آموزان عمدی است. اگر این صحبت درست باشد باید مسئولین امنیتی و انتظامی، موضوع را پیگیری و با عاملین آن برخورد کنند. مردم و حوزه قم با هرگونه تحجر مخالف بوده و هست. ما از تحصیل دختران حمایت می‌کنیم.

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر: یقینا ضد انقلاب و دشمنانی که دنبال چنین موضوعاتی هستند از این مسائل سود خواهند برد تا وضعیت کشور را بحرانی جلوه داده و نا امنی را در کشور توسعه دهند.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور: تلاش های زیادی انجام شده است تا کانون و منشا این موضوع شناسایی شود و همکاران ما در وزارت اطلاعات و دستگاه های دیگر در حال پیگیری و تلاش هستند که امیدوارم به نتیجه لازم برسیم. کار به صورت ویژه و دقیق در حال انجام است تا بتوانیم این نگرانی را از مردم رفع کنیم. در پیگیری‌ها و جمع بندی ماجرا نیز یافتن منشاء این مساله دارای اهمیت زیادی است.

کد خبر 745402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha