امروز یکشنبه چهاردهم اسفند ۱۴۰۱، ۸ دانش آموز در مدرسه دخترانه عصمت ابهر، ۳۷ دانش آموز در تبریز و ۲۰ دانش آموز در شیراز مسموم شدند.

مسمومیت دانش‌آموزان قمی

به گزارش همشهری آنلاین، مجید مرادی با اشاره به موضوع مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر، عنوان کرد: متاسفانه این مسمومیت‌ها به ابهر نیز رسیده است.

او با توضیح اینکه صبح امروز تعداد ۸ نفر از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه عصمت ابهر به علت استنشاق گاز ترکیبی ناشناخته مسموم و به مراکز درمانی منتقل شدند، متذکر شد: حال عمومی این دانش‌آموزان مساعد است.

رئیس آموزش‌وپرورش‌ ابهر تاکید کرد: این گازها خطر جانی برای دانش‌آموزان ندارد و بیشتر فشارهای عصبی ناشی از شنیدن این اخبار باعث نگرانی اولیا و اضطراب دانش‌آموزان می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه این‌گونه حرکات هیچ تاثیری در رسالت آموزشی و تربیتی آموزش‌وپرورش ندارد، متذکر شد: دشمنان ایران اسلامی در صدد ایجاد اختلال در روند آموزشی و همچنین ایجاد التهاب روانی و جو منفی در جامعه هستند. لذا خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید در این زمینه هوشیار باشند.

مسمومیت در مدارس تبریز

همچنین اصغر جعفری روحی، رئیس اورژانس آذربایجان شرقی نیز گفت: تا ساعت ۱۰:۳۰ مورخه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در مجموع ۳۷ دانش آموز با علایم مسمومیت با فوریت‌های اورژانس تماس گرفته‌اند که با مراجعه نیروهای اورژانس و بررسی وضعیت این افراد ۲۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی تصریح کرد: این دانش آموزان همگی تحت مراقبت های پزشکی و درمانی قرار دارند و خوشبختانه تا به این لحظه بیمار بدحال بین این دانش آموزان اعزامی به مراکز درمانی نداشته ایم.

جعفری خاطرنشان کرد: دیروز نیز در مجموع ۹۲ مورد مسمومیت دانش آموزان دختر در تبریز اتفاق افتاده بود که همه این موارد به جز هشت نفر ترخیص شده اند و این هشت دانش آموز نیز که بستری و تحت مراقبت های درمانی هستند، حال عمومی رضایت بخش دارند.

مسمومیت در مدارس شیراز

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش فارس از مسمومیت ۲۰ دانش‌آموز در یکی از مدارس شیراز خبر داد و گفت: ساعت ۹ صبح امروز ۱۴ اسفندماه دانش آموزان هنرستان ایرج کمالی ناحیه ۱ شیراز بوی نامطبوعی را استشمام کردند. 

وی افزود: بر اساس دستورالعمل هایی که قبلاً به همه مدارس اعلام شده بود مدیر مدرسه مراتب را به اورژانس اطلاع رسانی می‌کند. 

او گفت: اورژانس فارس با اعزام آمبولانس به این مدرسه موضوع را پیگیری می‌کند و ۲۰ دانش آموزی که دچار تنگی نفس، استرس و اضطراب شده بودند به بیمارستان نمازی شیراز برای درمان منتقل می شوند. 

شعبانی افزود: این مدرسه ۲۰۸ دانش آموز دارد که حال سایر دانش‌آموزان خوب ارزیابی شده است.

منبع: ایسنا و فارس

کد خبر 746455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha