مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

متاورس از جمله اصلاحات و عبارت‌هایی است که اخیراً به شدت محبوب شده است و به طور مداوم در اخبار تکنولوژی‌های روز دنیا نام آن شنیده می‌شود.

image-20230305155055-1.jpeg

متاورس کلمه ای جدید و مختص به ارزهای دیجیتال نیست و این کلمه برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در یک رمان علمی تخیلی استفاده شد. در این رمان، انسان‌ها به دنیایی ۳ بعدی وارد می‌شوند که در آن می‌توانند با دیگر انسان‌ها، محیط و وسایل مختلف ارتباط و تعامل داشته باشند.

فرصت رشد مانا همراه با گسترش بازار متاورس

از آن زمان تا به امروز، متاورس توسعه‌های مختلفی به خود دیده است و به شکل‌های مختلفی برنامه‌های متاورسی به جهان عرضه شده‌اند. از محبوب‌ترین متاورس‌های ابتدایی، می‌توانیم به متاورس پلی استیشن اشاره کنیم که PlayStation Home نام داشت و در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. در این متاورس کاربران می‌توانستند کاراکتر خود را بسازند و در محیط‌های مختلف با دیگر کاربران ارتباط بگیرند و بازی‌های مختلفی را انجام دهند. هرچند در آن زمان هدست‌های واقعیت مجازی همانند چیزی که امروزه مشاهده می‌کنیم وجود نداشت و تجربه این متاورس تنها با دسته‌های کنسول امکان‌پذیر بود.

در نهایت پای ارزهای دیجیتال نیز به این دنیاهای مجازی باز شده است و شاهد عرضه پلتفرم‌ها و ارزهای دیجیتال متنوعی در فضای متاورس هستیم. بازار متاورس ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ طوفانی بود و این شبکه‌های بلاک چین فعال در حوزه متاورس موفق شدند تا توجهات زیادی را به خود جلب کنند. یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال متاورسی در این سال مانا (دیسنترالند) نام داشت، اما آیا این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ نیز می‌تواند موفقیت خود را تکرار کند؟

متاورس چیست؟

قبل از هرچیز مهم است با متاورس آشنا شویم، متاورس را به صورت خلاصه می‌توانیم یک دنیای مجازی سه بعدی معرفی کنیم که در آن تعامل با دیگر کاربران، ابزارها، محیط و دیگر موارد مشابه امکان‌پذیر است.

برای درک بهتر، اینترنت امروزه را تصور کنید. شما برای خرید یک کالا به یک فروشگاه آنلاین مراجعه می‌کنید و سپس جنس مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری می‌کنید. تمام این فرآیند، از طریق یک صفحه نمایش انجام می‌شود و شما تنها یک صفحه اینترنتی را مشاهده می‌کنید. با متاورس، این مراحل به شکل ۳ بعدی قابل انجام است و شما می‌توانید اجناس را از نزدیک بررسی کنید و سپس خرید خود را در محیط فروشگاه همانند مراحل خریدهای فیزیکی انجام دهید.

متاورس بسیاری از فعالیت‌های مجازی از جمله خریدهای اینترنتی را می‌تواند تبدیل به یک فرآیند ۳ بعدی کند، فعالیت‌هایی که معمولاً با دستگاه‌های مخصوصی به نام هدست‌های واقعیت مجازی قابل انجام است. کار کردن، تفریح، بازی، خرید، معاملات مالی و ده‌ها فعالیت دیگر از جمله کارهایی هستند که در متاورس می‌توان آن‌ها را انجام داد.

فرصت رشد مانا همراه با گسترش بازار متاورس

مانا، پول مجازی متاورس دیسنترالند

دیسنترالند یک متاورس بلاک چینی است که آزادی عمل بسیاری را در اختیار بازیکنان و کاربران قرار می‌دهد. در این متاورس خرید و فروش زمین‌های مجازی امکان‌پذیر است و پس از خرید زمین، کاربران می‌توانند هرآنچه که می‌خواهند را در زمین خود بسازند و با دیگر کاربران به اشتراک بگذراند. هر زمین موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد و همانند زمین‌های دنیای واقعی، عواملی مانند دور یا نزدیک بودن به مراکز جذاب، بزرگی و کوچکی و دیگر موارد مشابه بر قیمت و جذابیت این زمین‌های مجازی تأثیرگذار هستند.

این متاورس همچنین روش‌های مختلفی را برای کسب درآمد در اختیار کاربران قرار داده است. سرمایه‌گذاران می‌توانند در ادامه و با بالا رفتن ارزش زمین، زمین خود را بفروشند یا آیتم‌ها و ساختمان‌های ایجاد شده خود را در فروشگاه‌های NFT به فروش برسانند و درآمد داشته باشند. در دیسنترالند مالکیت همه چیز در اختیار کاربران است و با کمک فناوریNFT، این مالکیت‌ها ثبت می‌شود و قابل انتقال است.

معاملات مالی و کسب درآمد در این متاورس با توکن بومی آن یعنی MANA امکان‌پذیر شده است. مانا واحد پول دنیای مجازی دیسنترالند و یک ارز دیجیتال با استاندارد ERC-۲۰ است که امکان تبدیل آن به دیگر ارزهای دیجیتال و پول فیات وجود دارد. مانا در اکوسیستم دیسنترالند به صورت گسترده برای خرید و فروش خدمات، زمین‌ها و آیتم‌های مجازی استفاده می‌شود.

با این حال کاربرد مانا در متاورس دیسنترالند محدود به معاملات مالی نیست و از آن برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، مدیریت و مشارکت در روند توسعه دیسنترالند نیز استفاده می‌شود. مانا همچنین یک توکن حاکمیتی است، به این معنی که دارندگان آن در برخی از تصمیم‌گیری‌ها پیرامون روند توسعه و آینده دیسنترالند حق رأی خواهند داشت و می‌توانند در مسیر پیشرفت این متاورس سهیم باشند.

اگر اطلاعاتی که در مورد ارز مانا و دیسنترالند داده شد برای آشنایی با این ارزها برایتان کافی نبوده است، ما در مورد این ارز در محتوایی دیگر با عنوان سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال سال ۲۰۲۳ نیز در مورد این ارز صحبت کرده ایم.

فرصت رشد مانا همراه با گسترش بازار متاورس

چرا مانا در سال ۲۰۲۳ می‌تواند پرسود باشد؟

متاورس هنوز برای بسیاری یک موضوع ناشناخته است، این تکنولوژی و دنیاهای واقعیت مجازی در مراحل اولیه توسعه خود هستند و به مرور زمان همراه با ارزان‌تر شدن هدست‌های واقعیت مجازی، پیش‌بینی می‌شود که تعداد کاربران متاورس‌های بلاک چینی از جمله دیسنترالند رشد زیادی را تجربه کند.

هم اکنون برخی بازی‌های مشابه همانند Roblox موفق شده‌اند تا بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال داشته باشند، موضوعی که به خوبی پتانسیل رشد متاورس‌ها را نشان می‌دهد. با افزایش کاربران و موارد استفاده از دیسنترالند، ارز دیجیتال مانا نیز تحت تاثیر افزایش حجم معاملات و محبوبیت بازار NFT  این فرصت را پیدا می‌کند تا بار دیگر قیمت خود را چند برابر کند.

ارز دیجیتال مانا به همین دلیل به گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران آینده نگر بازار تبدیل شده است، زیرا متاورس دیسنترالند فرصت‌های همکاری و کسب درآمد بیشماری را برای شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران در این فضا فراهم کرده است.

به راحتی مشخص است که چرا امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران جذب اکوسیستم دیسنترالند شده‌اند، مانا هم اکنون از جمله برترین ارزهای دیجیتال متاورسی است و این پتانسیل را دارد تا در سال ۲۰۲۳، به لیست پرسودترین ارزهای دیجیتال بازار اضافه شود چرا که این روزها خرید مانا طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

اگر قصد خرید این ارز پر پتانسیل را دارید، برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال کلیک کنید.

کد خبر 746562

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha