به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی ان بیسی، جاناتان هوفلر، معاون فروش شرکت استارلینک در اسپیس ایکس، در کنفرانس Satellite ۲۰۲۳ در واشنگتن دی سی گفت: ما نه فقط با تجزیه و تحلیل بلکه با آزمایش و انجام ایدهها بهصورت عملی است که چیزهای زیادی میآموزیم. بازار خدمات داده مبتنی بر فضا که بهطور مستقیم به دستگاههای روی زمین مانند تلفنهای هوشمند وارد میشود، بهطور گسترده دارای پتانسیل سودآوری است. بنابراین استارلینک قصد دارد با همکاری با اپراتورهای شبکه تلفن همراه زمینی یا MNOها و سازندگان دستگاههای دریافت اینترنت ماهوارهای در سراسر زمین خدمات خود را گسترش دهد.
اسپیس ایکس و تی موبایل چندماه پیش شراکت خود را اعلام کردند و متعهد شدند تا به مناطقی که اصطلاحا کور است و اینترنت به آنجا نمیرسد، پایان دهند. اسپیس ایکس تا به امروز حدود ۴ هزار ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده است و اخیرا ماهوارههای قدرتمندتر «V2Mini» خود را نیز ارسال کرده که بهگفته مدیران این شرکت، ظرفیت آن به نسبت نسل قبلی آنها چهار برابر شده است.
هافلر اعلام کرد که اسپیس ایکس در حال تولید ۶ ماهواره در روز در تاسیسات خود در نزدیکی سیاتل است. او معتقد است که این شرکت دیگر ماهوارههای قبلی استارلینک خود را تولید نمیکند. بهگفته او اسپیس ایکس روزانه هزاران پایانه کاربری تولید میکند. درحالیکه اسپیس ایکس قصد دارد ماهوارههای نسل دوم خود را حتی از نسل قبلی بزرگتر بسازد- البته تاکنون چند نمونه از آنها را ساخته است- هافلر تأکید کرد که پرتاب این ماهوارهها بسیار نزدیک به پرتاب موشک استارشیپ است؛ موشک قدرتمندی از این شرکت که هنوز به فضا نرسیده است.
بیشتر بخوانید:
هافلر گفت: اسپیس ایکس در ماه آذر از نظر تعداد کاربران به یک نقطه عطف رسید و استفادهکنندگان از سرویس اینترنت ماهوارهای این شرکت به یک میلیون کاربر رسید.
نظر شما