سازمان هواشناسی کشور از تشدید فعالیت سامانه بارشی در بعضی استان‌ها و وقوع مخاطراتی همچون طغیان رودخانه‌ها، کولاک برف، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و... خبر داد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه و فردا پنجشنبه ۲۵ اسفند در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل خبر داد.

براساس این هشدار در استان‌های مذکور رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف رخ خواهد داد.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت دیدن سازه‌های موقت و خسارت دیدن صنعت کشاورزی مورد انتظار است. 

سازمان هواشناسی به ساکنان، مسافران و مسئولان استان‌های فوق موارد زیر را توصیه کرد:

هنگام سفر با خودرو همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اطراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه

کد خبر 749072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha