یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران اعلام کرد که قیمت برق برای شهرداری تهران افزایش 15 تا 20 برابری داشته است.

محمدباقر قالیباف که در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری در یکصد و شصت‌وششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شده بود، ضمن اشاره به اینکه در تنظیم بودجه سال آینده شهرداری تهران بر ثابت نگه‌داشتن بودجه جاری به‌خصوص حقوق و دستمزدها تاکید شده است، به افزایش قیمت برق و حذف یارانه‌های مربوط به حوزه‌های خدماتی از سوی دولت اشاره کرد.

او گفت: از دی ماه تاکنون قیمت برق برای شهرداری تهران حدود 15 تا 20 برابر شده است. برای مثال، برای روشنایی پارک جمشیدیه تا قبل از این تاریخ حدود یک و نیم میلیون تومان هزینه برق صادر می‌شد درحالی که الان فیش برق این پارک حدود 10 میلیون تومان آمده است؛ حتی قیمت برق شورای شهر نیز نسبت به گذشته 100 برابر شده است.

شهردار تهران ادامه داد: از یک سو دولتمردان از ما می‌خواهند که عوارض را افزایش ندهیم ولی وزارت نیرو اقدام به دریافت معوقه‌های یارانه‌ها از سال 86 می‌کند.

قالیباف یادآورشد: شهرداری تهران بسیاری از وظایفش روح خدماتی دارد، بنابراین با توجه به این تصمیمات دچار مشکل خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در باره بودجه، اظهار داشت: ‌بودجه سال 88 براساس تبدیل بودجه نقدی به تعهدی بسته شده است و اگرچه این وضعیت محدودیت‌هایی را برای مدیران شهری و شهرداری تهران ایجاد می‌کند، اما چون موضوع شفافیت مالی برای شهرداری مطرح بود ما این اقدام را انجام دادیم.

رسول خادم، رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه نیز در پی ارائه بخش منابع و در‌آمدی لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری تهران گفت: سرعت بررسی و هماهنگی بودجه نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر بوده است؛

به‌طوری‌که در حال حاضر بخش منابع و درآمد بودجه شهرداری در شورای شهر آماده رسیدگی است و باید بررسی بودجه شهرداری تهران برای سال 88 تا انتهای بهمن ماه به پایان برسد.

اخذ مطالبات شهرداری

یک فوریت لایحه اصلاحیه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران به تصویب رسید. بر این اساس، چنانچه مفاد این لایحه بعد از بحث و بررسی در کمیسیون‌های اصلی در صحن شورا ارائه شود و به تصویب نهایی برسد، آن دسته از مؤدیانی که بدهی آنها تقسیط شده، درصورت پرداخت نقدی باقیمانده اقساط حداقل 6 قسط ماهانه مشمول پاداش و جایزه معادل 10 درصد نسبت به باقیمانده اقساط خواهند شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه دیروز همچنین ادامه لایحه ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران بررسی شد و به تصویب رسید.

براساس مصوبه فوق و در راستای ادغام و ساماندهی شرکت‌ها و سازمان‌های غیر‌مستقل شهرداری تهران با استناد به مفاد متن ماده واحده مصوبه، شهرداری تهران مکلف است حداکثر ظرف مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به انجام اصلاحات لازم در اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌های مربوطه اقدام کند.

همچنین برای ارائه اساسنامه سازمان‌های جدید‌‌‌التاسیس و نیز اصلاحیه اساسنامه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر و سازمان پایانه‌ها به‌عنوان سازمان‌های مستقل اقدام کند و طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد

کد خبر 74937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز