سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

یکی از اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر به منظوررفاه حال سالمندان انجام شده است، صدور کارت‌های منزلت است

که سالمندان از طریق آن می‌توانند با نرخ ارزان‌تر و گاهی به صورت رایگان از خدمات شهری استفاده کنند.

به عنوان مثال استفاده رایگان از اتوبوس‌های درون‌شهری یکی از این موارد است. این در حالی است که هرچه می‌گذرد بر تعداد اتوبوس‌های وابسته به خط اتوبوسرانی خصوصی افزوده می‌شود و حتی در برخی خطوط فقط اتوبوس‌های خصوصی تردد می‌کنند.

به این ترتیب امکان استفاده سالمندان از کارت منزلت در مورد این اتوبوس‌ها وجود ندارد و آنها مجبور می‌شوند همانند سایر افراد کرایه بپردازند.

در واقع همین موضوع باعث شده که در چند هفته اخیر تعداد قابل توجهی از سالمندان با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و خواهان چاره‌اندیشی در  این مورد  شدند تا امکان بهره‌برداری از خدمات  اتوبوس‌های ریالی  برای افراد مسن وجود داشته باشد.

زیر‌شویی خودرو‌ها

در چند روز گذشته هوای بارانی و برفی به همان اندازه که آلودگی‌ هوا را کاهش داده به افزایش آلودگی ظاهری خودرو‌ها منجر شده است.در این روز‌ها کمتر خودرویی را می‌توان یافت که ظاهری تمیز و کارواش رفته داشته باشد.

این در حالی است که علاوه بر ظاهر خودرو‌ها قسمت زیرین آنها هم بر اثر عبور مداوم از روی شن و نمک به شدت جرم گرفته شده و این آلودگی می‌تواند موجب پوسیدگی قسمت‌های زیر خودرو شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود که هنگام مراجعه به کارواش‌ها علاوه بر بدنه خودرو به زیرشویی آن هم توجه شود و رانندگان از این قسمت مهم در شست‌وشوی خودرو غافل نشوند. البته اولویت با زیرشویی همراه با آب گرم است تا چربی و نمک‌ها را کاملا از بین ببرد.

آگهی‌های متکدیان

این اواخر متکدیان به شیوه جدیدی برای کسب درآمد آسان روی آورده‌اند. طی این شیوه جدید، آنها دستنوشته‌هایی را با مضمون ابتلا به بیماری‌های لاعلاج و نیاز به کمک‌های مالی روی در و دیوار شهر چسبانده و زیر آن نیز شماره تلفن سیم‌کارت اعتباری خود را اعلام می‌کنند.

اما هنگامی‌که فرد خیر با آنها تماس گرفته و می‌خواهد قرار ملاقات بگذارد و از نیاز مالی آنها اطمینان حاصل کند این افراد از نشان دادن خود امتناع کرده و فرد را به واریز پول به حسابشان ترغیب می‌کنند.

البته این آگهی‌ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و فقط در صورت دقت و تحقیقات زیاد می‌توان پی به صحت و سقم آنها برد. متکدیان برا ی به رحم آوردن دل شهروندان به نوشتن هر نوع متنی روی آورده و سعی می‌کنند شهروندان را وادار به تماس تلفنی کنند.

عقل حکم می‌کند که کار کمک به مستمندان را فقط باید از طریق تحقیق زیاد و حصول اطمینان یا از طریق مرسوم و کمک به صندوق‌‌های صدقات انجام داد؛ چرا که در غیر این‌صورت فرهنگ متکدی پروری و سوءاستفاده از عواطف انسانی رشد می‌کند.

خطوط اکسپرس تاکسی

گویا این اواخر برخی تاکسی‌های شهر خطوط اکسپرس راه انداخته و مانند اتوبوس‌های اکسپرس، مسیر را بدون توقف تا انتها طی می‌کنند. البته تفاوت این اکسپرس‌ها با دیگر خطوط بدون توقف، این است که راننده‌های این خطوط، خودسرانه و غیرقانونی دست به این اقدام زده‌اند.

معدود‌ راننده‌های متخلف در ابتدای مسیر به مسافران خاطرنشان می‌کنند که تا انتهای مسیر هیچ‌‌گونه توقفی در کار نیست و بنابراین فقط مسافرانی می‌توانند سوار شوند که قصد پیاده‌ شدن در انتهای مسیر را دارند.

با وجود در دسترس نبودن تاکسی‌ کافی برای مسافران بین راهی، راننده فقط ‌مسافران خاص را سوار می‌کند به اصطلاح گازش را گرفته و از بزرگراه‌های شهر راهی مقصد می‌شود. گاهی اوقات نیز رانند‌ه‌ها فقط دور یک مسیر یا ایستگاه خاص خط قرمز می‌کشند و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در آنجا توقف نمی‌کنند.

تمام این خط و نشان کشیدن‌ها در حالی روی می‌دهد که راننده‌های قانونمند فقط مسیر مصوب و قانونی سازمان تاکسیرانی را طی کرده و در تمام نقاط مجاز برای پیاده کردن مسافر توقف می‌کنند.

کد خبر 75054

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز