سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

سیدرضا رحیمی: در مسابقه دو معمولاً دونده‌ها انرژی و قدرت بدنی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در دوره‌های پایانی بتوانند با سرعت بیشتری بدوند و از رقیب‌ها جلوتر باشند.

اگر یک دونده تمام انرژی خود را در همان روزهای اول به کار گیرد، مسلماً از گردونه رقابت خارج می‌شود.

مطالعه و درس خواندن در پیش‌دانشگاهی و کسب آمادگی برای کنکور بی‌شباهت به کار دویدن و برنده شدن نیست. به عبارتی هر چه به ماه‌های آخر مطالعه و آمادگی می‌رسیم، نیازمندی ما به انرژی و توانمندی روحی و روانی، بیشتر می‌شود.  همان‌طور که در مقاله‌های  قبلی هم اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین کارهای این روزها بازنگری وضعیت درسی است، این که در حال حاضر کجای کار هستیم،  موضوع  بسیارمهمی است که مسیر پیش روی ما را بهتر مشخص می‌کند.به عبارتی با مدیریت زمان و در نظر گرفتن زمان باقی‌مانده، باید برنامه‌ای تنظیم کنیم که بتوانیم درس‌های مورد نظر را به دقت مطالعه و مرور کنیم.

دانش‌آموزان رشته علوم تجربی

این دسته از داوطلبان به خوبی می‌دانند که مهم‌ترین درس‌هایشان زیست و شیمی است. بنابر این کسب آمادگی در سطح بالا در این دو درس از شرایط اساسی است، بنابر این در اولین گام باید  وضعیت این دو درس در پیش یک و پایه را  بررسی کنند. در صورتی که پایه‌ها را هنوز به خوبی مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در مطالعه این درس‌ها، به میزان اهمیت فصل‌ها دقت داشته باشید.

زیست پایه سوم، به ترتیب اهمیت:
فصل8، 9، 4، 2، 7، 3و سایر فصل‌ها

زیست پایه دوم، به ترتیب اهمیت:
فصل 6، 8، 5، 3، 4و سایر فصل‌ها

شیمی پایه سوم، به ترتیب اهمیت:
فصل 3، 2 و 1

شیمی پایه دوم به ترتیب اهمیت:
فصل 4، 1و سایر فصل‌ها

و اما بعد از این دو درس مهم، درس‌های ریاضی و فیزیک نیز در دوره پایه از جهت میزان اهمیت فصل‌های کتاب درسی، به قرار زیر است:

هندسه 1، به ترتیب اهمیت:
4، 2، 3، 1

فیزیک پایه سوم به ترتیب اهمیت:
فصل 2، 1 و سایر فصل‌ها

فیزیک پایه دوم، به ترتیب اهمیت:
فصل6، 2،3 ، 5 و سایر فصل‌ها

فیزیک پایه اول، به ترتیب اهمیت:
فصل4 ، 5 و سایر فصل‌ها

ریاضی پایه سوم به ترتیب اهمیت:
فصل 2، 1 و 3

ریاضی پایه دوم به ترتیب اهمیت:
 فصل 6، 2، 3، 2و 5

کد خبر 75108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز