همشهری‌آنلاین: حمله انتحاری با کمربند انفجاری به کاروان زائران شیعه عراقی که با پای پیاده عازم کربلای معلی بودند، بیش از 32 شهید و 53 مجروح به جاگذاشت

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستوان یکم "علاء‌ الحسینی " از اداره پلیس عراق اعلام کرد: یک عامل زن انتحاری ساعتی پیش در حالی که کمربند انفجاری به خود بسته بوده خود را در میان کاروان زائران شیعه عراقی در منطقه "الاسکندریه " واقع در 30 کیلومتری شمال شهر حله منفجر کرده است.
وی افزود: ‌بر اثر این انفجار 32 تن شهید و 53 نفر زخمی شدند و انتظار می‌رود شمار شهدا افزایش یابد.

این منبع امنیتی تاکید کرد بیشتر اعضای این کاروان زنان بودند که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) با پای پیاده عازم کربلای معلی بودند.

این انفجار در شرایطی رخ داد که میلیونها زائر شیعه از اقصی نقاط عراق و دیگر کشورها برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) عازم کربلا هستند.

هر ساله در آستانه اربعین حسینی (ع)هزاران نفر از مردم عراق از شهرهای مختلف برای عزاداری و سوگواری با پای پیاده یا با وسایل نقلیه راهی شهر کربلای معلی می‌شوند.

روز گذشته نیز در کمتر از یک کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) انفجاری که احتمال رفته با بمب دستی بوده، به وقوع پیوست.

در این حمله تروریستی بیش از هشت نفر به شهادت رسیده و 56 تن زخمی شدند که حال 15نفر از آنها نیز وخیم است.

سه‌شنبه گذشته نیز انفجار بمب کار گذاشته شده در خیابان اصلی منطقه "الزعفرانیه " جنوب بغداد زائران شیعه را هدف گرفت. در این انفجار یک نفر شهید و بیش از هشت نفر مجروح شدند.

هفته گذشته نیز بمبی در مسیر حرکت شماری از زائران شیعه عراقی در منطقه "القاهره " در شمال بغداد منفجر شد که براثر آن دو تن از زائران شیعه عراقی شهید و 14 تن دیگر زخمی شدند.

مسئولان امنیتی عراق پیش از این اعلام کردند که بیش از 35 هزار نیروی پلیس و ارتش امنیت عزاداران حسینی (ع) را در استان کربلای معلی تامین می‌کنند

کد خبر 75202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز