همشهری آنلاین: وزیرامور اقتصادی و دارایی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، لایحه خدمات کشوری و طرح تحول اقتصادی را از اولویت‌های لایحه بودجه سال 88 کشور اعلام کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، سید شمس‌الدین حسینی در حاشیه مراسم معرفی سهام بانک ملت قبل از عرضه سهام در جمع خبرنگاران در خصوص ادامه روند واگذاری سهام شرکت‌های دولتی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر روندها و متغیرهای بورس رو به رشد است افزود: بر همین اساس علاوه بر سهام بانک ملت سهام بانک‌های تجارت و صادرات نیز در پروسه واگذاری قرار دارند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: هم اکنون سهام برخی از شرکت‌های دولتی  آماده واگذاری به بخش خصوصی است اما میزان عرضه این سهام بستگی به وضعیت بازار بورس و اوراق بهادار است.

وی از آمادگی سهام سه شرکت بیمه ا لبرز، دانا و آسیا برای عرضه در بورس و اصلاح اساسنامه آنها خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه هم اکنون مشغول انجام برنامه های پذیرش سهام در بورس هستند.

حسینی با بیان آینکه تعهد پذیره نویسی برای سهام بانک ملت وجود دارد گفت: با این امر از خرید کل سهام اطمینان حاصل می شود اما تردید بر اینکه تمام سهام این بانک به فروش رود وجود ندارد.

وی از عرضه 5 درصد سهام بانک ملت در مرحله اول در بورس واوراق بهادار خبر دادو اظهار داشت: آمادگی برای عرضه بیش از این میزان نیز وجود دارد.

بودجه سال 88

وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد پیش بینی قیمت نفت در بودجه سال آینده، گفت: بازار نفت با اعدادی همچون 40 دلار به تعادل نمی رسد وقیمت نفت در میان مدت بیش از این رقم خواهد بود.

وی پیش بینی کرد: قیمت نفت در سال آینده بیش از 40 دلار باشد بنابر این پیشنهاد دولت در بودجه برای قیمت نفت رقم 5/37 دلار است و در لایحه بودجه پیشنهاد شده که اگر قیمت نفت افزایش یابد بتوان از منابع حاصل از آن برای طرح های عمرانی استفاده کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه بودجه را باید با احتیاط و در عین حال با انعطاف بست، گفت: بر همین اساس قیمت نفت در بودجه را 5/37 دلار پیشنها د کرده و از طرف دیگر از مجلس شورای اسلامی نیز درخواست کرده ایم که در صورت تحقق پیش بینی های مبنی بر افزایش قیمت نفت (بیش از 40 دلار) اجازه داشته باشیم که این منابع را صرف کارهای عمرانی کنیم .

وی ادامه داد: اگر آنچه در بودجه پیشنهاد  شده به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد د در سقف معینی دولت می تواند طرح عمرانی بیشتری را اجرایی کند و این امر در روال قبلی بودجه نویسی کشور هم وجود دارد

طرح تحول اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص آخرین وضعیت بررسی طرح هدفمند کردن یارانه ها در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هم اکنون کمیسیون‌ها با اولویت، کار رسیدگی لایحه را  انجام می دهند و کمیسیون ویژه اصل 44 با توجه به نظرات اخذ شده از سایر کمیسیون‌ها کار بررسی تفضیلی لایحه را آغاز کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که  آیا مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه نظر مساعد دارد یا خیر، گفت: بیشتر کمیسیون‌های تخصصی به کلیات لایحه رای مثبت داده اند.

حسینی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا دولت با توجه به لایحه بودجه سال 88 و بحران مالی توانایی اجرای قانون خدمات کشوری را دارد یا خیر اظهار داشت : در بودجه سال 88 بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان برای اجرای لایحه خدمات کشوری اعتبار پیش بینی کرده ایم که پنج هزار میلیارد تومان آن برای کارکنان و چهارهزار میلیارد تومان ان برای بازنشستگان است.

وی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، لایحه خدمات کشوری و لایحه طرح تحول اقتصادی را از اولویت‌های لایحه بودجه سال 88 کشور اعلام کرد.

کد خبر 75209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز