جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین سرمربی تیم استقلال تهران گفت اگر چه مالکیت توپ بیشتر متعلق به پرسپولیس بود ولی حق ما برد بود

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی پس از تساوی تیم‌اش مقابل پرسپولیس در نشست مطبوعاتی پس از بازی گفت: تیم ما واقعا بسیار خوب کار کرد. ما هر کاری که می‌خواستیم در این بازی انجام دادیم و به تک تک بازیکنان تبریک می‌گویم. ما در این مسابقه در انواع مختلف تله‌گذاری کردیم و نتیجه هم گرفتیم. آرش برهانی در ماموریتی که به او داده بودم، به خوبی عمل کرد و فرارهای خوبی از پشت علیرضا محمد انجام داد. حتی زمانی که فهمیدیم پرسپولیس با سیستم سه، چهار، دو، یک قرار است بازی کند، فورا متوجه این مساله شده و دست‌شان را خواندیم و برای آن نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفتیم. :[وینگادا: تساوی منصفانه بود]

وی افزود: این برنامه‌ها باعث شد تا ما در نیمه‌ دوم بسیار بهتر بازی کنیم و بازی را در دست بگیریم. شاید مالکیت توپ دست پرسپولیس بود اما، تیم ما بهتر عمل کرد و حتی دو موقعیت یکی صد درصد و دیگری 80 درصد هم داشتیم که از دست رفت و می‌توانستیم با گل‌های بیشتری پرسپولیس را شکست دهیم.

سرمربی تیم استقلال گفت: درباره‌ی گل تساوی پرسپولیس هم باید بگویم که علیزاده تنها یک اشتباه بچگانه که هیچ مربی نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند، انجام داد و باعث تساوی این مسابقه شد. البته من به عنوان یک مربی از خراب کردن موقعیت‌های سیاوش اکبرپور بیشتر گله دارم تا اشتباه بچگانه علیزاده. ما پیش از این مسابقه دو هدف مهم برای آن در نظر گرفتیم که یکی حفظ 9 امتیاز اختلاف با تیم پرسپولیس بود و دیگری برد این تیم و فکر می‌کنم در پایان بازی به نوعی هر دو هدفمان هم رسیدیم. اول اینکه در مدت زیادی پیروز بازی بودیم و از نظر فنی بهتر از پرسپولیس و دیگر اینکه 9 امتیاز اختلاف با این تیم هم حفظ شد.

قلعه‌نویی درباره‌ی مصاحبه‌هایی که پیش از این مسابقه درباره‌ تاثیر عوامل مختلفی در به تساوی کشاندن بازی داشته بود، نیز گفت: من بچه نازی‌آباد هستم و حرف‌هایم را تکذیب نمی‌کنم. من گفته بودم که نکند عواملی خارج از میدان بازی را تحت تاثیر قرار داده و باعث شوند کار به تساوی کشیده شود. این هم به این دلیل بود که خبرهایی در این زمینه مکررا به ما می‌رسید و باعث شده بود بار روانی خاصی بر تیم ما حاکم شود. من آن مصاحبه را انجام دادم و گفتم امیدوارم مسایل فنی در نتیجه‌ی مسابقه تاثیرگذار باشد که همین طور هم بود و من مساله خاصی ندیدم. بازی دست خودمان بود و آن را نبردیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی داوری این مسابقه نیز گفت: به تیم داوری و همچنین کمیته‌ داوران برای قضاوت این مسابقه تبریک می‌گویم و محسن ترکی با نزدیکی کامل به صحنه‌ها قضاوت بسیار خوبی داشت. البته دو صحنه‌ مشکوک به نظرم می‌آید که یکی برخورد علیرضا حقیقی با آرش برهانی بود که قانون می‌گوید دروازه‌بان باید در آنجا اخراج می‌شد و یکی هم که خیلی از آن مطمئن نیستم صحبت‌های علیزاده بود که می‌گوید پیش از برخورد توپ با دستش از پشت شارژ شده است. اما، در مجموع به داوری تبریک می‌گویم و آنها سربلند از این مسابقه بیرون آمدند و نشان دادند داوران ایرانی می‌توانند قضاوت‌های خوب و درستی را در داربی‌های آینده‌ی این دو تیم داشته باشند.

قلعه‌نویی درباره‌ استفاده از علی علیزاده نیز گفت: علیزاده را به این دلیل به میدان آوردیم که هم با توجه به آنکه می‌دانستیم پرسپولیس با توپ‌های بلند به دروازه‌ی ما فشار می‌آورد در دفع توپ‌ها به دفاع کمک کند و همین طور اگر صاحب پرتاب اوت شدیم، از پرتاب‌های بلند علیزاده استفاده کنیم. اما، در نهایت در لحظات پایانی بازی براساس فشار بازی علیزاده دچار اشتباه شد که البته این اشتباهات در میان بزرگترین بازیکنان جهان نیز رخ می‌دهد.

وی افزود: در هر صورت لیگ برتر هر چقدر جلوتر می‌رود حساس‌تر می‌شود. معتقدم فوتبال اکنون حکم یک بازی شطرنج را پیدا کرده است که مربیان باید حرکات خودشان را انجام دهند. ما نیز در قبال هدفی که داشتیم، برنامه‌ریزی انجام دادیم که در یک مورد به هدف خود رسیدیم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: برنده‌ی واقعی بازی امروز استقلال بود. چرا که ما با یک بازی هجومی بازی را در اختیار داشتیم و در هر صورت تاکنون استقلال 61 گل به ثمر رسانده است و هشت بازی دیگر تا پایان لیگ برتر فرصت داریم تا برای قهرمانی تلاش کنیم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: دیگر به داربی فکر نمی‌کنیم و خود را برای بازی با مقاومت سپاسی آماده می‌کنیم و با همان انگیزه‌ای که تاکنون بازی کرده‌ایم لیگ را ادامه می‌دهیم. از ابتدا هم گفتم که داربی شرایط مخصوص به خود را دارد و آمار و ارقام جدول تاثیری در نتیجه‌ی آن ندارد. ما در ضربات آخر کمی بی‌دقت بودیم و به همین دلیل بر اثر یک اشتباه بچگانه گل مساوی را دریافت کردیم.

قلعه‌نویی زمانی که از وی درباره‌ بازی روز چهارشنبه‌ ایران و کره جنوبی [مقدماتی جام‌جهانی؛ ایران مقابل کره‌جنوبی متوقف شد ] سوال شد، گفت: زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم و در ضربات پنالتی مغلوب کره شدیم، همه بر سر من ریختند و مانند یک جنایتکار با من برخورد کردند. اما،‌ اکنون از من درباره‌ی بازی خوب تیم ملی سوال می‌کنید.

بهتر است شرایط بازی را یک بار دیگر بررسی کنید تا متوجه شوید ما مقابل کره خوب بودیم یا بد بودیم. در هر صورت این نظر شماست که ما خوب بودیم. زمانی که تیم ما در مالزی با کره جنوبی بازی کرد، 57 درصد مالکیت بازی در اختیار تیم ایران بود و ما به مراتب موقعیت‌های بیشتری مقابل کره جنوبی داشتیم. در بازی‌ای که در کشور مالزی انجام شد تیم ایران به طور کامل از هر نظر بر تیم کره جنوبی برتری داشت، البته من با آمار و ارقام بازی روز چهارشنبه کاری نداشتم چرا که اکنون دیگر این موضوع به کادرفنی فعلی تیم ملی بستگی دارد. اما، باید بگویم در زمانی که تیم ملی در مالزی نتیجه نگرفت، با من مانند یک جنایتکار برخورد شد و حتی زمانی که ورزش ما در المپیک نتیجه نگرفت، چنین برخوردهایی را شاهد نبودیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: من در شرایط مدیریتی آن زمان که فدراسیون فوتبال مسئول نداشت و دو گروه سیاسی به جان یکدیگر افتاده بودند، مسوولیت تیم ملی را قبول کردم. این در حالی بود که در فاصله‌ی یک ماه مانده به آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا قراردادم با فدراسیون فوتبال تمام شده بود.

وی افزود: در حالی که با تیم ملی به مالزی رفتیم، ایران تیم اول آسیا بود. با این حال من حتی برخلاف توصیه‌ی دوستانم درباره‌ی تمدید قراردادم به فدراسیون فشار نیاوردم و تصور می‌کنم در تاریخ فوتبال ایران هیچ کس این کار را نکرده است. من به دوستانم گفتم که به خاطر خدا و مردم بدون تمدید قراردادم با تیم ملی به مالزی می‌روم اما، هیچ کس به این موضوع توجه نکرد. زمانی که از مالزی برگشتیم بدترین برخوردها با من شد.

قلعه‌نویی خطاب به خبرنگار برنامه‌ ورزش و مردم گفت: در برنامه‌ی شما "شفیع" بارها کارشناسان را دعوت کرد و من را محاکمه کرد، زمانی که ایتالیا از جام جهانی حذف شد، بیشتر از دو هفته بررسی وضعیت این تیم ادامه پیدا نکرد اما، در برنامه‌ی شما تا یک ماه بعد از آن هم کارشناسان می‌آمدند و به گونه‌ای برخورد می‌کردند که گویا من جنایت کرده‌ام.

قلعه‌نویی در پایان درباره‌ی فحاشی تماشاگران به بازیکنانی که از تیم خود به تیم رقیب رفته‌اند نیز گفت: ما فرهنگ و تمدن 2000 ساله داریم و به ورزش پهلوانی معتقدیم. باور من این است که تماشاگران باید این مسایل را رعایت کنند. زمانی هم که دیدم تماشاگران استقلال احساساتی شده‌اند، به طرف آنها رفتم و تذکر دادم که به بازیکنی توهین نکنند که خوشبختانه آنها نیز به توصیه‌ من گوش کردند.

کد خبر 75215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز