همشهری آنلاین: انجمن مطبوعات اسپانیا هشدار داد بحران اقتصادی تا سال ۲۰۱۰ میلادی منجر به بیکار شدن حدود ۵ هزار خبرنگار در اسپانیا خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مطبوعات اسپانیا با تحولات فناوری و همچنین بحران اقتصادی روبه‌رو شده‌اند که در اوائل سال ۲۰۰۹ میلادی منجر به کاهش ۳۰ درصدی درآمدهای تبلیغاتی آنها شده است.

برخی از نشریات اسپانیا مانند روزنامه "مترو" تعطیل و برخی دیگر نیز از کاهش نیروهای خود خبر داده‌اند.

فرانسیسکو گونزالس (Francisco Gonzales) - رئیس انجمن مطبوعات اسپانیا - در این زمینه به خبرگزاری فرانسه در مادرید گفت: حدود یک هزار و ۶۰۰ خبرنگار از تابستان سال گذشته تاکنون بیکار شده‌اند و این آمار احتمالا تا سال ۲۰۱۰ میلادی به ۵ هزار نفر خواهد رسید.

همچنین "ماگیس ایگلسیاس"‌ (Magis Iglesias) - رئیس فدراسیون انجمن‌های روزنامه‌نگاران اسپانیا - در این‌باره می‌گوید: ما در فضای نابودی بسر می‌بریم.

انجمن مطبوعات اسپانیا خواستار تصویب "پیمان مشاغل"‌ شد که برای کوتاه و بلند مدت تضمین کننده شغل خبرنگاران باشد.

این انجمن اسپانیایی ضمن درخواست از صاحبان رسانه‌ها برای سرمایه‌گذاری، از موسسات تبلیغاتی نیز خواست فعالیت‌های خود را کاهش ندهند. این انجمن در ادامه از دولت خواست کنترل شدیدتری بر وضعیت خبرنگاران داشته باشد.

مطبوعات نوشتاری اسپانیا که تا سال ۲۰۰۸ میلادی از رشد خوبی برخوردار بودند، حدود ۶۰درصد از درآمد خود را از طریق تبلیغات به‌دست می‌آورند.

حدود ۱۰۰ هزار خبرنگار در حال حاضر در اسپانیا مشغول به‌کار هستند.

کد خبر 75366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز