حجت‌الاسلام انصاریان گفت: من باور ندارم اما اگر مسئله بی‌حجابی لجبازی باشد، به مردم و نیروها برنمی‌گردد، به آیات سوره نور و احزاب برمی‌گردد و به خدا برمی‌گردد. جرم خدا چیست که با او لجبازی می‌کنید؟

حجت‌الاسلام حسین انصاریان

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم در سخنرانی شب بیست و سوم ماه رمضان در حسینیه همدانی‌ها اظهارداشت: معارف الهی به چند صورت گناه را معنا کرده است. گناهان بدنی، مالی و حقوقی از انواع گناهان است. امام سجاد(ع) می‌فرماید گناه در عالم معنا سم کشنده‌ای است که گنهکار به خود با لذت تزریق می‌کند. گناهان یا لذت بدنی یا خیالی دارد. امیرالمومنین(ع) می‌فرماید این لذت بقا و دوامی ندارد.

گناهکار با حرص به دنبال گناه می‌رود

وی با بیان اینکه یک روزی بدن کهنه می‌شود و توان ورود به گناه ندارد. همین که انسان برایش لذت دارد سم کشنده است و عقل و بدن او را ضعیف می‌کند، تصریح کرد: گناهان بدنی، بدن را ضعیف می‌کند و گناهان حقوقی و مالی آبرو را به خطر می‌اندازد. گناهکار با حرص به دنبال گناه می‌رود و زمانی به فکر می‌افتد که بسیار گرفتار شده است و او را باید بگیرند تا اموال دیگران را از او بگیرند. 

انصاریان با بیان اینکه برخی گنهکاران دل افراد را می‌شکنند مثل گناهان مالی که خانواده‌ها را به خاک سیاه می‌نشاند، گفت: سعدی در شعری که مضمونش را از امیرالمومنین گرفته بود، دارد؛ به جان زنده دلان سعدیا که ملک وجود / نیرزد آن که دلی را زخود بیازاری.

قبول و ترک گناه خدمت به جامعه است

این استاد اخلاق تصریح کرد برادران، خواهران و جوانان من خودم را خادم کوچک و بدون توقع برای شما می‌دانم. عاشق همه شما هستم. این مطالب من قرآنی و روایی است. قبول کنید و عمل کنید. قبول و ترک گناه خدمت به جامعه است و بار مالی کشور را کم می‌کند.

وی ادامه داد: گناهان مالی، بدنی، اخلاقی, فحشا و منکرات را کنار بگذاریم. چقدر از عمر ما باقی مانده است؟ گول لذت گناه را نخوریم و در ظرف بدن خود زهر نریزیم. چرا خودکشی کنیم؟ این خودکشی تدریجی است اما اگر کسی این کار را کند یقیناً طبق آیات، جایی جز دوزخ ندارد.

از رحم مادر تا امروز نمک خدا را خوردیم اما نمکدان شکستیم

انصاریان با اشاره به اینکه اگر کسی اهل خدا و دین نیست هم باید جوانمرد باشد. چه زن و چه مرد، باید نسبت به مال و حقوق مردم جوانمرد باشند، گفت: یعقوب لیث رئیس دزدان سیستان بود. گفت طرحی دارم تا یکبار دزدی کنیم و بار خود را ببندیم و آن هم تونلی به خزانه حاکم سیستان بزنیم. شش ماه تونل زدند تا رسیدند. کیسه‌ها را پُر کردند. یعقوب چشمش به جسمی درخشان خورد. سراغش رفت به دهان گذاشت، دید نمک است. گفت کیسه‌ها را خالی کنید و برویم. پرسیدن چه شد؟ گفت نمک حاکم به دهانم خورد، این دزدی مردانگی نیست. از رحم مادر تا امروز نمک خدا را خوردیم اما نمکدان شکستیم. باید بگوییم غلط کردم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه کسانی که مال حرام می‌خورند براساس سوره نساء آتش در شکم خود می‌ریزند، گفت: تعبیر دیگری درباره گناه است به این معنا که مخالفت با کل نظام آفرینش است. سعدی می‌گوید ابر و باد و خورشید و فلک در کارند/ تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری/ همه از بهر تو سرگشته و فرمانبردار/ شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری.

خدا صدای افراد حرام‌خوار را نمی‌شنود

وی افزود: شرط انصاف نیست. افرادی که روزه نمی‌گیرید و نماز نمی‌خوانید، واقعاً شرط انصاف نیست که صبحانه و نهار و شام مفصل می‌خورید و فرمان نمی‌برید. نماز چقدر زمان می‌برد؟ کل سال که نباید روزه بگیرید فقط یک ماه است. آن هم فقط گفته است نهار نخورید.

انصاریان گفت: در روایتی داریم فردی دست بلند کرده بود و دعا می‌کرد و خدا به حضرت موسی فرمود او هر چه دعا کند من حرف او را نمی‌شنوم چون شکمش از حرام پُر شده است.

خدا در قیامت کباب پزی ندارد 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه ما گناه کردیم اما به عنوان جنگ بر خدا گناه نکردیم بلکه ناتوان بودیم و نتوانستیم خودمان را نگه داریم، حال خدایا به قول امیرالمومنین چه باید کنیم؟، تصریح کرد: ما سه نوع گناهکاران داریم. دو نفر از آن‌ها بخششان محال است. امیرالمومنین(ع) در دعای کمیل این دو دسته معرفی کرده است: «فَبِالْیَقِینِ أَقْطَعُ لَوْ لاَ مَا حَکَمْتَ بِهِ مِنْ تَعْذِیبِ جَاحِدِیکَ وَ قَضَیْتَ بِهِ مِنْ إِخْلاَدِ مُعَانِدِیکَ‏ لَجَعَلْتَ النَّارَ کُلَّهَا بَرْداً وَ سَلاَماً؛ پس به یقین میدانم که اگر فرمانت در به‏ عذاب کشیدن منکران نبود و حکمت به همیشگی بودن دشمنانت در آتش صادر نمی شد، هر آینه سرتاسر دوزخ را سرد و سلامت می کردی و برای احدی در انجا قرار و جایگاهی نبود» آتش افروز خود انسان است

وی افزود: در دعای جوشن کبیر هزار اسم خدا را صدا زدیم، در کدامیک داریم که خدا آتش افروز است؟ از عالمی سوال کردم قیامت را برای من تعریف کن. او گفت براساس آیات و روایات خدا در قیامت کباب پزی ندارد اما تو کاری نکن گوشت تنت فاسد شود تا دورت بیندازند. این نتیجه کار خودت است. در قیامت مجرمان حرفه‌ای کور و کر و لال و بیچاره هستند و هیزم جهنم هستند. این دو گروه کنار هستند.

خدا عصبانیت و گلایه‌های مومن گنهکار بیمار را تسبیح می‌نویسد

انصاریان گفت: گروه سوم مومن هستند یعنی پیامبر(ص) و ائمه(ع) را قبول دارند اما اهل گناه بدنی، مالی، اخلاقی، ارتباطی و ... هستند. این افراد چون خدا و پیامبر را قبول دارند، اگر به واسطه گناه مریض شوند و در بستر بیافتند، براساس روایات خدا عصبانی و ناله‌ها و دادهای او را تسبیح می‌نویسد. بنویسید از من که کم نمی‌شود. ما جزو این گروه سوم هستیم.

بعد از امشب دیگر با خدا قهر نکنید

این مفسر قرآن کریم گفت: امشب خدا دو پیغام برای ما دارد. اگر از بندگان من مالی نزد توست که به عمد نمی‌خواستی بدهی، قول بده که ژرداخت می‌کنی. اگر نسبت به من گناهانی کردی زنا، شراب‌خواری، نظردوزی و ... امشب با خودم حل کن و به کسی نگو زیرا آبروی تو را دوست دارم.امیرالمومنین(ع) می‌فرماید نمی‌خواهد گناهان را برای خدا حتی بشماری. حتی لازم نیست بگویید استغفرالله بلکه فقط پشیمان شوید، پرونده‌تان پاک می‌شود. بعد از امشب دیگر با خدا قهر نکنید او شما را بسیار دوست دارد. در قرآن می‌فرماید عاشق توبه کنندگان است.

وی افزود: عده‌ای با پیامبر جنگ کرده بودند و اسیر شده بودند. بخشی از آنان زنان بودند. یکی از زنان اسیر چشمش به نوزادش افتاد دوید و نوزاد را گرفت و شروع به شیردادن به او کرد. پیامبر این صحنه را می‌دید. رو به مسجدی‌ها کردند و فرمودند به نظرتان ممکن است این زن حاضر شود بچه‌ را به آتش بیندازد؟ همه گفتند نه و ایشان فرمودند خدا نسبت به شما از این مادر مهربان‌تر است. کجا فرار می‌کنیم؟

جرم خدا چیست که با بی‌حجابی به او لج می‌کنید؟

انصاریان با بیان اینکه ما گنهکار لجباز نیستیم، گفت: کسی که عرق می‌خورد یا حجاب برمی‌دارد برای لجبازی با کیست؟ این لجبازی برای بی‌حجابی به درد مردم نمی‌خورد اصلاً به آنان برنمی‌گردد. لجبازی با کیست؟ من باور ندارم اما اگر مسئله بی‌حجابی لجبازی باشد به مردم و نیروها برنمی‌گردد، به آیات سوره نور و احزاب برمی‌گردد و به خدا برمی‌گردد. از شما می‌خواهم بنویسید خدا چه بدی به شما کرده است که با او لج می‌کنید؟ خدا به شما صورت زیبا داده است. ۹ ماه در شکم مادر شما را پرورش داده است. دو سال به واسطه مادر به شما شیر داده است. جرم خدا چیست با او لجبازی می‌کنید؟ و با سخن و قرآنش لج می‌کنید؟ این سوال از بقیه گناهکاران هم دارم چرا ربا می‌خورید؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا در سوره یوسف می‌فرماید از من ناامید نشوید. کافران مأیوس هستند اما تو خواهر و زن و مرد مایوس نیستید. هیچ‌کس امشب ناامید نباشد. مردان و زنان کل کشور ما مهمان خدا هستند. در این شب قدر، مهمانی ٣٠ هزار برابر شب‌های دیگر است.

کد خبر 753716
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 108
  • نظرات در صف انتشار: 261
  • نظرات غیرقابل انتشار: 166
  • الهی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    فکری به حال خودتان بکنید، خدا عاجز نیست که از او دفاع کنید.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    خدا جرمی تعین نکرده... اما زنان چه گناهی کردن ومگر خدا خالق این مرد و زن نیست و خدا خالق تمام دنیا نیست مگر زنان ایران رو در بر نمی گیرد اینها چه گناهی کردن هر روز نسخه شما از طرف خدا زیاد میشود،آیا خدا برای معیشت وگروهی وبدبختی مردم نسخه ندارد بابا شماگرونی بدبختی را درست کنید به اون خدا هم تو قبول داری هم مردم حجاب درست می‌شود شما بامردم سر لج لج بازی افتادیدچند وقت کار نداشتید تا آقای رئیسی پیداشد ببین به کجا رسیدیم یک کلام نتیجه جراحی اقتصادی به کجا رسید ... آیا این وضع معیشت مردم مگر نمیگوید مردم گرسنه دین ایمان نداره آنهم خود قران فرموده
  • سپیده IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    خدا به عبادت ما نیاز ندارد پس بی‌حجابی لج‌بازی با خدا نیست با خودمان است. چطور کسی که تحصیلات دینی دارد چنین حرفی می‌زند؟
  • ناشناس IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    آقای انصاریان، هیچکس با خدا لج نمیکند اگر براثر نادانی لج کند، خداوند بزرگ آنقدر مهربان است می‌بخشد. ولی مردم از تبعیض قهر میکنند و خدا ناراحت میشود
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    خدا هیچ گاه جرمی ندارد ... همیشه عده ای جرم سنگین دارند که به اسم خدا و پیامبر و دین کار ناشایست انجام می دهند
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    137 9
    آیا حق الناس جرم نیست
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    جرم مردم ایران چیه که لبنان و سوریه و فلسطین و پاکستان ودبی ووو مهد اسلام بی‌حجاب کنار با حجابه
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    موضوع لجبازی با نظام نیست فقط قراره لج تندرو هارو در بیاریم که بوی سوختگیش داره میاد.قابل توجه اقایان رسایی و دوستانشان.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    باید برای تندرو ها و سطل ماستی ها پرونده تشکیل بدید و در ملع عام مجازاتشون کنید.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    ما حق دوچرخه سواری موتور سواری حق انتخاب پوشش استادیوم رفتن و ....نداریم .همه این موارد بر زنان حرام است بر مردان حلال است . فکر نکنم خدا هم راضی به این همه تبعیض باشه ... شما قوانین و حقوق زنان رو اصلاح کنید ما محجبه میشیم .
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    آقای انصاریان بالغ بر 90 درصد قرآن در خصوص مسایل اجتماعی است ، و چند درصد بایدها و نبایدها است ، دروغ ، حق الناس ، کم فروشی ، دزدی ، حق ایتام ، غیبت و ..... در جامعه امروز ما رایجه !!! چرا ؟ بخاطر برخی دولتمردان تاجر که این کشور را به ورطه ورشکستگی رسانند . حجاب اصلا در برابر این ظلم ها به حساب نمی آید در دین هم هیچ اجباری نیست
  • بهرام IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    مردم هم دین داشتن هم حجاب . تحمیل گرسنگی وفقر و تبعیض باعث دین گریزی ولجبازی وسرآخر بی حجاب شدن مردم شد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    خدا خودش گفته لا اکراه فی دین
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    53 32
    ملت هیچ وقت دین رو فدای امیال دنیوی نکرده
  • حسین IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    92 25
    از خدا مایه نذارید چون خدا هیچ کجا هیچ اجباری به بنده هاش نکرده
  • FR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    حاج آقا انصاریان به نظرم شما هنوز در بطن جامعه با مردم کوچه و بازار نیستید. عامه آنها به نوعی کشف حجاب را دهن کجی به دولت میدانند به واسطه اقتصاد از هم پاشیده اگر اقتصاد همین باشد روز به روز این دهن کجی ها هم نمود بیشتری دارد من که خودم از جامعه سنتی و فردی فرهنگی هستم بارها درون مردم شنیدم که میگویند این دولت به قول خودتان یکدست تماما آدم هایی هستند که نباید در این مقطع در این جا و مکان می‌بودند همه میگویند مجلس ۱۴ درصدی که تازه بیشتر رای دهند های آن هم رای باطله به صندوق انداخته اند مضاف بر این که همین مجلس کوچکترین اراده‌ای برای جلوگیری از نقض قانون نداره اکثر افراد در دولت روحانی به او می‌تاختند برای گرانی دلار از ۳۰۰۰ به دلار مثلا ۶۰۰۰ از مرغی که نهایت ۵۰۰۰ تومان گران شده بود اما همین افراد الان در خطبه های نماز جمعه فقط و فقط از حجاب میگویند ولی به دولت یک بار هم خرده نمیگیرند که چرا فقر را نمی بینید مثلا یک کارگر چطورمزد یک روز کار را فقط می تونه یک مرغ دو کیلویی بخره و نهایتا چند تا نان را فریاد نمی زنید بله این فقط فقره نه ...
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    مردم با خدا قهر نکردن، با کسانیکه احکام خدا در قرآن رو به صورت دلبخواهی انتخاب میکنن مشکل دارن،
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    ارزونی بیاریید تا حجاب و فساد ودزدی ها کم بشته سیر چه خبراز دل گرسنه داره
  • هادی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    جرم ملت چیست که آزادی و رفاه میخوان و سلبش کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    یکی نیست بگه آخه مگه خدا فقط ایران رو آفریده که گیر دادین به حجاب؟! میلیاردها آدم تو کشورهای دیگه رو خدا نیافریده با آزادی کامل؟!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    90 17
    چرا در مورد گرونیها شما روحانیون محترم تلاشی نمی کنید که جوونا دارن نابود میشن از این وضع
  • گمنام IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    59 70
    خیلی قشنگ سخن گفتید حاج آقا واقعا لذت بردم ازاین سخنان امیدوارم همه ی ماعاقبت به خیربشیم
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    63 41
    کسی با خدا لج نکرده وقتی گوش شنوایی وجود نداره و دستوری ساکت میکنند راهی باقی نمی ماند جز مخالفت با موارد مورد نظر مسئولین
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    74 12
    ... خدا آفریننده و خدای همه انسانها با هر عقیده و سلیقه است
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    83 13
    لطفاازقیمت گرانی سکه واجاره منزل وگرفتاریهایی که باگرانی ارزجلوازدواج جوانان گرفته صحبت کنید
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    96 18
    ۸میلیارد آدم تو دنیا هست اکثریت بی حجاب همه میرن جهنم؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    96 14
    جرم ماچیست که هرروزکه ازخواب بیدارمیشیم ناامیدی پاهایمان راسست میکندودلمان راپرازغم که امروزهم شرمنده اهل وعیال میشویم چرا؟چون هر۱۲ساعت قیمتهابه لطف دولت رئیسی بالاوبالاترمیرود و کسی نیست که به اینهابگویدبس است.
  • صالح IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    62 66
    خدا را شکر هنوز شما را داریم به نظر من حرف ایشان خیلی شبیه صحبت پیامبر و ائمه هست خدا کند به خودمان رحم کنیم و دست از دشمنی با خودمان بر داریم
  • علوی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    45 20
    سلام خداوند به احدی ظلم نمیکنه،خیر محضه،چون نه ناتوانه،نه جاهله،هم اینکه عالم ملک اوست،همه کس و همه چیز ملکیت اوست،نقص و کمبودی برای ظلم نداره...ولی ما به خودمون ظلم میکنیم تبعاتش رو هم میبینیم،..برادر من وقتی ربا رو با مهر دین رواج میدیم و دزدی به واسطه خلق پول رو نهادینه میکنیم،این پول های حرام اثر وضعی خودشو میذاره،روسری میبره عقب،چادر بر میداره،مال حرام گناه رو در نظر ادم زینت میده،بی حجابی زینت پیدا میکنه،کلاه برداری،کم فروشی،گران فروشی همه قشنگ میشن....نمیشه مشروب بخوری و مست نشی....چهل سال بانک و ربا زندگی مردم رو به سیطره خودش دراورده،خب بعد چهل سال اثر ربا در جامعه نهادینه میشه و تبعات اون سرباز میکنه،...اقا جان فساد جایی دیگست ریشه مریضی حجاب ،به واسطه بیماری دیگه ای ایجاد شده،..ذهن ها رو منحرف نکنیم..
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    86 8
    در امورات شخصی ملت دخالت میکنید در مسائل گرانی و رانت و انحصار دخالت کنید
  • امیر IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    38 7
    وبله انشاا...که خداوند از همگان به احسن وجه قبول نموده وزمینه ی عاقبت بخیری برآی همگان از جمله این حقیر فراهم شود.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    49 6
    این چ نوع حرف زدنه مگر خدا ب حجاب اینها احتیاج داره هر کسی باید تاوان کارهاشا بده از بی حجاب تا مسئولینی ک کاری برای ازدواج جوان‌ها نمی‌کنند و دروغگو هستند
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    74 5
    خدا از حق خودش می‌گذرد ولی از حق الناس نه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    57 5
    مگه چند درصد مردم دنیا مسلمونن چند درصد حجاب رو اجباری کردن و از این درصد چقدش خانوم هستن از این تعداد چند درصد رعایت نمیکنن که لجبازی با خدا محسوب میشه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    62 8
    طی 4 سال اجاره خونه 50 متری در شهرستان 250 تومن اکنون شده 2 میلیون همون 50 تری می خریدن 300 تومن اکنون ی میلیارد فقر و گرانی و ذلت ملت و رها کردید شب و روز تون شده حجاب ملت ایران؟
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    61 7
    مشکل خدا نبوده بلکه بندگان خدا بودهاند که با فساد مالی واخلاقی و دروغ گویی کشور را به این روز کشاندند برای اداره کشور از تخصص استفاده نشد باند بازی شد
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    50 11
    تورم لجبازي را آورده است چرا كه اوضاع خيلي خيلي خراب است دولتمردان در خواب هستند براي نشان دادن اعتراض است وگرنه كسي فكر نكنم با خدا مشكل داشته باشد
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    33 31
    سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
  • علی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    10 37
    لجبازهافقط عقلشان رازایل می کنند
  • DE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    30 18
    بهترین کار برای جلوگیری از لج بازی حذف عواملی است که موجب شده است مردم لج بازی کنند !
  • ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    41 3
    با خدا لج نکرده اند ،،،
  • مریم IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    53 7
    تا وقتی بی حجابی را فساد اخلاقی میدانید این مشکل حل نمیشه این همه زن محقق و دانشمند و یا زنهای خانه دار فساد اخلاقی دارند ؟ اصلا انگار در این کشور نیستید تا هر روز خبرهای فساد اخلاقی رو بخونید ، مردم با خدا لج ندارند
  • Saeed IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    59 9
    حاج آقا مردم گرسنه هستند سال ۱۴۰۲ تورم بالای ۷۰
  • سمیرا NL ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    50 12
    کجای قرآن خدا گفته حجاب که با خدا لجبازی کنیم؟
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    40 11
    همه دنیا بدن فقط ما خوبیم ما بالا ما عالی
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    42 8
    مگر سوریه ترکیه عراق لبنان وووو اونها هم خودشونو مسلمان نمیدانند چرا مثل شما با مردم رفتا نمیکنند
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    47 6
    با خدا کسی لج نکرده با اختلاس، دزدی، رشوه، نبودشغل، تهمت، افتراء ...
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    57 4
    عذاب الهی شامل مافیای خودرو که خون مردم را درشیشه کرده اند شامل وزرای اقتصاد کار و صمت که حقوق میلیونها کارگر را درشیشه کرده اند و ازسرمایه کارفرماها حمایت کردند شامل اونایی که با ایجاد تورم افسار گسیخته کمر مردم را شکستند و انان را از خانواده خویش شرمنده کردند میشود .
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    42 5
    دین اسلام جهانی ست چرا؟ چون در راس این دین خدایی قرار دارد که صریح گفته به نام خدای عادل، صادق دانا وتوانا، و توحید اینها نه خدای غیر این،،،، و هرکس در جهان هستی، بتواند این اصول را به توحید و یکتایی برساند، پیرو خداست،،، یعنی هرکس در هر کجای جهان عادل، صادق، دانا، توانا و... باشد، دینش خدایست و خداگونه، حالا حاجی، به نام خدای صادق، امروز جامعه ما حاصل کدام توحید است؟؟؟؟
  • مسیح AU ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    20 11
    همین طوره،کاملا درست فرمودند
  • سعید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    9 24
    البته حاج آقا سخنان مهم دیگری نیز در مورد مسایل روز فرمودن کاش تمام سخنرانی ایشان را منتشر میکردید . من که میدونم پیام منو منتشر نمیکنید ولی گفتم که یه خورده به خودتون بیایید و انقدر سانسور نکنید. آخه شما چطور رسانه ای هستید که حتی سخنان حجت‌الاسلام انصاریان رو سانسور میکنید ؟
  • اسمال IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    35 10
    یه عده بنام دین هرجا به نفع باشه مردم رو بیچاره می کنن رانت و اختلاس چه حکمی داره چرا کسی جواب روشن نمی دهد حق الناس اونم ۸۰میلیون چه حکمی داره چرا کسی شفاف نمی گوید
  • زهراهاشملو IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    42 5
    کاش آقای انصاریان متوجه میشدن که کسانی که حجاب بر میدارن نعوذبالله قصد لجبازی با خدا رو ندارن بلکه قصد لجبازی با حکومت رو دارن ...
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    43 3
    اعتماد مردم را ازدست داده اید
  • TR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    55 6
    خدا بندگانش را با حجاب نمیسنجدبلکه با نیت واعمال صادقانه اشان می‌سنجد
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    34 5
    اگر اینان را میدانید چرا جلوی مسیولان نمیگویید که هر بلایی سر مردم اوردند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    39 4
    خدایی که میلیاردها کهشکان و سیاه چله و هزاران میلیارد ستاره و سیاره وعالم خلق کرده چطور با بی حجابی اذیت میشود؟
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    27 12
    لب و دهنت گل باران اقای انصاریان حرف پیامبر و خدا را فرمودید بی حجابی دوران کوتاهی دارد و به خود شخص خسارت وارد میکند اما حرام خور که از بیت لمال میخورد از بچه صغیر و مردمان ندار و بی کس میخورد و خسارت به تمام بندگان خدا میزند خداوند او را نمی‌بخشد
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    38 4
    فرمایشات شما درست ولی جناب مفسر قرآن،،چرا نسبت به اختلاس ملاحظه سیاسی میشود،،خداوند نسبت به دزد وسارق که امزوزه اختلاس مینامند چه حکمی داده؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    37 13
    کشف حجاب اجباری و حجاب اجباری هر دو، دو روی یک سکه هستند.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    34 2
    سلام جنابعالی یک کلمه درمورد دزدی واختلاس که مستقیم باعث فقر شده ودین وایمان مردم را نشانه گرفته حرف نمی زنید مثلاً آقای زنجانی اختلاس کرد یک بار شده بپرسید آخه هم دستان وی کی بود کی ایشان را منصوب کرده نحوه نگهداری بیت‌المال به چه صورته وچه کسی مسول حفظ آن است به چه طریق دزدید و چگونه
  • علی آذری IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    28 1
    آقای انصاریان بنا به گفته آقای غلامحسین ابراهیمی دینانی که در برنامه معرفت شبکه ۴ گفتند در اون دنیا آتش کجاست ! هیزم کجاست و کبریت کجاست ! آتش از درون خود آدمهای گناهکار است و نارا من بطونکم. آتش گناه ، آتش حسد،آتش ظلم که از درون خودت شعله ور می شود. در مسأله حجاب هم سختگیریهای حکومت باعث بی حجابی شد! کجا قرآن گفته یک زن مسلمان باید وسط تابستان یک مقنعه مشکی و یک چادر مشکی روی آن بیندازد و شر شر عرق بریزد ! بس بهتر است در امور دینی اینقدر سخت نمی گرفتیم و با اجبار چادر رنگ مشکی را به زنان تحمیل نمی کردیم اجازه می‌دادیم زنان با یک لباس با رنگ دلخواه خودشان تن و جسم خودشان را می پوشاندند. ما در نوع پوشش و رنگ پوشش زنان هم وارد شدیم که نتیجه اش جامعه فعلی است که می بینیم. مادر من یک زن سیده عفیفه مومنه است از زمان شاه روسری رنگی و چادر گل گلی سرش بود و خیلی هم محجبه بود ولی بعد از انقلاب مقنعه و چادر مشکی را بهش تحمیل کردید حجاب زن ایرانی مسلمان همان است که در نماز خواندن چه خونه و چه جماعت سر می کردند.
  • FR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    40 5
    حاجی چرا از گرسنگی و غول تورم معتاد ی و حیف و میل بیت المال نمیگید
  • حسس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    18 6
    استغفرالله، کي گفته خدا مجرم است چرا مسائل سیاسی وقانونی وتمایلات شخصی رابه خدایمان می چسبانند تفاوت های دینی وقومی واعتقاد ات درهمه جوامع وخلقت انسانی وجود دارد فرهنگ غالب است وآموزش صحیح که‌ انسان ها را عوض می کند ومی سازد که‌ کم است/!
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    23 5
    خداوند چه کار حجاب داره .تو قرآن هیچ کلمه از موی سر زنان نیامده فقط که زنان پیامبر جلبابهایشان را به خودشون نزدیک که موجب طمع کوردلان نشه که آن معلوم نیست پوشش زنان آن موقع چطور بوده
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    25 3
    خداوند هیچگونه جرمی ندارد‌پاک پاک پاک است
  • ناشناس IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    33 6
    جباب اجباری در هیچ کشوری چه مسلمان و غیر مسلمان نیست
  • ایرانی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    25 4
    جرم ما و مسئولین این است که از خدا دور شده ایم.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    26 4
    حاجی کسی با خدا لج نداره برداشتن روسری نشانه اعتراض به سیستم است
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    23 3
    متاسفانه درجامعه ماحرام خورزیادهست.خداآنهاراهدایت واگرقابل هدایت نیستند،ریشه آنهارابرداره.الهی آمین
  • US ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    12 30
    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  • مریم IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    21 4
    خدا کی با بی حجابی مشکل داشته؟ روزی حلال، راست گویی، رحم کردن، بی ریایی ، عدالت و .... اگر دین فقط به یه روسری ختم میشد که بهشت رفتن به آسونی آب خوردن بود.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    35 5
    وظیفه دین وروحانیت فقط راهنمایی مردم به انجام فرائض واعمال نیک است زوری آنهارابه سمت بهشت هل ندهید!!
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    25 2
    حاج اقای انصاریان جرم خدا چیست که برخی مسئولان از دستورات خدا سرپیچی میکنند و حرام خواری میکنند مانند اسراف بیت المال و اختلاس و ........و به اعمالشان ادامه میدهند ایا اینان جرم ندارندو خداوند نفرموده که بایستی در مقابل انان ایستاد اگر بله پس چرا نمی ایستید و اجازه میدهید ؟
  • طبیعت IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    14 25
    خدا به حاج آقا انصاریان عمر با عزت بده..ان شاا...همیشه سالم و تندرست باشه...
  • اشنا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    21 7
    اقای انصاریان بی حجابی هارو بی حجاب ها توضیح هزارباره دادن وفهمیدیم برای اعتراضشونه چطورفکرمیکنین بخاطر لج باخداس ؟بخاطر تبعیض وبیکاری بخاطر نداشتن رفاه وکرامت انسانی بخاطراینکه مجلسیا برای افزایش حقوق پلکانی که به بنفع حدالاقل بگیرها بودومخالفت کردن.چرا اینهمه ظلم ؟چرا همه ی امکانات کشوربرای اونائی هست که حقوقشون بیشتره ؟برای بی عدالتیه .والا داشتن روسری که اینقدسنگین نیست .خداهم بخاطربی عدالتیها ناراحت میشه .
  • 6480027310 IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    9 27
    سخنان بسیار ارزشمند و عالی حاج آقا انصاریان آدم را منقلب میکنه حتما بشینید پای صحبت هاش.
  • همرزم هادی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    26 0
    ضمن سلام خدمت استادعزیز .جناب استاد واقعیت لجبازی مردم به شرایط سخت کشور که بدلیل تحریم وبی کفایتی مدیران برمیگردد یک واقعیت است مردمی که به قول امام عزیز پابرهنه های کشوراین حکومت راشکل دادندتا وارثان آن شوند متاسفانه دررنج وفقر بیشتر قرارگرفتند درشرایطی که بعضی ازمسئولانشان بوسیله فرزندان خود درکشورهای مرفه زندگی های اشرافی آماده ساخته اندبرای چه زمانی بماند وعده ای ازمدیران که پایبندانقلاب ماندند متاسفانه از درایت وتفکر روز جهان بی اطلاع هستند همه کشورهای که منابع ثروت وعلم دارند درفکر پیشرفت وآبادانی کشورشان هستندوسعی درتنش زدایی دارند تابتوانند بهتر این حرکت عقلانی رااجرا وعمرحاکمیتی خودشان را تاریخی کنند ما نیز مستثناء ازاین جریان نیستیم ونباید عقب بیفتیم بشرط اینکه مدیریت وبرنامه نویس کاردان داشته باشیم به امید حرکت درمسیر سازندگی درهمه عرصه ها
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    37 5
    مگر اکثر ملت های دنیا که حجاب ندارند با خدا لج می کنند؟؟؟
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    35 7
    فقر که وارد خانه بشه ایمان از خانه خارج می شود .
  • کاوه IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    21 4
    سلام. عرض کنم که هیچ کجای قران کریم حجاب اجباری ذکر نشده. مردم با خداوند رحمان و رحیم لج نیستند.والسلام.
  • شهروند IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    38 6
    من گشنه هستم حجاب سیری چند .من پول نان ندارم . حجاب چه دردی از بیکاری و بی پولی من دوا می‌کند.
  • مصطفی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    18 6
    بسیار سپاسگزارم از شما اطلاعات مفید شما انسان چقدر مغرور است وقتی نمی بیند خداوند چهار ده میلیار سال برای جهانی که در آن هستیم زمان گذاشته و پا به این عرش الهی میگذارد برای هفتاد سال عمر که مثل یک جرقه میگذرد لااقل بعضی از گناهان کبیره که ذکر شده از خود دور کند
  • سعید IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    10 28
    بسیار عالی خدا انشاالله حاج آقا انصاریان را حفظ و عاقبت به خیر کند. انشاءالله
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    28 15
    نگران مشکلات اخروی مردم با خدا نباشید .به فکر مشکلات دنیوی مردم باشید.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    7 19
    صلوات
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    18 2
    آنهایی که حق الناس را زمین می‌مالند از همه جرمشان سنگین تر است
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    23 2
    حاج آقا يكم هم در مورد اختلاس وغارت بيت المال واموال مردمى كه بعنوان خصوصى سازى وردن ودرآمد ملى رو چه بلايى سرش ميارن وجوانان ما چه تحصيل كرده چه فنى همه بيكارن ازاينا چرا صحبت نميكنيد
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    31 6
    حجاب باید اختیاری باشد.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    حاج آقا با خدا لج نکرده اند با شما لج کرده اند افتاد!!!
  • ناشناس IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    خدا جرمی نکرده ؛مجرم کسانی هستند که ظاهرا خود را وکیل ،وصی و زبان خدا میدادنند . نمی فهمم بکسی چه ربطی دارد کسی حجاب دارد یا ندارد اگر گناهی میکند مشکل خودشه ؛شما حجاب خودت را داشته باش و فضول دیگران نباش . کاش بمشکلات اقتصادی هم همینقدربرایتان مهم بود
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    مگر شما وکیل و وصی خدا و مردم هستید که به جای خداوند نظر و حکم صادر میکنید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    جرم ملت چیه که شما اینقدر زندگی رو سخت کردین مرِ غ کیلو هشتاد
  • حسن IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام
  • من IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    چکار مردم دارید آخه خودشون می فهمن کباب میشن بسه دیگه گفتید دیگه، کافیه ... ... .... ... ...
  • حسین IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    چرا از بدبختی گرسنگی فقری که الانه مردم دارن باش دست پنجه نرم میکنن صحبت نمیکنید،چرا فقد صحبت از بی حجابیه،این دغدغه مردم نیست
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    لجبازی یعنی چه
  • مریم IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    جرم خدا چیست اقتصاد کشور را خراب کردید ومردم از خدا دور شدند؟
  • لیلا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    این جرم شماست که چهره دین روخراب کردین
  • اسماعیل سجادی،خوزستان IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    جرم خدا چیست،که درمقابل این همه،دزدی، بیکاری جوانان،گرانی اجناس وخوردوخوراک مردم بی تفاوت هستین ،
  • سید IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 1
    خدا نگهدارت حاج آقا گل گفتی خدا پدرتو بیامرزه
  • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    مردم با خدا لج نمیکنند با کسانیکه خودشان را خدا میدانند لج میکنند
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    1 0
    یه جوری از خدا حرف میزنی انگار خدا انسانه!!!!
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    حرف حساب
  • مسلمان IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 8
    خدا در قرآن گفته زنها بایستی حجابشان را رعایت کنند سوره مبارکه نور آیات ۳۰ و ۳۱ پس زن مسلمان حق ندارد کشف حجاب کند ، اگر کرد خلاف دستور خدا عمل کرده و مجازات خواهد شد ، خدا سریع الحساب است .
  • هم وطن IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 9
    .. برای همه اونایی که حجاب رو شخصی می دونن متاسفم و افزایش مشکلات خانوادگی و طلاق ها و بالا رفتن سن ازدواج و همجنس گرایی ها رو نمی بینه آیا کشورهای توسعه یافته با همه امکانات اقتصادیشون این مسایل رو دیگه ندارن، برای اونایی که میگن حجاب از روی مشکلات اقتصادیه و نمی بینه اکثر کشف حجاب ها مال پولدارها و بچه های نوجوانه که اونام بیشترشان خانواده مرفه دارن ، برا اثبات فقط دو تا چشم می خواد که بره بالا و پایین شهر رو فقط گذری ببینه ، اقتصاد ضعیف ،تورم یکی از اصلی ترین مسایل هست که ایمان رو می تونه ضعیف کنه ولی آیا همه مرفهین مومن و خداپرست و همه فقرا یاغی و گناهکارن ؟ التماس اندکی تفکر و شناخت.مثل این جور اعتراض به مسولا نشون دادن مثل کسیه که به خودش خنجر می کنه تا جلویش هم از اثر اون بمیره ، اعتراض یکم زحمت مداومت و مدنیت نیاز داره و سختی به خودت دادن در راه هدفی که موافق عقل و شرع باشه نه هر هوسی که هر کسی ممکنه بکنه...
  • عبد الله IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 5
    آزادی که کشورهای دشمن در ماهواره به خوردتان دادند برهنگی است !!! نه آزادی در پوشش که بتوانی چادر هم بپوشی! و قهرمانانی که هر روز به عنوان شهید این راه برایشان گریه می کنید دختر های حجاب برداشته و پرچمدار روسری سوخته است که به جای افتخار باید از خجالت آب می شدند نیمی از شما هم که از اسلام برگشته و مرتد شده اید یک چند روز ماهواره را خاموش کنید و تعریف مرتد را بخوانید که چیست یک نفر خواست بی دینی کند دیگری به او گفت اول از ملک خدا خارج شو دوم غذای او را نخور سوم با بدنی که به تو هدیه داده است نباش و بدن دیگری بردار حالا جرات کن و از اسلام برگرد این هشدار است تا مرگ فاصله ای نیست . و در همین دنیا هم به خدا احتیاج دارید اصلا فکر نمی کنید فقط دنبال ماهواره و هوای نفس خودتان می دوید آخر به زمین می خورید و این سر می شکند چطور در مقابل خدا این قدر جرات دارید ؟ چطور از او نمی ترسید ؟
  • م IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 1
    توکل بر خدا از شر شیطان رانده شده. در دین هیچ اجباری نیست