کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران گفت: استقرار گیت ویژه معلولان، رمپ برای تنظیم اختلاف سطح در ورودی‌ها، آسانسور و پله برقی از فاکتورهای مناسب‌سازی ویژه معلولان در ایستگاه‌های مترو است که در تلاش هستیم در تمامی ایستگاه‌ها به تناوب و براساس مختصات آنها اجرایی شود.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا فاتح کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران درباره مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو گفت: از سال ۹۹ که مناسب سازی ایستگاه‌های مترو ویژه ناتوانان ابلاغ شد، فاز اول بهره‌برداری از مناسب سازی ۳۴ ایستگاه کلید خورد.

فاتح ادامه داد: به همین منظور مناسب‌سازی یک ایستگاه در خط ۳، زیرگذر جناح، ۱۳ ایستگاه در خط ۶ که ایستگاه‌های لاله، کارگر، هفت تیر و ولیعصر(عج) از این خط به تازگی افتتاح شده‌اند و ۲ ایستگاه در خط ۷ آغاز شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ ایستگاه بالای ۹۵ درصد مناسب‌سازی شده است، اظهار کرد: ۶ ایستگاه خط ۶ و ۷ حدود ۷۵ درصد بهسازی شده‌اند.

کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران با اشاره به فاکتورهای لحاظ شده در مساله مناسب‌سازی، تاکید کرد: ۶ اصل در پیشبرد این قضیه مطرح شدند. گسترش مسیر ویژه نابینایان یا همان نوار بساوایی از جمله این فاکتورها بود. در هر ایستگاه با یک ورودی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ و با ۲ دو ورودی ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ متر نوار بساوایی گسترش پیدا کرده است.

فاتح عنوان کرد: استقرار گیت ویژه معلولین، رمپ برای تنظیم اختلاف سطح در ورودی‌ها، آسانسور و پله برقی از دیگر فاکتورهای مناسب‌سازی ویژه معلولان است.

او افزود: تاییدیه آسانسور ۲۰ ایستگاه خط ۷ نیز صادر و اخیرا آسانسور ایستگاه مهدیه نیز افتتاح شد.

کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران با بیان اینکه در خطوط جدید مترو طراحی‌های انجام شده فاکتورهای متعددی در راستای مناسب‌سازی فضا دارد، گفت: راهرو، پله، میله‌های دستگرد، نورپردازی، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی ویژه معلولان از جمله این امور است.

کد خبر 754753
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha