معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور گفت: طبق قانون، ما حق نداریم خط تماس مزاحم تلفنی را مسدود کنیم چون ممکن است یکی از تماس‌های او درخواست کمک باشد.

اورژانس - آمبولانس

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور به مشکلات تکنسین‌های اپراتور ۱۱۵ اورژانس اشاره کرد و گفت: نیروهای ما به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، در حالی که معدود افرادی با تماس‌های بی مورد، برای همکاران ما ایجاد مزاحمت می‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که ما حق نداریم خط تماس مزاحم تلفنی را مسدود کنیم، افزود: طبق قوانین، ممکن است یکی از تماس‌های او درخواست کمک باشد. از همین رو، نمی‌توانیم شماره او را مسدود کنیم.

یکتاپرست با اشاره به مزاحمت‌های تلفنی که باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ می‌شود، گفت: در حین تماس‌هایی که با اورژانس ۱۱۵ گرفته می‌شود و بعضی از این تماس‌ها حیاتی هستند، به یکباره یک نفر مزاحم می‌شود و برای همکاران ما مشکل درست می‌کند.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای حقوقی و قضائی برای برخورد با مزاحمت‌های تلفنی، تصریح کرد: در یک مورد مزاحمت تلفنی، یک نفر در ۶ ماهه دوم سال گذشته بیش از ۴۱ هزار بار تماس با اورژانس ۱۱۵ داشته و رکورد زده است.

یکتاپرست ادامه داد: از این قبیل موارد زیاد داریم، به طوری که در شب چهارشنبه سوری از ساعت ۲۴ تا ۱۸ روز بعد، یک نفر از یک خط تلفن ۲۲۹ بار با ۱۱۵ تماس گرفته بود.

وی افزود: ۸ درصد موارد مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ۱۱۵ مربوط به تهران است.

یکتاپرست با اشاره به محدود بودن خطوط تلفن ۱۱۵، گفت: ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ مهم است و نباید به خودمان اجازه دهیم جان یک هموطن به خاطر مزاحمت ما به خطر بیافتد.

پزشک فوریت‌های پزشکی تاکید کرد: دفتر حقوقی سازمان اورژانس کشور به دنبال راهکاری است تا بتواند از ایجاد مزاحمت‌های تلفنی با اورژانس ۱۱۵ جلوگیری کند.

کد خبر ۵۷۵۷۸۶۵

کد خبر 754775
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha